Het Giulietta DNA systeem uitgelegd

Het Alfa Romeo DNA systeem werd als eerst op de Mito geïntroduceerd. DNA is Alfa Romeo’s eigen interpretatie op het Manettino systeem van Ferrari. Uiteraard wordt ook de Giulietta met dit systeem uitgerust. Maar anders dan bij de Mito, wordt nu het head-up display gebruikt, voor complete weergave  van gegevens van de gekozen set-up.

[flashvideo file=http://www.autoedizione.nl/files/giulietta-dna.mp4 /]

8 gedachten over “Het Giulietta DNA systeem uitgelegd

  • 24 maart 2010 om 08:31
    Permalink

    Werkt echt super dat DNA systeem.
    Had in begin mijn twijfels of je dat wel zou willen maar na een test in een Mito multiair 135 pk en afgelopen weekend in Toscane met een 1.6 jtdm ben ik overtuigd geraakt.

    We konden zelfs met de Mito een Ferrari 355 voorblijven door sneller over de rotondes te gaan en met koppel van de turbodiesel en ook het electronisch sperdiff de bocht uit te accelereren.

    Beantwoorden
  • 24 maart 2010 om 08:37
    Permalink

    Waarom ging je niet gewoon rechtdoor over de rotonde. 😀
    Had die Ferrarist wast niet nagedaan 😛

    Beantwoorden
  • 24 maart 2010 om 09:50
    Permalink

    Hehe hebben ze in toscane dan geen rotonde”kunst” zoals hier? 😉
    In de promo video vond ik het ook mooi dat de turbodruk en de vermogensopbouw op het navigatiescherm wordt getoond.
    Heeft ie eigenlijk ook een analoge turbodrukmeter?

    Beantwoorden
  • 24 maart 2010 om 10:45
    Permalink

    Nee..het zal dan wel dat Nero Etna zijn wat dan weer wel een metallic lak is.

    Beantwoorden
  • 24 maart 2010 om 11:22
    Permalink

    Heb tijdens een test met de Mito 135 pk meegereden met een testrijder die bijna de rotondes rechtdoor reed.
    Dan kan je inderdaad heel hard over zo’n rotonde. Bijna twee keer zo snel als het overige verkeer 😀

    In de Mito kon je de turbodrukopbouw op het display toveren.
    Zegt niet zoveel want is gasgeven en meter loopt omhoog. Beetje van duhh.

    Beantwoorden
  • 24 maart 2010 om 19:37
    Permalink

    Ik dacht aan grigio antracite, op 0:13 tenminste
    Nero etna moet je wel kunnen onderscheiden in de zon.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.