Pandion als visitekaartje naar China

De Pandion van Bertone zal in Peking hét visitekaartje zijn van het designhuis dat een nieuw leven is begonnen.

Op de Chinese autoshow zal aanstaande vrijdag de Alfa Romeo jubileum concept niet zozeer als eerbetoon aan het 100 jaar oude Milanese merk te zien zijn, maar vooral ook als het debuut van de vernieuwde beroemde Piemontese firma in de sterk groeiende markt die China heet. Vorig jaar gebeurde dat op dezelfde autoshow al met de Mantide concept, maar dit jaar is er eigenlijk pas werkelijk sprake van het nieuwe Bertone Cento Srl. Want het is pas sinds deze futuristische stijloefening van een Alfa Romeo, dat Bertone een concept ook daadwerkelijk van A-Z als basis voor iets nieuws aan weet te leveren. Een doordachte concept in de vorm van een rijdend prototype, waarvan praktisch alleen de motor niet is huis ontwikkeld is. Daar zijn natuurlijk over heel de wereld klanten voor te vinden, maar momenteel vooral in China. Opkomende fabrikanten beschikken daar doorgaans over veel materiële middelen, maar nog te weinig over creatieve goede ideeën en de daarbij behorende knowhow.

Super-weduwe Lilli Bertone zal daar zelf een introductie houden samen met professor Scott Chew, de Deputy CEO van ‘Raffle International College of Design’ in China. Hiermee slaat Bertone heel slim een brug met de nationaal meest erkende bron voor autodesign in het grote China en zelfs daarbuiten. Dit instituut voor design heeft vestigingen in Singapore, Bangkok, Mumbai, Guangzhou, Hanoi en Kuala Lumpur.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.