Alfa Romeo Giulietta blijft veel orders vangen

De Giulietta zit lekker op koers.

Afgelopen weekeinde is er over het Italiaanse Alfa Romeo dealernetwerk weer een succesvolle ‘meet en greet’ geweest met de nieuwste Alfa. Evenals in het eerste weekend ervoor kwamen er duizenden belangstellenden op de prachtig C-segment hatchback af. Tot nu toe staat de teller op een aantal van rond de 150.000 belangstellenden binnen 10 dagen.

Tweehonderdvijftig Giulietta’s werden ingezet voor talloze proefritjes. In Italië zijn inmiddels 5000 orders geplaatst. Met de internationale bestellingen erbij geteld is het inmiddels duidelijk dat de Giulietta een auto is met potentie. Een zeer aantrekkelijke optie voor iemand die op zoek is naar het betere werk in het C-segment. Voor een groot deel is dit te danken aan de intense publiciteitsaandacht die de Giulietta de afgelopen tijd heeft gehad.

[nggallery id=350]

16 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta blijft veel orders vangen

  • 2 juni 2010 om 11:31
    Permalink

    Of men zit al 5 jaar te wachten op wat nieuws en kunnen nu eindelijk en dus massal bestellen en daarna is de koek op want dan hebben alle mensendie er 1 willen 1 en de leasers verslijten er wellicht twee. DAt is na mijn idee wel wat er bij alfa vaak gebeurt. eerste 2 a 3jaar goede verkopen daarna zakt het in.

    Ik hoop van harte dat dat dit keer niet gebeurd. De 156 is een van de wijnige Alfa’s die het langer volhield alleen de laatste 2 jaar voor vervanging liep die wat minder. In iedergeval goed teken zo veel intresse maar van die 150.000 Italianen moeten er wel veel meer gaan bestellen. en niet kijken kijken niet kopen.

    Beantwoorden
  • 2 juni 2010 om 12:54
    Permalink

    Een prive rijder ”moet” al helemaal niet direct bestellen m.i. , 1.5 jaar wachten doet de looptijd ten goede 🙂 = en je hebt een uitgefaseerde auto.

    Beantwoorden
  • 2 juni 2010 om 12:57
    Permalink

    Tis jammer dat de 159 geen hoge verkoopcijfers meer haalt. Het blijft de mooiste in zijn klasse. In het laatste nummer van Autovisie is ie, nadat de redactie afscheid van de auto heeft genomen als afsluiting van de duurtest, rechtstreeks de hemel in geprezen. Wat een auto.

    Beantwoorden
  • 2 juni 2010 om 13:19
    Permalink

    ik hoop dat het aluminium nog in een later stadium een optie in hout wordt. een vette knipoog naar de mooie houten dashboards van de spider’s en de gt’s…

    1 klein mierenneukje, de chromen eindstuk van de uitlaat moet doorlopen of de bocht in meegaan tot het van de zijkant niet meer zichtbaar is dat het een eindstuk is.

    Beantwoorden
  • 2 juni 2010 om 15:51
    Permalink

    mmm “een optie in hout wordt. een vette knipoog naar de mooie houten dashboards van de spider’s en de gt’s”

    dan moet het wel echt hout zijn een geen plastic! want dat nep hout gedoe vind ik echt niks.

    Beantwoorden
  • 3 juni 2010 om 00:54
    Permalink

    @Integrale,

    Jij wil ook hout? Wauw, dacht dat ik nog de enige sterveling was die dat terug wil zien in de optie-lijsten. 🙂

    Beter nephout wat nog op hout lijkt dan nep-aluminium waar de verf nog niet van droog is. 😀
    Dat carbon- en alu-look van de 156 zag er niet uit. Snap niet waarom juist iedereen de houtlook-set van de 156 op marktplaats zet. 🙁

    Off-topic: weet iemand het volgende? : Op de 156 heeft het houten stuur een smalle witte strook om het stuurwiel heen. Echter is er ook een versie met een soort popnagel-look op het stuur. Van welke versie (of uitrusting) maakte dat stuur deel uit? Die zie ik namelijk niet zo vaak.

    Beantwoorden
  • 3 juni 2010 om 01:05
    Permalink

    Goede ogen voor dat eindstukje van de uitlaat trouwens. Zou het er zelf afslopen als dat gaat. Een uitlaat hoeft niet te blinken. 😉

    De einddemper is al wel beter weggestopt achter de bumper dan bij de 147. Dat vond ik toen een kleine misser van Alfa.

    Beantwoorden
  • 3 juni 2010 om 12:25
    Permalink

    Als we dan toch gaan muggeziften 😉

    Als je QV(dus geen start/stop) en/of geen Bi-xenon lampen hebt, heb je minimaal twee dooie knoppen in die rij van vijf tuimelschakelaars….. Heb ik geen last van(geen QV en wel bi-xenon besteld)…. En nee ik ben niet van de Playstation generation 😉

    Beantwoorden
  • 3 juni 2010 om 15:34
    Permalink

    @iedereen
    misschien is het een idee om een aftermarket houtlook te ontwikkelen voor het dash van de giulietta… zoiets als een autoedizione edition… 🙂

    Beantwoorden
  • 3 juni 2010 om 15:39
    Permalink

    @6C Jordy
    van die 2 verschillende sturen is me ook al opgevallen. de metalen rand is gewoon de constructieve binnenwerk van de stuur in metaal, waarop het houtwerk op is bevestigd. kan me voorstellen dat je dit gewoon verlijmd… die nagels geven het een authentieke finish uit een tijd dat de lijmen niet zo sterk waren… vermoed ik zo…

    is het niet een faceliftkwestie?

    Beantwoorden
  • 3 juni 2010 om 15:40
    Permalink

    btw over dat houtlook… ik bedoel echt hout natuurlijk…

    Beantwoorden
  • 4 juni 2010 om 01:15
    Permalink

    @nOsTRa,

    Ah, bedankt. Maar de airbag is gewoon overzetbaar tussen de 2 versies onderling geloof ik?
    Weet je ook of het stuur een onderdeel is van een apart uitrustingsniveau?

    @integrale,

    Helaas zijn zowel de metalen rand en de nagels fake bij de 156. 😉

    (momo-)stuur zal geen faceliftkwestie zijn denk ik want bij de grote facelift kreeg de 156 het stuur van de 147. (maar ook zeker een lekker houten versie daarvan)

    Niks kan tegen een houten stuur op als het gaat om stuurgevoel voor mij. Lekker hard en stug. Alleen zweethandsjes zijn funest voor de grip. En het aluminium binnenwerk begint uit te leuteren. (geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen 🙂 )

    Nog een vraag voor de experts : is het stuur van een 155 makkelijk over te zetten op een 156? Of moet ik daarvoor zelf een adapter fabriceren? Vond namelijk het houten stuur van de 155 geweldig met de duim-steunen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.