Alfa Romeo; Volkswagen plaatst lachwekkende provocatie in Italiaans autoblad

Het steekspel tussen Wolfsburg en Turijn gaat door.

Met name van de kant van de megalomane Duitsers uiteraard, die op bijna komische wijze nu inspelen op het sentiment van de ’teleurgestelde Alfist’ via het blad Quattroruote. De wilde fantasie is qua inhoud één brok sentiment waar je normaal gesproken een serieuze Duitser niet voor aanziet.

Via openlijke liefdeverklaringen voor het merk zegt de bouwer van de C segment Golf, waarvan Alfa Romeo CEO Harald Wester nog recent heeft gezegd er graag mee te willen concurreren middels de Giulietta, dat er allang fantasievolle plannen op de keukentafel liggen in Duitsland. De tekeningen zijn al klaar!

Werkelijk alles is gericht op de Alfa liefhebber wat hier gezegd wordt en werkelijk niets is men vergeten… Zo is dit getrek aan het Italiaanse merk zogenaamd verwoord door niemand minder dan Walter da Silva, die in dit stuk zegt dat CEO Martin Winterkorn wat dit idee betreft al lang om is, en minstens een miljard wil investeren in Alfa Romeo. Bovendien zal het Alfa Romeo van VAG achterwielaandrijving krijgen en openlijk gaan concurreren met BMW, krijgt het geen SUV’s zoals FGA wel van plan is (BMW heeft toch ook SUV’s?), zullen er opvolgers van de MiTo en Giulietta komen op basis van de A1 en A3 (liever niet..), zal er een D segment model komen in sedan, stationwagon, coupé en cabrio (Giulia is onderweg en doe ons maar liever een echte Spider), komt er een E segment model (die identiek is zeker aan de A6 en andere grotere VW’s…) en zal de 8C een opvolger krijgen op basis van de R8 (oh helpie..) waarvan per jaar maar liefst 5000 exemplaren gebouwd zullen worden… (getver) En als bonus zou Fiat maar al te graag van bepaalde fabrieken in Italië af willen en dus wel wat in een overeenkomst zien…. (ja en wij vinden alle auto’s leuk…)

Het lijkt wel een Duitse Commedia dell’ Arte waar we in verzeild zijn geraakt. We kunnen niet wachten op een reactie uit Turijn, al is het misschien verstandiger om aan dit toneelstuk maar niet deel te nemen. Of men doet gewoon een aankondiging dat FGA Lamborghini wil overnemen… Dat kan natuurlijk ook.

88 gedachten over “Alfa Romeo; Volkswagen plaatst lachwekkende provocatie in Italiaans autoblad

  • 26 juli 2010 om 14:00
    Permalink

    Precies de spijker op zijn kop die subjectieve inschatting mbt de diverse VW/Alfa modellen.

    Als je ziet hoe het nu bij Porsche gaat lopen.
    Die hebben een VW zetbaas gekregen die Porsche in het gareel moet laten lopen.
    Verder alle typen modulair en alleen de verpakking mag minimaal afwijken.
    Denk niet dat dat gaat werken voor een merk als Alfa Romeo.

    Als Alfist doet me de belangstelling van de Duitsers wel deugd.
    Die zijn met Walter da Silva en de Meo kennelijk niet zoveel opgeschoten om hun teutoonse producten enige latin flair te geven.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 15:09
    Permalink

    Kan het wel waarderen. VAG heeft het geld, de middelen en zo te zien ook de wil om van Alfa weer echt iets te maken. Het heeft Lamborghini en Bugatti veel goeds gedaan tot nu toe. Denk dat we afmoeten van het “land-van-oorsprong” verhaal. FGA is nog maar net zo italiaans als dat VAG nog duits is. Bijna niet meer dus.

    Is de advertentie ergens te zien?

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 15:20
    Permalink

    VW die weer iets van Alfa moet maken , waar denk je dat FGA mee bezig is ? VW bezet de laatste plaatsen in de 100.000 km testen . Het weggedrag van hun autos , Audi en VW worden bekritiseert .
    Een overname door VW van Alfa zou betekenen alle techniek van Fiat ook mede door VW te gebruiken……
    Laten we er over ophouden.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 15:21
    Permalink

    Kan deze advertentie/publireportage/interview/…/? hier ook gepost worden?

    Kroon op hun werk is de aankondiging dat Alfa achterwielaandrijving zal krijgen!
    Ze slagen er zelfs nog niet in om de Audi A/S/RS4, A/S5, A/S/RS6, A/S8, TT en R8 van achterwielaandrijving te voorzien.

    En met 1 miljard zullen ze toch ook niet echt ver raken.

    En als je ziet hoe, zoals tommaso reeds aanhaald, Porsche reeds gefnuikt wordt…

    Nee dank je.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 15:42
    Permalink

    Voor Audi is ook geen markt in AWD. De woorden Audi en Quattro zijn bijna 1. De marketing van Audi draait om perfectie van de automobiel. Daar hoort AWD eerder bij dan RWD en FWD.

    Echter ……. voor de Gallardo was wel vraag naar RWD. En die kreeg men uiteindelijk dus ook van VAG. Die doen schijnbaar niet zo moeilijk daar.

    Het openlijk steken naar elkaar in de media vind ik wel mooi de laatste tijd. Die van Lexus was subtiel en sterk afgelopen week.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 15:43
    Permalink

    Oeps, moet zijn : geen markt in RWD voor Audi natuurlijk. Enige dyslectie lijkt naar boven te komen soms.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:03
    Permalink

    AWD is voor terrein autos en rally autos. Imperfectie van een onderstel kan heel goed gecamoefleerd worden met AWD (zie ook de Golf R , een compleet incapabele auto) Dat willen coureurs ook niet , die willen een voor -of achterwielaandrijving auto die compleet afgestemd is op die ene bepaalde aandrijfconcept. Zie de Focus RS en talrijke RWD modellen.
    AWD geeft overwegend nadelen. De meeste Audis hebben dus FWD , dit icm een verkeerde aandrijfconfiguratie : de motor te ver voorin met onderstuur als gevolg.
    Audi weet dat de gemiddelde bestuurder geen weet heeft van weggedrag en al helemaal niet snel zal aanspreken . Een Audi moet veelal een andere functie vervullen…..
    Laat de mannen van FGA het andere deel maar vervullen , dat kunnen ze heel goed.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:17
    Permalink

    Zeg zelf ook nergens dat AWD in enig opzicht beter is dan FWD en RWD. Het is simpelweg een marketing element voor Audi.

    Dat men het in de autosport niet meer gebruikt is simpelweg omdat het regelementair verboden is in vrijwel elke klasse. Alleen de Superstar serie komt in me op waar het nog toegestaan is. (met een verhoogd minimum gewicht)
    Zonder AWD hadden wij Alfisten waarschijnlijk ook niks te vieren hebben gehad in 1993. De anti-AWD campagne begon ongeveer toen (toevallig) Audi het BTCC en STW begon te domineren. Als men aandrijvingstype weer vrij zou laten zou men zich weer masaal vergrijpen aan AWD.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:21
    Permalink

    Maar on-topic:
    Velen zien niks in de campagne van VAG om Alfa over te nemen. Maar het huidige FGA-beleid is ook niet echt meer te verdedigen toch? “Wij” zien nog steeds geen enige onafhankelijkheid op basis van techniek bij FGA. Ook ons FGA doet mee in het maken van eenheid tussen Alfa/Lancia/Fiat. Dat punt kan bijvoorbeeld niet meer gebruikt worden in de anti-vag-campagne toch?

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:22
    Permalink

    Waarom dan ? Het heeft alleen maar nadelen voor wegautos.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:27
    Permalink

    Kijk maar naar buiten. Het regent 🙂

    Voor het sportieve vlak kan ik je fastestlaps.com aanraden. Helaas voor ons maakt een Golf R32 gehakt van de 147GTA.
    Al is de GTA natuurlijk velen malen leuker, maar dat heeft geen verdere uitleg nodig hier. 😉

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:30
    Permalink

    @6C Jordy: Als je een incompentente auto of bestuurder hebt moet je zeker aan de AWD.
    De GTA Autodelta ,maakt weer gehakt van de M3 , met FWD .

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:40
    Permalink

    Dat mag ook wel als er voor zoveel geld aan getimmerd is. Doe dezelfde after-treatment bij de M3 en de weegschaal staat weer anders.
    Een 155Q4 , 164Q4 en 156 Crosswagon noemen we ook niet incompetent. Larini overigens ook niet 😉

    (de Autodelta versus M3 is volgens mij alleen door het commerciele Top Gear uitgevoerd overigens)

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:44
    Permalink

    Regen en de noodzaak voelen voor AWD is incompetentie , dat was het punt.

    STOP

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 16:50
    Permalink

    Tja, we zijn niet allemaal een drift-king als het regent.
    Dan ben ik maar incompetent als je dat zo tegen me wilt zeggen.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 17:03
    Permalink

    Het gaat niet om een ‘advertentie’ in Quattroruote trouwens. Het gaat om een interview met Da Silva waarin zogenaamde ‘Alfa plannen’ geëtaleerd worden. Plannen voor een merk dat je niet bezit..is dat ongehoorde arrogantie of niet?

    Wat een clowneske vertoning bovendien als je afgaat op de inhoud.

    PS:Ik snap trouwens niet dat onze vriend Egger zo’n gedrocht als de ‘nieuwe’ A7 heeft kunnen tekenen. Check de foto’s! Opnieuw is de Lancia Gamma serie 2 vele malen mooier als het gaat om fastback design! NB een (ongelukkige) Lancia uit 1980!! Ik hoop dat ze geen drol verkopen van dat lijk evenals die A5 sportback (waarom noem je zoiets überhaupt sportback?).

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 17:03
    Permalink

    “Dat mag ook wel als er voor zoveel geld aan getimmerd is. Doe dezelfde after-treatment bij de M3 en de weegschaal staat weer anders.” Dat is een M toch al daar staat de M devisie toch voor.

    Als ik het goed heb heeft de M3 zelf 100 pk meer dan de autodelta GTA + RWD en toch is de 147GTA 2 seconde sneller op een rondje in de handen van de stig en dat terwijl op papier de M3 de winnaar zou zijn puur op cijfers (vermogen koppel rwd 50 50 gewichtsverdeling etc). En toch is de 147 sneller het rondje rond.
    En dan blijkt bruute kracht het toch af te moeten legen tegen soeplesse en verslaat david goliat.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 17:23
    Permalink

    @AR159,

    De M staat eerder gelijk aan GTA dan aan Autodelta. (gewoon een badge in beiden gevallen)
    Voor een beter vergelijk op jouw manier zou je de Autodelta-GTA tegenover een Schnitzer-M3 moeten zetten.

    Verder is Top Gear alles behalve een betrouwbaar medium. Het is immers een “amusements-progamma”. Bovenaan de tracktijdenlijst stond een straaljager geloof ik? Daar gaat de geloofwaardigheid….
    Verder natuurlijk een topprogamma.

    fastestlaps.com is een beter medium.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 19:03
    Permalink

    @6C Jordy
    Een standaard GTA tegen M3 is niet een eerlijk vergelijk dan moet je een 330i 3L 6 in lijn nemen niet een 3,2L V6 tegen 4L V8 M devisie is wat Abart bij Fiat is maar dan met grotere motoren.
    De oude M3 is wat eerlijker maar die heeft even goed 90 PK meer dan een GTA en meer pk dan een autodelta versie. Een GTA is niet echt aangepast zoals een m3 dat is. Want laten we wel wezen 250PK uit een 3.2L V6 is nou niet echt een opgepept blok. Dan had er minstens 320PK (100PK per liter) uitmoeten komen.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 19:23
    Permalink

    100 pk/l is bij atmosferische motoren moeilijk haalbaar. Of je zou koppel moeten gaan negeren en de nadruk op rpm gaan leggen zoals bij motorfietsen. Voor een motor met drukvulling is 100 pk/l best netjes.
    Maar zijn we nu niet op het punt dat geen enkele wagen met een ander te vergelijken valt? Want zo kunnen we nog wel door gaan tot we het over Cw-waarden, gewichtsverdeling, overbrengingsverhoudingen, wagengewicht, bandbreedte, oppaktoerental, spoorbreedte en dergelijke gaan hebben.

    Laat staan de definities van “standaard en modified”. Immers waneer is een 147 of 3-serie standaard en waneer is het modified?

    Mijn persoonlijke mening is dat de vergelijking tussen een aangepaste Autodelta GTA en een fabrieksstandaard M3 niet kan kloppen. De fabrieksstandaard M3 heeft nog rekening te houden met de eis van “de gemiddelde” klant die deze wagen koopt. (de gulden-middenweg) Terwijl Autodelta “klantspecifieke” wagens verkoopt. Een knijterhard afgestelde GTA tegen een M3 die nog over straatdrempels moet kunnen bijvoorbeeld.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 20:31
    Permalink

    @Mattia Mariani: De duitsers die nu ook weer denken alles met geld te realiseren. Ook niet bepaald goed voor je onderhandelings positie. Laten ze Marchionne nu eens een briefje sturen.

    ps. een Autodelta is niets of minder meer dan een opgeboorde GTA motor en een diff in dit geval, de M3 stond daar een beetje in zijn hemd . Het geeft op z”n minst de potentie aan van FWD en in dit geval een oud chassis 🙂

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 21:08
    Permalink

    – lekker belangrijk of een M3 sneller is dan een GTA… het kan altijd sneller.. als je dat wilt… dat geld zowel voor een GTA als een M3, met geld is alles te koop.. maar het feit is dat een standaard M3 een stuk duurder is dan een GTA, en het blijft altijd een lelijke beamer..

    – vind het eigenlijk wel prettig dat niet alle vermogen uit de 3.2 is geprutst.. dat zorgt voor zijn hoge betrouwbaarheid, vind ik wel net zo belangrijk. inmiddels tuf ik al vier jaar rond met 50000 per jaar, in een 3.2, die geen druppel olie verbruikt en geen hoge onderhoudskosten laat zien.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 22:12
    Permalink

    Potentie heeft FWD inderdaad, dat bleek al vanaf midden jaren ’90 toen BMW slaag kreeg van Nissan, Honda en Alfa in het BTCC. Echter wel in combinatie met het nodige gewichtsvoordeel.

    Maar nu lijkt men wel erg pro-FWD opeens waneer een amusementsprogamma met een snelle GTA op de proppen komt. Willen we als Alfist dan geen RWD meer als we de kans kregen? We weten immers dat het bij FWD blijft steken op het hebben van “potentie”. Niet meer, niet minder. Je geeft een 8C ook geen FWD mee omdat het ergens potentie heeft. 🙂

    @Hans,

    Kijk vlug je zuigerveren na, denk dat je binnenkort een vastloper gaat krijgen….. 😉

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 22:33
    Permalink

    Snappen jullie het dan niet?

    Marchionne heeft de deur dichtgegooid, VW kan Alfa niet kopen en gaat nu via dit soort verwerpelijke interviews provoceren binnen de Alfa clan.
    Dit is pure stemmingmakerij, onrust stoken met als enige doel: Minder verkopen van Alfa’s.

    Een reden temeer om te hopen dat Alfa nooit in handen van de duitsers valt.
    En laten we wel zijn… wie wil dat Alfa een verduitste concurrent van BMW wordt? IK NIET !
    Alfa = Alfa en Alfa BMW. Laat BMW maar een Alfa concurrent worden.

    Beantwoorden
  • 26 juli 2010 om 22:34
    Permalink

    Hierboven staat Alfa = Alfa en Alfa is ongelijk BMW.

    Blijkbaar komen de ongelijk tekens niet door via ’t web.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 09:08
    Permalink

    Helemaal gelijk Hape! De Giulietta is een regelrechte bedreiging voor de positie van de Golf op de Italiaanse markt. Denk je echt dat FGA z’n eigen marktaandeel van 30% op het spel zou zetten aan een giga bedrijf uit Duitsland om alleen met Fiat en Lancia verder te kunnen gaan? Mensen die dat geloven zijn niet goed snik.Dat zou Europese zelfmoord zijn van het bedrijf in Turijn.

    Het ligt er zo dik bovenop dat dit onder het kopje ‘beïnvloeding’ valt. Het mooiste zou nu zijn dat de verkopen van de Giulietta structureel stijgende zullen zijn en dat de Giulia daar nog vele schepjes bovenop gaat doen. Wie wil dan nog een Golf of een Passat?

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 09:56
    Permalink

    Ik woon aan de grens van Duitsland en ben er graag , maar als je in een stoute bui nog even verder denkt aan deze eenzijdige expansiedrift…. .
    Helaas VAG.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 11:25
    Permalink

    Zowel vele VAG-rijders als de VAG directie kunnen niet uitstaan dat velen, bijv. lezers van deze site, voor geen goud een VAG product zouden willen.

    Kennelijk ondervindt VAG dat liefde voor Alfa Romeo of Lancia zich niet laat afkopen. Ook niet met een dubieuze belofte van een miljard aan investeringen. En dan komt de ware aard van VAG naar boven wat weinig met sportiviteit te maken heeft.. Dat VAG een van de grotere fabrikanten is, is dan ineens niet meer genoeg..

    Klinkende namen als Alfa Romeo, Lancia en Abarth zullen VAG rijders e.a. hopelijk altijd blijven herinneren aan hun grijze muis-keuze qua auto. Degelijk wellicht maar onlosmakelijk verbonden met een spruitjeslucht..

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 11:47
    Permalink

    Dat men voor een VAG-produkt kiest heeft niks met grijze muizen te maken. Simpelweg met persoonlijke smaak. Dezelfde smaak die de tekstschrijver bijvoorbeeld heeft tegenover het plan voor het maken van SUV’s. (met de lachwekkende aanvulling: BMW heeft toch ook SUV’s?)

    Vreselijk dat er mede-Alfisten hier zijn die zich superieur opstellen t.o.v. VAG-rijders. Wat een arrogantie…
    Is een kever-liefhebber geen echte petrolhead? Of de T1-rijder die zondags lekker richting zee prutteld? Of de petjes die de moeite en geld steken in het perfect restaureren van een Scirocco?

    Meer respect voor andermans autokeuze is op zijn plaats. Want datzelfde respect willen wij als Alfist toch hebben van anderen?
    Ik in ieder geval wel.
    Doe dan aub niet alsof VAG een ziekte is.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 11:51
    Permalink

    Het is in ieder geval chronisch

    (Wat is er lachwekkend aan de aanvulling Jordy? Het gaat toch om de insteek om met BMW te concurreren en niet over smaak? Jij weet als je goed leest dat ik juist een hekel heb aan SUV’s. Het valt me trouwens op dat je het vaak over respect hebt terwijl je zelf keer op keer weinig respect lijkt te hebben voor een uitgesproken standpunt door zelf verschrikkelijk uitgesproken te zijn… Hierdoor ben jij de enige die een afkeurend oordeel velt over iemand.. Anderen doen dat hier gelukkig verder niet of nauwelijks.)

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 12:05
    Permalink

    We concureren helemaal niet met BMW. Dat is het hem.
    Dat is immers te lezen in nieuwstopics op AutoEdizione:
    http://www.autoedizione.nl/2010/06/28/harald-wester-spreekt-over-de-toekomst-van-alfa-romeo-en-maserati/

    Verder heb ikzelf inderdaad ook weinig respect meer voor enkele “mede-alfisten”. Je zult de discussies op Alfablog o.a. nog herinneren waarschijnlijk. Heb mezelf eenvoudigweg aangepast aan de algehele manier van communiceren hier. Comments zijn respectloos, de nieuwstopics zijn ook geregeld respectloos, dan mag ik ook wel eensrespectloos overkomen. Zeker als er volk van Autoblog naar hier verhuist is enige aanpassing vereist zo blijkt.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 12:06
    Permalink

    @Quadrifoglio,

    Inderdaad, dat iedere petrolhead ooit een Alfa gereden moet hebben.

    Maar niet dat men dat eeuwig moet blijven doen 😉

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 12:13
    Permalink

    Wacht even Jordy: Het ging in dat zinnetje over de SUV’s over het feit dat VW het plan zou hebben AR recht tegenover BMW te zetten en in praktisch dezelfde zin zegt dat AR geen SUV’s zal krijgen. Dat vind ik niets meer dan Alfisten op heel goedkope wijze naar de mond praten. En dat was niet slim want inmiddels lees je in Italië soortgelijke commentaren (als de onze). Zelfs in dat dramatische land vindt men het cheap wat VW hier doet.

    (volgens mij ben jij de enige die het hier steeds over personen heeft..dat doen wij niet. Dus heeft het al helemaal niets met Autoblok te maken. 😉 Ik heb veel respect voor mensen die VW rijden…. maar niet vanwege hun autokeus)

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 12:13
    Permalink

    @ 6c Jordy.

    Het is juist andersom! Mijn ervaring leert – men vergelijke de verjaardagsfeestjes haha – dat ik regelmatig word aangesproken op mijn keuze voor Alfa Romeo. Niet andersom hoor..

    Of als ik meerijd in een BMW: “Goh hoe is dat nou om een echte auto te rijden..”.. Natuurlijk grappig bedoeld denk ik dan maar. Mijn reacties is dat dan ook. Respect moet van twee kanten komen..

    Ik durf de stelling trouwens wel aan dat de meeste VAG rijders geen autoliefhebbers zijn: zij willen gewoon een vervoermiddel van A naar B. Niks mis mee maar liever niet als producent van Alfa Romeo.. Die kever liefhebbers vormen daar een uitzondering op..

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 12:43
    Permalink

    @Mattia,

    Nou, je zult zelf snappen dat VAG Alfa grotendeels met BMW wil laten concureren op de core-busines van BMW. Namelijk de 1 en de 3-serie. Anders had er ook in het nieuwsbericht kunnen staan dat VAG Alfa-motorfietsen wil laten produceren om te kunnen concureren met de BMW-motorfietsen. Oftewel concureren met BMW en het produceren van een SUV staat compleet los van elkaar. Echter speeld VAG wel in op de algehele afkeer van Alfisten jegens de Kamal.
    +1 voor VAG in mijn ogen.

    Of italianen jouw mening delen zullen we zien in de verkoopcijfers. Als ze A zeggen moeten ze ook B durven zeggen.

    @Gusto,

    Van die verjaardagsfeestjes heb ik geen last van. Discussies over betrouwbaarheid zijn kort bij mij. Ik geef ze simpelweg gelijk omdat ze dat in mijn ogen ook hebben. Mijn Alfa’s vertonen ook meer kuren dan menig Opeltje of VAGgetje in mijn omgeving. (misschien komt het wel door mij dat Alfa laag scoort in betrouwbaarheidstests…)

    Op je laatste alinea. Hetzelfde geld voor veel FGA-rijders. Een Uno, Seicento, Marea Weekend of Croma rijd men ook niet snel omdat men autoliefhebber schijnt te zijn. 😉

    Daarbij zou het zomaar kunnen dat er toch echt mensen zijn die de nieuwe Polo kiezen om zijn schoonheid. (in praktijk ondervonden in vriendenkring) Respect for them. 🙂

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 12:59
    Permalink

    Ik snap wel dat dat los van elkaar staat maar het is zo sappig en slap door dat in één adem te noemen. Het is net zoiets als zeggen dat de economie weer aantrekt en dat je ook direct mag aannemen dat er geen nieuwe dip zal komen-> Zeer tendentieus en dus niet serieus.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 13:37
    Permalink

    Natuurlijk moet je respect hebben voor mensen die kiezen voor een ander merk. Maar om die groep nu gelijk liefhebbers te noemen. Er zijn in iedergeval meerdere gradaties…

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 14:19
    Permalink

    @Mattia,

    De media draait op het aannemen en sugereren.
    Net als dat een nieuwe VAG cabrio niet een echte spider zou kunnen zijn bijvoorbeeld. 😉

    @Quadrifoglio,

    Denk dat ik wel snap wat je bedoeld maar ipv gradatie zou diversiteit een betere woordkeuze zijn. In gradaties van liefhebberij geloof ik niet. Je bent Alfist of je bent het niet. Echter is iedere Alfist het op zijn eigen manier. Dat is niet in gradaties van liefhebberij onder te brengen. Wel in diversiteit.

    Een Polo eigenaar kan een grotere autoliefhebber zijn dan een MiTo eigenaar.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 14:21
    Permalink

    In delaatste zin moet “een grotere” vervangen worden door “net zo goed”.

    Anders ben ik ook gradaties aan het maken. 😉

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 14:27
    Permalink

    Natuurlijk kan een Polo eigenaar tevens liefhebber zijn. Al heeft de Polo geen karakterstieke eigenschappen. Houden van een Polo is zoiets als verliefd zijn op een penvriend(in).

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 14:53
    Permalink

    Karakter is niet altijd te zien. Soms moet je op zoektocht om het te vinden. Sommige wagens krijgen persoonlijkheid door de vorige eigenaar. Het kan ook een erfenis zijn bijvoorbeeld. Of je bent met een Polo de halve wereld rondgereisd.

    Sommige wagens krijgen geen karakter mee van de fabrikant. Echter kan er wel altijd potentie zijn om karakter te ontwikkelen. En dat verschild per liefhebber.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 15:06
    Permalink

    “Sommige wagens krijgen persoonlijkheid door de vorige eigenaar. Het kan ook een erfenis zijn bijvoorbeeld. Of je bent met een Polo de halve wereld rondgereisd.”

    Dan heeft je Polo toch nog geen karakter? Ik noem dit emotionele waarde.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 16:33
    Permalink

    Maar de persoon die er in reed wel. Dat reflecteerd dan aan voorwerpen die je van die persoon bezit. Emotie is een deel van het karakter in z’n algeheel.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 16:44
    Permalink

    “Maar de persoon die er in reed wel.” Dus de persoon heeft dan karakter? 😛

    Ik denk dat je zaken door elkaar haalt. We dwalen ook teveel van het onderwerp af.

    Beantwoorden
  • 27 juli 2010 om 22:46
    Permalink

    @moderator: topic naar forum…

    Karakter ontwikkel je. Van niets naar iets. Een auto verandert alleen van karakter door hem fysiek of esthetisch aan te passen.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 00:12
    Permalink

    Of door gebruikssporen achter te laten door de jaren heen. Elke kras, deuk, scheur, noem maar op, verteld wat over het karakter van de persoon. En het voegt toe aan het beeld wat je hebt van een auto als je hem/haar ziet staan. Tweedehands wagens tonen meer karakter dan nieuwe in mijn ogen. Een vers gerestaureerde giulia in het museum toond een ander karakter dan de stoffige giulia achter de hooibaal op de boerderij.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 11:54
    Permalink

    Alsjeblieft geen VW voor Alfa, te simpel voor woorden, geen duitse eenheidsworsten die zich met ons merk gaan bemoeien. Auto’s maken kunnen ze niet, wel vervoersmiddelen. En ach, ze compenseren dat door hun vervoersmiddelen een beetje harder te laten gaan dan het gemiddelde, maar zo moeilijk is dat toch niet. Elke janboerelulle fabrikant kan auto’s maken die 300 of harder gaan, dat is de kunst niet. Laatst reed zo’n golf mij heel hard voorbij terwijl ik al tegen de 200 zat. Ik moest zo hard lachen dat ik de vluchtstrook op moest om even bij te komen, geen gezicht en zeer vermakelijk om zo’n vierkant koekblik hard te zien rijden.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 15:26
    Permalink

    Ik maak me er eigenlijk niet druk over. VW begint zich meer en meer als GM van weleer te gedragen. Ik denk gewoon “hoogmoed komt voor de val” en “wie een kuil graaft voor een ander, valt er zelf in”. De tijd zal het leren.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 16:54
    Permalink

    Gezien de warme belangstelling van Fiat voor het 100-jarig bestaan van Alfa, de onwil om het merk er echt boven op te helpen en dan nog te durven dromen van 500.000 auto’s per jaar, al dit laat mij meer verlangen naar een overname door een echte autofabrikant. Waar blijft Alfa nu als het gaat om sportsedans, sportieve GT’s en Spiders.
    Fiat moet snel verkopen, aan VW, BMW, Toyota of ieder ander merk met visie. Ik zeg: doen!

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 17:24
    Permalink

    pff…
    merken met visie…laat me niet lachen man.

    Ik zie dat veel ‘Alfisten’ vooral zeiken en zelf niet eens goed weten wat ze van hun merk verlangen omdat ze te lang lopen sleutelen terwijl hun buurman hen uitlacht. Wees toch gewoon trots en wacht gewoon af.

    Giulietta QV, 8C/8C Spider, MiTo QV is toch heerlijk!

    Maar nee hoor… Toyota of ieder ander merk moet het maar eens gaan doen. Je weet niet wat je loopt zemelen man. Weet je wel eens waarom je de Alfa die je hebt of zou willen hebben zo kan bewonderen? Omdat dat ding precies heeft wat niet-Italiaanse auto’s niet hebben.
    Waar haal je dan de fantasie vandaan om maar om iedere ander fabrikant te vragen.

    Laat me niet lachen man…. ik bescheur het werkelijk.Het glazuur op m’n tanden barst van deze zure prietpraat.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 19:15
    Permalink

    VAG: Alfa Romeo’s op Audi platforms met TSI en TDI motoren (liever niet).

    Toyota: Kan het merk Lexus niet eens op de kaart zetten.

    BMW: Een BMW concurrent binnen BMW (not)

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 21:31
    Permalink

    FGA: ondanks rijke merkhistorie krijgt men amper Alfa’s aan de man gebracht.

    Sterker nog, FGA maalt om enige merkhistorie van Alfa. Leuk hoor, een retronaam aan je model plakken. Maar stuur @#$% die dan ook weer eens het circuit op. Zelfs het eerder aangehaalde Lexus schrijft momenteel meer geschiedenis dan Alfa op sportief gebied.
    Ja, de Australische importeur kacheld met 2 diesels in de Bathurst race mee en enkele zweden hebben de imboedel van N.technology overgenomen.
    Het meest sportieve merk uit het verleden schrijft momenteel geen geschiedenis in het heden. Bij VAG zou men meteen weer aan een WTCC progamma werken. Dat snapt iedereen. Seat out, Alfa in.

    Sluit me volledig bij Bertone aan.
    Alfa verdient beter dan wat het nu krijgt bij FGA.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 22:33
    Permalink

    Laat ze eerst maar een compleet competitief gamma neerzetten alvorens aan racen te denken. Er is nog genoeg werk aan de winkel. De Giulietta is pas het begin.

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 22:54
    Permalink

    Competitie zou onderdeel van de marketing moeten zijn. Juist nu de Giulietta in de showroom staat. Je wilt als Alfa zijnde gelinkt worden met sportieve successen en niet met 1 of ander vaag space invaders spotje met de MiTo tijdens de reclame van gtst.

    Eerst produktiesucces proberen te hebben en dan pas aan competitie denken is mosterd na de maaltijd. Kunnen ze beter niet meer gaan racen.

    Voor de meeste fabrikanten geld het volgende : What wins on sunday , sells on monday.
    Als het aan FGA ligt veranderd dat in : What sells on friday , wins on sunday. 😉

    Beantwoorden
  • 28 juli 2010 om 23:03
    Permalink

    Competitie zal inderdaad onderdeel van de marketing gaan worden. Al betwijfel ik hoeveel impact dat nog heeft. De markt is gewoon teveel veranderd als je het vergelijkt met de vorige eeuw. Alfisti en andere fanatiekelingen zullen er waarde aan hechten, maar een doorsnee burger niet. Nu zijn er overigens nog veel belangrijkere investeringen te doen.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 09:55
    Permalink

    6c jordy , kun jij niet beter naar het VW forum en genoemde stoplichtsprint web-sites. Ik word zo enorm moe van diegene die Alfa altijd hebben verketterd maar zoooo dolgraag deze nu in de VAG gelederen wil hebben. Opportunisme.
    Je Alfist noemen en alleen klappen als je ploeg voor staat zijn niet de ingrediemten voor Alfisten , naar mijn bescheiden mening.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 09:57
    Permalink

    en Bertone moet eerst maar eerst maar eens wat kennis opdoen van de op handen zijnde ontwikkelingen.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 12:12
    Permalink

    Zo flauw Johnny,

    Dat moeten de heren moderators nu toch ook eens in gaan zien.
    Je bent zelf degene die alleen maar positiviteit over Alfa voortbrengt dus je bent toch echt zelf degene die alleen klapt voor Alfa in betere tijden. Zet die roze bril eens af. Juist als Alfist zijnde MAG (lees MOET) je kritiek kunnen uiten op je eigen ploeg.

    En leg me nog wat uit. Dat ik het niet verkeerd vind dat Alfa verkocht word aan VAG , waarom maakt mij dat meteen een VW-fan en stoplichtsprintfan? Je loopt echt te bazelen man. En dan moet ik hier aanhoren dat ik persoonlijk ben?

    Vergeet niet : ik ben Alfist , en dan hoef ik nog geen fan te zijn van FGA.
    Of loop jij wel te geilen op alles waar FGA op staat? En ben je dus helemaal geen Alfist maar juist een Fiat-liefhebber?

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 13:02
    Permalink

    Ok. Vanaf dit punt graag de discussie niet meer voeren over de houding van een ander in de gemaakte reacties of over andere onderwerpen.

    Enkel zoveel mogelijk op de inhoud in gaan van het bovenstaande bericht a.u.b.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 13:19
    Permalink

    Tja bovenstaande is ook geen duscussie natuurlijk , als er maar 1 iets wil. Het zal niet het laatste zijn . Kwalijker in deze is dat ‘wij ‘ er over gaan discusiieren , maar goed dat is internet.
    De marktwaarde, zoals gezegd, stijgt en stijgt.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 15:16
    Permalink

    @Quadrifoglio,

    Hoop graag op weer een competitie-progamma. Misschien dat FGA het weer kan uitbesteden aan een N.technology of Prodrive. Dat zal toch enigszins in kosten besparen. Misschien dat ze dan ook met een schuin oog naar de “alternatieve autosport” kunnen kijken. Zo stijgt de nog vrij nieuwe D1GP in Azie en Amerika flink in aanzien. Misschien dat het niet echt een sport genoemd kan worden omdat het met een jury werkt maar het is wel een sport waar de huidige jeugd mee opgroeid. Zeker als je kijkt waar ze mee spelen op hun playstation. Zet de Youtube-ster Ken Block in een driftende MiTo GTA met de gebruikelijk DC en Monster reclame en succes is gegarandeerd denk ik. En dat voor een prikkie.

    En dankzij Crysler opent er nu een deur naar de sport in de USA. Misschien niet de sport die we gewend zijn maar zeker wel interessant. Zeker omdat autosport daar volkssport nummer 2 is.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 16:00
    Permalink

    @ Biscione: Een ding is in ieder geval zeker. Fiat heeft definitief bewezen dat men het niet kan dus ieder andere partij kan het dan minstens beter. Alfa telt gewoon niet mee in de wereld van de sportieve auto’s, in tegenstelling tot vroeger waar het merk een benchmark was. Ik ben verknocht aan mijn Bertone en mijn Spider, maar de 156 is mijn laatste Alfa voor dagelijks gebruik. Daarna stap ik over op BMW 3 serie met een fantastische 6 in lijn en ….achterwielaandrijving.
    En waarom heb je het over de 8C: beperkte oplage en onbereikbaar. Alleen maar gebouwd om de Alfisten weer zoet te houden, we mogen ons er weer aan laven. Mijn voorspelling is dat Alfa over enkele jaren ophoudt te bestaan als FIAT zo doorgaat. Dan kan het merk beter verkocht worden, dat verdient het zeker!

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 16:44
    Permalink

    Alweer zo`n misselijk makend gedoe van het VAG concern, de Albert Hein onder de auto fabrikanten. Ieder zijn meug, maar de smaken loze
    modellen van hun zijn niet te pruimen.
    Zeker Fiat heeft domme fouten gemaakt, maar bij VAG? De hemel beware mij!!!

    groetjes aan alle echte Alfisten

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 18:15
    Permalink

    @Bertone,

    Wil je met me trouwen! 🙂
    Kan het niet beter verwoorden. Er zijn tegenwoordig genoeg oer-alfisten met prachtige historische alfa’s die voor het dagelijks vervoer hun heil zoeken bij de concurentie. Als Alfisten hoeven we niet alles te slikken wat FGA ons wil aanbieden. Een tijdje geleden nog iemand hier op AutoEdizione die zijn heil ging zoeken bij Renault voor zijn dagelijks vervoer.
    En met een Bertone + Spider in het bezit heb je zeker recht van spreken. De gemiddelde nieuwe lading Alfisten doet het alleen met een 159 of MiTo. Schijnbaar mag je jezelf tegenwoordig al Alfist noemen als je 1 van die twee in je bezit hebt…..

    Nou moet ik het zelf ook nog even doen met een “fga-alfa”, maar dat zal zeker veranderen als de prive-situatie het toelaat.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 18:16
    Permalink

    Ik denk dat Fiat deze kritiek niet verdient. Het bedrijf heeft slechts een aantal generaties van het merk neergezet. Een groot deel van deze tijd stond het gehele bedrijf zelf op het randje van de afgrond. Fiat maakt pas zeer recentelijk winst, en heeft daarmee meer ademruimte om te investeren. Dit zien we al bij de Giulietta. Deze is zonder twijfel de beste auto in zijn segment. Ik zie ze dit graag nog een keer doen bij de geplande nieuwe modellen.

    Het echte Alfa Romeo (voor veel mensen vanaf eind ’50) waar we allen (ook ik) naar hunkeren zal misschien nooit meer terugkomen. Maar ik denk dat het vast staat dat als VAG o.i.d. het overneemt dat het zeker nooit meer terugkomt, zelfs niet als vage schim. Want echte Alfisten weten dat het merk voor veel meer staat dan alleen een stuk blik/aluminium op wielen.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 18:22
    Permalink

    Nu meerdere mensen terugkomen op het zijn van een “echte Alfist” , is het dan misschien eens goed om in de Dikke Van Dale vast te laten leggen wat dat nu precies inhoud die “echte Alfist”?

    Is de ene Alfist dan werkelijk “meer echt” dan de andere?

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 18:46
    Permalink

    Niet zo heel moeilijk…

    Internet Alfist: Zeuren op alle veranderingen die het bedrijf Alfa Romeo S.P.A. ondergaat. Denken dat vroeger alles beter was. Veranderingen in de algemene markt verwijten aan het moederbedrijf. Vragen om exotische techniek die niet haalbaar is voor een merk met vooral modellen in het middensegment. Deze groep heeft doorgaans te weinig geld om een recent model of collectors item te kopen.

    Traditionele Alfist: Trots en respect hebben voor het merk dat het ooit was. In zowel oude als nieuwe modellen de x-factor weten te vinden. Deze groep beleefd het merk zeer intens.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 19:27
    Permalink

    Waar praten we over : het gaat fantastisch met Fiat en hun modellen , Abarth has come back, Alfa heeft grootse plannen !
    En wie Alfist heeft een eigen stukje ik , dat mag een ieder zich toekennen m.i. Dit heeft niets met de buitenwereld van doen , enkel in positieve zin.
    Tijden veranderen , 6.000.000 zei Oppperhoofd Marchione , dat is ook een keihard feit.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 20:21
    Permalink

    Kijk, dat is nou de eerste keer dat ik het een keer eens ben met Johnny, dat dat nog mag gebeuren. Een ieder mag voor zichzelf bepalen of hij/zij op zijn eigen manier zich Alfist kan noemen.

    Als meerderen zich hierin kunnen erkennen zijn we een keer af van die verwijten naar andere Alfisten. Hoeven we ook niet meer de “groetjes naar de echte Alfist te doen”.

    @Brera,

    De “x-factor” vinden in elk model van Alfa S.p.a. vinden heb ik al eens gedaan op Alfablog.nl
    Vond persoonlijk de Arna een hogere x-factor hebben dan de huidige 8C. Ook dan krijg je een shitload aan verwijten.

    In je beschrijving van de internet-alfist denk ik wel dat je onterecht een hoop mensen afschrijft. Als je als student immers alleen maar 500 euro te spenderen hebt aan een 33 dan is dat volgens jouw beschrijving een mindere Alfist dan iemand die een Fiat Bre…… uh sorry, Alfa Brera nieuw kan aanschaffen? Denk niet dat je het zo bedoelde? Vragen om bijvoorbeeld een terugkeer van de trans-axle is overigens niet exotisch te noemen. De Volvo 360 heeft dat immers ook en een beetje multi-air is exotischer dan trans-axle. 😉

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 21:46
    Permalink

    @6C Jordy: Wel als hij of zij alles wat nieuw is onterecht en veelal zonder plausibele reden bashed. Dan ben je namelijk Alfa 33 liefhebber, en geen liefhebber in het algemeen.

    Naar de huidige maatstaven zul je nooit een Volvo middensegment met transaxle tegenkomen.

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 22:26
    Permalink

    Dus eigenlijk hetzelfde wat menig Alfist tegen VAG hier op AutoEdizone doet? 😉
    Dat is ook vooral bashen op een merk zonder plausibele reden.
    Want tja, verwoordingen als grijze muizen wagens en de Albert Heijn is ook niet echt onderbouwend. Dat is eerder oogkleppen op hebben voor die dingen die naast Alfa ook mooi kunnen zijn. Als men echt puur en alleen naar Alfa’s gaat zitten staren dan mist men toch veel mooie mobielen op deze wereld. Dan ben je ook niet echt “auto-minded” maar eerder een Alfa-hooligan. Men kijkt dan alleen nog maar naar het Alfa-logo. Net als met telefoons tegenwoordig. Alsof je alleen maar mee teld als je kunt mee praten over Iphones en Zwarte Berrie.

    Die mensen met oogkleppen op voor puur en alleen Alfa missen echt wat van de wereld. Naast op de eerste plaats Alfist te zijn sta ik op plaats 2 open voor al het andere wat de auto industrie op de straat zet. Genieten van een Karmann Ghia mag toch wel denk ik? Of moet ik dan maar weer opzouten richting het volkswagen forum?
    Een Toyota GT2000, ook zo’n prachtige wagen die men mist als ze hun oogkleppen niet afdoen. Of de brute MG Metro groep B van Patrick Head. Prachtig stukje techniek. Jammer dat men hier dan niet verder kijkt dan de Lancia Delta of Stratos. Want tja, buiten Italie is er niks fatsoenlijks toch?

    Of die mooie aktie van de SCARB op zandvoort 2 jaar geleden met een mooie display met enkele merken uit 1 en dezelfde tijdsperiode? Kon ik toch best van genieten.

    Juist door het kijken naar andere merken kun je je eerste keus voor Alfa bevestigen. Je ziet dan immers de plus en minpunten van ieder merk. En ja, elk merk heeft parels op de weg gezet. Ook VAG. Ook Ford. Ook GM. Ook Toyota. Ook etc. etc.

    —edit—

    Hou het aub wel netjes!

    Beantwoorden
  • 29 juli 2010 om 23:58
    Permalink

    @6C Jordy: Klaarblijkelijk kan je jezelf vinden in het internet Alfist profiel.

    Je moet ergens een vergelijking trekken uiteraard. Misschien ben ik zelfs een Alfa hooligan. Is dat iets slechts? Pertinent niet! Wat is er op tegen dat ik mijn voldoening uit het merk kan halen? Moet ik dan perse naar andere merken kijken? Ik heb daar absoluut geen behoefte aan. Ik heb persoonlijk ook een afkeer van VAG producten. Ik vind het emotieloze vervoersmiddelen. Ga je nu ook bijna mijn huid volschelden dat ik loze comments schrijf en oogkleppen op heb?

    Natuurlijk mag jij genieten van andere auto’s. Maar ik denk dat je deze reacties krijgt door mensen in het harnas te jagen door uiterst persoonlijk in een negatieve zin op ze te reageren. Als mensen een mening hebben die jou niet aanstaat mag het toch geen reden zijn om daar zo fel op in te haken?

    Veel mensen reageren hier om hun passie te delen met andere mensen. Discussiëren en tegelijkertijd kritisch zijn is goed, maar zeker niet op zo’n nare en felle manier als jij dat doet.

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 00:20
    Permalink

    Waar word ik persoonlijk op iemand dan?

    Laat me dat dan eens zien.
    Ik noem niemand bij naam dus als men zich aangesproken gaat voelen, des te meer dat het klopt wat ik beschrijf over de gemiddelde bezoeker.

    Jullie mogen dus wel met zijn allen aanvallen op mij omdat ik VAG boven FGA verkies, maar ik mag me mening niet zelf verdedigen? Is FGA dan echt sponsor van deze site? Vandaar de propaganda?

    En dan roepen dat ik persoonlijk word en het topic gesloten word?
    Groei toch op.

    Quadrifoglio, je werd zelf ook persoonljk naar mij. Maar dat verwijder je dan weer een dag later om jezelf te beschermen klaarblijkelijk. Zet er maar een slot op. Geloofwaardigheid is weg.

    Alfablog.nl was leuker. Veel bezoekers zijn vertrokken sindsdien.

    Succes jongens en meisjes!

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 00:23
    Permalink

    Ook zo leuk. De post van Klavertje schuift automatisch door als laatste bericht in dit topic……

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 07:55
    Permalink

    Ach, dit is het toonbeeld van een gemiddelde forumdiscussie. Lopen vrijwel altijd uit de hand. Bij een discussie komen altijd meningen (persoonlijk) om de hoek. Simpelweg omdat je – bijvoorbeeld – een type motor goed vindt of niet. Dat is gebaseerd op je eigen ervaringen (hopelijk) of die van anderen die je hoog hebt zitten.

    En ja, daar hoort een persoonlijk tintje bij. Bovendien is dit geschreven tekst dus het kan muggenzifterij worden. Probeer ondanks alles op basis van argumenten te discussiëren. Maar wees ook niet bang voor een persoonlijk tintje op zijn tijd. Voel je echter niet aangevallen. Je verschuilt je niet voor niets achter een nickname toch? Kom op, discussieren, niet zeuren. En dat geldt voor iedereen.

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 08:35
    Permalink

    @6C Jordy: Natuurlijk is er niets op tegen om je mening te verdedingen. Maar dan wel op een nette en fatsoenlijke manier. Dat is toch het minste wat je kunnen vragen?

    Wat betreft het schuiven van comments. Check de tijden eens!

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 09:34
    Permalink

    Alsjeblieft hier geen autoblog praktijken, alsjeblieft niet. Laten we het over de inhoud hebben.

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 16:03
    Permalink

    Il Quadrifoglio,

    Uiteraard, maar blijf dan ook consequent daarmee en kies niet 1 zwart schaap uit. Je weet heel goed dat er meerderen hier ook persoonlijk en zijn geweest richting mij. Zou netjes ook hun daar op aan te spreken.

    Wat betreft je schuifende comment daar ben je volgens mij mee aan het manipuleren geweest net zoals je van de week al deed. Jou bericht van 00:58 uur stond er al voor 24:00 uur. En dat weet je goed. Mij 2 reaties zijn immers op jouw comment van 00:58 gebaseerd. Dus waarschijnlijk moet je of jouw systeem checken of jouw geweten. De zaak manipuleren is in mijn ogen erger dan een beetje persoonlijk worden.

    Net als mijn bericht aanpassen onder het mom dat het te persoonlijk zou zijn. Je weet goed dat dat behoorlijk meeviel.

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 16:05
    Permalink

    De Gothfather zal wel weer een populaire film zijn tegenwoordig bij het zien van deze praktijken.

    Beantwoorden
  • 30 juli 2010 om 16:21
    Permalink

    @6C Jordy: Zeker een goede film inderdaad! Misschien kwam het door het switchen van de dag. Rond dat tijdstip gebeuren er ook diverse zaken op de server.

    Laten we overigens gewoon weer normaal verder gaan.

    Beantwoorden
  • 3 augustus 2010 om 20:47
    Permalink

    De grootste criticasters hebben altijd geroepen dat de 75 de laatste “echte Alfa” was.
    Maar rijden nu rond in een 10 jaar oude 156 die ze, toen dat model actueel was, afbrandde als veredelde Fiat.
    Nu klagen ze over de te zware 159, wat een veredelde Opel is. Maar geloof me: als hun 3e hands 156 over een paar jaar definitief het loodje legt, stappen ze naadloos over naar een goedkope 159 jtd occassions met Squadra chippie en voelen zich weer de koning te rijk en “echte Alfist” in hun dan inmiddels 10 jaar oude 159.

    En zo zal het ook de Mito en Giulietta (en alle toekomstige modellen vergaan). Een grote groep “echte Alfisten” komt helaas niet anders dan “hun” merk bekritiseren en nooit een nieuwe auto kopen. Ik respecteer iedereen en ieders mening. Maar laten we wel wezen: echt ter zake doet de mening van dergelijke schreeuwers niet. Want op hun kan je een merk niet bouwen. Of je nou onderdeel van FGA of VW of wat dan ook bent.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.