Alfa Romeo Giulietta verkoopt als warme broodjes

Volgens het persbureau Reuters zijn er tot op de dag van vandaag 22.000 orders geweest voor de nieuwe hoogst aantrekkelijke C segment Alfa.

De Giulietta is nog maar sinds 22 mei op de markt en lijkt veel voor het merk te zullen gaan betekenen. In Italië staat de teller op 5229 verkochte exemplaren en in ons land op zo’n 185 stuks. Ook wij kunnen inmiddels geen genoeg krijgen van de mooie Julia en tonen jullie als lezers binnen enkele dagen onze eerste indruk van een Diesel variant, na alleen nog met de 170 pk MultiAir te hebben gereden. Doet een MultiJet2 krachtbron afbreuk aan de dynamische kwaliteiten van deze voortreffelijke auto, of is het ondanks dat toch een echte Cuore Sportivo? Lees het hier op AutoEdizione.nl.

7 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta verkoopt als warme broodjes

  • 19 augustus 2010 om 22:00
    Permalink

    Die van mij (QV) wordt binnenkort afgeleverd, maar 185 stuks verkocht in Nederland is nou niet echt veel. Djuul is al vanaf begin april te bestellen. Betekent gemiddeld ca. 37 stuks per maand en is nog geen warm broodje” (beetje lauw nog).

    Beantwoorden
  • 19 augustus 2010 om 22:20
    Permalink

    Gezien de grootte van AR in NL en de situatie waarin het merk in ons land heeft gezeten de laatste paar jaar lijkt het me geen slechts voorlopig resultaat..

    Trouwens Roxxi: QV? WOW! Auguri! 🙂

    Beantwoorden
  • 20 augustus 2010 om 11:54
    Permalink

    “185 stuks verkocht in Nederland” Voor Alfa mag ik hopen dat dat op kenteken is en dat er toch een order voor iets van 5.000 stuks open staat voor de komende maanden. Dat is wat ze nodig hebben aantallen anders kapt VGA er mee en kan VAG het kopen en dan is er helemaal niks meer van over krijg je Lupo schakelaars en spiegels aan een Alfa. Mag Walter nog steeds niet vrij tekenen.

    Bij VAG gaat dat volgens mij zo. Kijk dit is de Audi 80 teken een nieuwe auto maar hij moet niet verschillen van het huidige ontwerp daar staat het kopieerapparaat o en er zit ook een vergroot functie op voor een A6 en A8 scheelt lekker in de ontwerp kosten gewoon een paar cm extra er tussen lassen.

    Even een vraagje iedereen klaagt steen en been als het vies grauwe grijs weer is waarom koopt het gros dan een auto die bij dat weer beeld past? En als ze dan wat anders nemen nemen ze even goed die kleur. Zijn we nu echt allemaal zo depri?

    Beantwoorden
  • 20 augustus 2010 om 16:00
    Permalink

    Tja, 185 is nog niet echt veel, daar mogen er nog wel een paar duizend bij denk ik zo dit jaar. De 147 heeft ergens max 5k per jaar gedaan, en daar moeten we toch overheen

    Beantwoorden
  • 20 augustus 2010 om 21:52
    Permalink

    185 is het aantal dat t/m juli op kenteken is gezet. Zijn feitelijk alleen de demo’s van de dealers en de aller-aller-eerste exemplaren die aan klanten zijn uitgeleverd. Veelal degene die al heel vroeg, ongezien besteld zijn.
    Het aantal bestelde Giulietta’s die nu en de komende maanden uitgeleverd worden is natuurlijke vele malen groter.

    Beantwoorden
  • 21 augustus 2010 om 11:50
    Permalink

    @AR159

    Kroymans heeft Alfa echt een doodsteek gegeven.
    Feit is dat wij ons wel met autos bezig houden, maar 95% van de mensen niet.

    Die zien bv een mito rijden en zeggen dan, wat een leuk auto…wat is dat voor model?
    1 uur later zijn ze het al vergeten, en als ze dan ook een keer een auto mogen leasen dan is het eerste waar dan ook weer 90% aan denkt een VAG product, want dat is mooi toch?
    Ook dankzij de belachelijke milleu regels in nederland scheelt een polo rijden je toch al snel zon 140 euro per maand….en dat is toch serieus geld.

    Maar 1 ding hoef je je gelukkig geen zorgen te maken, als de Giulietta maar verkoopt in Duitsland en Frankrijk….Nederlands succes zegt helemaal niks voor FGA.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.