Fiat Bravo naar Brazilië

De Bravo mag dan geen kaskraker zijn maar wat niet is kan nog komen.

De autosalon van Brazilië wordt een groot Fiat feestje want naast enkele interessante concepts debuteert ook de Fiat Bravo Brazilië editie. Dit model vervangt de Stilo en gaat een dezer dagen in productie. De verkoop start aankomende winter (voor Brazilië zomer). De Bravo zal een nieuw leven krijgen want de productielijn in Betim zal voor het hele continent produceren. Technisch en qua materialen zullen er enkele verschillen zijn met ‘onze’ Bravo die in 2007 op de markt verscheen. Op de foto hieronder is het misschien niet goed te zien maar het kunststof binnewerk zal iets goedkoper zijn dan het Europese, om de prijs enigszins te drukken richting Braziliaanse maatstaf. Toch is de styling met nieuwe kleurencombi’s iets om best jaloers op te zijn en zijn Navigatiescherm, Blue&Me en elektrisch glazen schuifdak behoorlijk standaard in tegenstelling tot bij ons. Kleinere velgen en hogere veren zorgen ervoor dat de Braziliaanse Bravo wat minder glad oogt als de Europese, maar dat is pure noodzaak vanwege de wegen in die landen. De vering is dan ook soepeler (slapper) dan wij zouden wensen.

De Bravo krijgt de nieuwe EtorQ 1.6 en 1.8 in het vooronder die in Campo Largo worden geproduceerd (BMW-Chrysler). Deze motoren gaan van 120 tot 130 pk en zijn ook met FlexFuel systeem leverbaar voor ethanol. Daarboven kan de Zuid Amerikaan de 1.4 TJet 16v kopen met 152 pk. De transmissie is een 6 versnellings handbak of Dualogic automaat met flippers aan het stuur.

Een goede stap voor de ondergewaardeerde prima Bravo en wie weet volgt na Brazilië ook nog China.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.