2010 was een goed jaar voor Ferrari in Amerika

Niet alleen in China ging het Ferrari afgelopen jaar voor de wind. Ook op Ferrari’s belangrijkste markt, de Amerikaanse, kon het sportwagenmerk uit Maranello een beste stijging noteren van 20% ten opzichte van 2009. Toen verkocht men 1477 auto’s en het afgelopen jaar waren het er 1750 stuks (Canada meegerekend). Vooral de California en de 458 Italia zijn een statussymbool in Amerika. Deze modellen zijn nog niet zo lang op de markt in de VS maar zijn nu al erg populair onder de Amerikaanse Ferarri-klant. Ook in de VS dankt Ferrari haar populariteit onder andere aan een sterke verkooptechniek. In New York werd afgelopen jaar de dealer op Park Avenue helemaal verbouwd en opende een Ferrari Store ernaast de deuren (1 van de 40 winkels over de hele wereld). Vandaag de dag telt het dealernetwerk van Ferrari aan de andere kant van de grote plas 36 verkooppunten.

Een gedachte over “2010 was een goed jaar voor Ferrari in Amerika

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.