Volgend jaar komt de Alfa Romeo MiTo Cabrio op de markt

MiTo Cabrio

Het is een ongefundeerd gerucht dat zomaar ergens op een blog verscheen, maar wie weet wat hier achter zit. Volgens dit geluid wil Alfa Romeo namelijk op weg naar compleet een nieuw vijfdeurs model in 2013, de verkopen van de bestaande MiTo volgend jaar een boost geven, door een Cabrio versie ernaast te introduceren tegen de zomer van 2012. Men zou zelfs weten wat de ‘unique sellingpoints’ van deze open MiTo zullen zijn; De auto zou een stoffen klapdakje hebben dat heel slim en heel compact op elektrische wijze in een apart compartiment voor de kofferruimte zal verdwijnen. De MiTo Cabrio heeft door dit systeem de grootste bagage-inhoud in z’n soort. Alfa Romeo wil dit model overigens een stuk goedkoper in de markt zetten dan de meeste concurrenten. De gesloten MiTo krijgt volgend jaar een zeer milde facelift volgens dit gerucht en zal dus de ondersteuning krijgen van een open versie. Ook de winnende TwinAir motor zal in deze beide modellen debuteren. De MiTo Cabrio zal ook met TCT transmissie verkrijgbaar zijn. Het is de verwachting dat de vijfdeurs uit 2013 de basis zal zijn voor de uiteindelijke opvolgers van deze twee- en driedeurs modellen. Een open MiTo zou al lang in de planning hebben gezeten (2008), maar om strategische redenen zijn uitgesteld. De productielocatie is in alle gevallen de Mirafiori-fabriek te Turijn.

 

 

13 gedachten over “Volgend jaar komt de Alfa Romeo MiTo Cabrio op de markt

  • 19 mei 2011 om 17:25
    Permalink

    met veel geduld en zeer beperkte verwachtingen volgen we die AR nieuws. Klinkt leuk

    Beantwoorden
  • 19 mei 2011 om 17:57
    Permalink

    Komt goed uit ,tegen die tijd kan ik mijn Fiat Bravo inruilen !!!

    Beantwoorden
  • 19 mei 2011 om 23:16
    Permalink

    Zou mooi zijn, maar eerst zien en dan geloven. Er is al zoveel beloofd en er is nog niks van in huis gekomen.

    Beantwoorden
  • 19 mei 2011 om 23:43
    Permalink

    Dit kan ik me bijna niet voorstellen, hoe mooi het ook zou zijn. We zien dat Marchionne rigoreus de productie stop zet van modellen die door te lage verkopen verliesgevend zijn (Spider, Brera, Thesis, Croma) en dan zou de slecht verkopende Mito een niche-cabrioversie er bij krijgen? De Mito zou het verdienen, maar het staat haaks op de modellenpolitiek van Marchionne.

    Alhoewel…het lijkt er soms op dat Marchionne het woord modellenpolitiek niet kent, geheel in de traditie van de laatste 20 jaar:) Laten we dus toch maar hopen dat ie er komt!

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 00:01
    Permalink

    sergio is slim,

    hij bouwt een modellen programma leuk iedereen hier altijd zeuren dat er te weinig modellen zijn en dan worden deze gemaakt en dan is het ook niet goed. Slim om van de Mito een lijn te maken net zoals de BMW 1 serie dat heeft bijvoorbeeld en ook de Mini.

    Ik denk dat een Mito facelift incombinatie met een 5 deurs model en een Cabrio en ook een 3 DRS en dan ook maar een GTA. Dan krijg je een prachtige modellen lijn. Straks de Guilia lijn en de 4C GTA en nog een Spider en een top model incombinatie met een SUV en Alfa Romeo is in 2,5 jaar helemaal terug!!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 09:30
    Permalink

    @ Squadra: je hebt wel gelijk natuurlijk, het zou een mooi gamma zijn op korte termijn. Alleen ben ik heel wantrouwend geworden tegenover zulk nieuws…

    Ik vind ook wel dat Fiat zijn modellen te weinig uitmelkt. Een Mito cabrio, GTA en vijfdeurs aan het gamma toevoegen kan de verkopen m.i. enorm doen toenemen.

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 12:58
    Permalink

    Wantrouwen van deze en gene kan ik me goed voorstellen. Heb ik ook.
    Eigenlijk had de cabrio er el moeten zijn natuurlijk….
    Als je de eerdere impressies bekijkt, wint de MiTo aan elegantie en goede verhoudingen als cabrio zijnde.

    Zo niche is dit niet hoor. De markt van compacte cabrio’s is er best, alleen misschien niet zozeer in Nederland. Volgens mij is de ontwikkeling van een cabrio op basis van een 3 deurs MiTo niet ontzettend kostbaar, de dakconstructie wordt uitbesteed, hoeven ze zelf niet het wiel uit te vinden. En de carrosserie is in de basis al heel stijf, dus aanpassingen die altijd gedaan moeten worden zullen mogelijk beperkt blijven. Ik zeg: DOEN!

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 13:53
    Permalink

    Als ze nu is eerst dat verschrikkelijke dashboard van de Mito is onder handen nemen, zowel qua vormgeving als materiaalkeuze is dit echt Alfa onwaardig, als je dan ziet dat goedkopere concurrenten, genre Ford Fiesta 2010 (mijn vriendin heeft er één) veel hoogwaardiger is afgewerkt sta ik er niet stom van dat de Mito niet goed verkoopt, als je je wagen als premium verkoopt en er ook dito prijs voor vraagt zie dan ook dat de materiaal keuze en vormgeving onberispelijk is, de concurrentie is op dit vlak bikkelhard want geef toe als ik in een Mito stap krijg ik direct een Fiat gevoel en dat is geen goed teken.

    Beantwoorden
  • 20 mei 2011 om 14:27
    Permalink

    @Squadra

    Een vijfdeurs MiTo voegt weinig toe, prijsverschil met een Giulietta zal te klein zijn. En bv DS3 of A1 hebben dit ook niet,
    BMW 1 serie is een C segment imo.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2011 om 14:30
    Permalink

    bobb

    Ik denk dat veel mensen liever een Mito 5 Deurs willen hebben dan een Fiat Punto.De Mito is gewoon veel exclusiever.
    Wat de Audi A 1 betreft, Audi heeft de introductie van de
    5 deurs uitvoering naar voren geschoven naar 2012 omdat de 3 deurs verkopen enorm tegenvallen.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2011 om 15:26
    Permalink

    @Yamashita

    Willen misschien wel maar prijverschil met een Punto is best groot, de nieuwe Ypsilon!

    Beantwoorden
  • 23 mei 2011 om 02:10
    Permalink

    zoals eerder genoemd… traag.. Fiat schiet tog eens op, vooral met die bicilindro

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.