Maserati Kubang 2011 concept live vanuit Frankfurt

Maserati Kubang IAA

UPDATE 13-9-’11 16:50 Maserati’s nieuwe SUV met de naam Kubang is misschien controversieel maar ook buitengewoon mooi een smaakvol vormgegeven. De productieversie zal niet veel afwijken van wat we hier zien, dus zet Maserati deze populaire geworden markt meteen op scherp. De prachtige details in de vormgeving van de carrosserie zoals het subtiele ‘edgy’ design rond de grille, maken dat Italiaanse raffinement en robuustheid op basis van een Jeep Grand Cherokee perfect samen kunnen gaan, zonder dat het één het andere andere geweld aandoet. Op de stand van FGA heerste vanmorgen door modellen als deze en de Fiat Panda een zeer uitgelaten sfeer met hun hoop werklust en goede hoop voor de toekomst. Insiders beweren dat mensen als Marchionne, di Montezemolo en Elkann de Kubang voor het eerst zagen. De productiefase komt volgens dezelfde informanten sneller dichterbij dan waar iedereen aanvankelijk op rekende. Datzelfde geldt voor de E segment Maserati die volgend jaar onthuld zal worden (te produceren in Mirafiori). Maserati blijkt vooral vandaag weer een zeer belangrijk project te zijn voor FGA, om binnen afzienbare tijd met de juiste slagkracht een zeer moeilijke markt te betreden. Te beginnen in de VS. Iets dat voor de concurrentie wellicht als een donderslag bij heldere hemel is gekomen.

[nggallery id=682]

21 gedachten over “Maserati Kubang 2011 concept live vanuit Frankfurt

  • 13 september 2011 om 17:47
    Permalink

    Ik vind het een totale afknapper… Het design doet mij te japans/duits aan – ik herken het niet als een Maserati, eerder als een Infiniti of zoiets. Dat plastic rond de wielkasten is goedkoop en spuuglelijk. OK, hij is mooier dan een Cayenne en een X6 maar dat zijn dan ook afgrijselijk dingen…

    Zal weer wel aan mij liggen…

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 18:14
    Permalink

    Ik vind het zeer geslaagd, ik ben een echte Maserati liefhebber en berijder, dit is goed gedaan.
    En weer dat gezever van het lijkt op dit of het lijkt op dat, zo kun je alles wel afbreken.
    Het ergste is dat de meeste hem niet eens kunnen betalen, zelfs niet als tweede handje.
    Daar kunnen ze bij merken als Porsche BMW etc nog veel van leren.
    Bravo Fiat group.

    Overigens kan autoedizione wel eens aandacht gaan besteden aan het merk Jeep, deze horen er nu ook bij.
    Anders zou ik graag Lamborghini graag afgevoerd willen zien, dit is nog maar voor een klein deel Italiaans en verder helaas door de Duitse bezetters ingenomen dus is dat meer voor autoblog.nl en de zijne.

    Maar dat is mijn mening.

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 19:01
    Permalink

    Hoe kan je dit nu als Maserati liefhebber goed vinden? Ik ben ook maserati-liefhebber en heb ook een Maserati, maar ik weet tenminste waar het merk voor staat. En dat is niet voor dieselgestookte landbouwwerktuigen. En ja, ik vind het ontwerp niet origineel. Een granturismo wel, een QP ook, maar dit niet.

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 19:52
    Permalink

    Ferdi.. hoe lang werk je al voor Fiat? :mrgreen: Jeep is zo Italiaans als m’n Hollandse buurman πŸ˜‰ We zijn geen FGA-site ook al krijg je natuurlijk wel die indruk.

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 19:59
    Permalink

    Of het mooi is, blijft een persoonlijke kwestie.
    Voor de markt is belangrijk is of dit kan concurreren met een Porsche Cayenne.
    En dan zeg ik: Waarachtig Wel !

    Zet dit naast een Cayenne en ik twijfel niet meer.

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 21:37
    Permalink

    Auto’s zijn net vrouwen, wanneer je niet goed kijkt lijken ze allemaal het hetzelfde.

    😯 πŸ˜€

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 21:43
    Permalink

    Ik ben het met Lusso eens!

    Je kiest toch geen Maserati die lijkt op een Infiniti, Dan heb ik ook liever een BMW X6. Je zou zo maar prachtig leer en een schitterend dashboard kunnen hebben in deze auto, en dat zo’n schitterende Italiaanse sound uit de uitlaat. Nee dan heb ik liever een grijs met zwart plastic dashboard en dat dan met 200 schroeven vast zit.

    Ik twijfel zelfs zo sterk over deze auto dat ik nu ga denken aan een Dacia Duster echt waar ik ga voor Roemeens design.

    Heheheehehehehehe

    Ciao

    Squadra πŸ˜†

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 21:56
    Permalink

    waar ik (Ku/Bang) voor ben is de Duitse autopers, die geven deze auto nooit een eerlijke kans tegen de Porsche of de BMW X6 want daar moet alles Duits zijn anders maak je geen kans!!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 22:46
    Permalink

    @GT20JTS
    “Zet dit naast een Cayenne en ik twijfel niet meer.”

    Ik ook snel doorlopen in de hoop wat anders dan afgeronde zee containers op wielen te zien :mrgreen: .

    @Dutchbird
    Ja dat lancer zit wel in de neus ja.

    SUF zijn suf en dat blijven ze wie ze. Te hoog te lomp. Maar als dit geld in de la opleverd en we daardoor nog naar wat moois op de weg kunnen kijken. Het moet dan maar liever een Italiaan dan een Duitser of en Jap.

    Beantwoorden
  • 13 september 2011 om 23:10
    Permalink

    Ik vind het toch wel een mooie auto. Uiteraard is het wennen maar ook Maserati moet met de tijd mee om te overleven/groeien. Porsche verdiend ongelooflijk veel geld met de Cayenne. Benieuwd hoe deze Kubang rijdt. 8)

    Beantwoorden
  • 14 september 2011 om 08:16
    Permalink

    Ik vind het een werkelijk briljante auto geworden. De net wat langere neus dan andere SUV’s, de op subtiele wijze aflopende achterkant (hahaha, wat een e n o r m verschil met die monsterlijke x6 en de gt van bmw), en die prachtig vormgegeven voorlampen waarvan de verlichting doorloopt naar het front. Nu alleen nog wat andere velgen ontwerpen..

    Ik begrijp achteraf gezien de keuze voor een grote Maserati SUV op basis van de Grand Cherokee, ipv een Alfa. Was daar wel wat teleurgesteld over, omdat ik het Alfa assortiment nu echt veel te smal vind. Maar deze Maserati gaat voor de nodige cash zorgen voor de Tridente!

    Beantwoorden
  • 14 september 2011 om 08:19
    Permalink

    en ja, ik zie ook wel de parallel met audi achterlichten (q5 geloof ik) en sommige infinity lijnen. Maar altijd denk ik dan, war blijft FGA op dit domein? En nu zijn ze er, met grote overtuiging! Goeie en wat late zet, maar met Jeep als basis is dit een uitstekende combinatie.

    Beantwoorden
  • 15 september 2011 om 20:53
    Permalink

    @Autoedizione

    Jeep is net zo Italiaans als Lamborghini nu is.

    Over Lancia valt dan ook niet veel meer te melden de helft is niet Italiaans, zo kunnen we nog wel even doorgaan.
    Dan blijft er in de toekomst niet veel meer over om over te schrijven vrees ik. πŸ˜•

    Ik werk al heel lang voor de Fiat group, ik koop sinds decennia deze mooie producten :mrgreen:

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.