‘Panda’ is een merk op zich geworden!

Panda details

Fiat heeft de belangrijke en uitdagende taak om een goed derde hoofdstuk te schrijven over de Panda buitengewoon zorgvuldig aangepakt en tot een goed einde gebracht. Voor ons is de kleine Fiat het bewijs dat simpele, degelijke en moderne kleine auto’s absoluut niet saai en eentonig hoeven te zijn, maar dat ze met een beetje Italiaanse saus zelfs tot een cult-object verheven kunnen worden. Precies datgene waar wij als AutoEdizione zijnde -en wellicht jij als lezer- zo in geloven. Het beste statement tegen de dagelijkse kost die andere merken meestal bij bosjes, model na model, weten te etaleren.

De naam Panda heeft als concept na 30 jaar een merkstatus gekregen zoals de 500 bij Fiat dat ook inmiddels heeft. Dankzij dit soort prestaties krijgt Fiat als automerk een zeer sterke basis om op verder te bouwen. Italiaanse inventiviteit kan dus in combinatie met de juiste bedrijfsvoering en marketing heel ver reiken, mits het consequent wordt uitgevoerd. En de conservatie -Duits en Japans kopende- consument? Die gaat het vanzelf allemaal ontdekken. Kijk bijvoorbeeld eens naar deze fantastische details. De Panda is een echte wannahave geworden!

[nggallery id=691]

4 gedachten over “‘Panda’ is een merk op zich geworden!

  • 18 september 2011 om 15:18
    Permalink

    Een erg leuke auto geworden, plus leuk gevonden gimmick met die Panda logo’s.
    Gewoon een basic maar erg leuke auto net als de eerste Panda.
    Door auto’s als de Panda geloof ik oprecht dat Fiat het wel gaat redden.
    TOP!

    Beantwoorden
  • 20 september 2011 om 23:23
    Permalink

    Sorry hoor. Maar mis ik iets? De Panda is gewoon een degelijke, ietwat saaie auto. Maar een merk op zich of een cultauto? Je kan jezelf natuurlijk van alles wijsmaken, maar deze Panda is net zo saai als de modellen van de “andere merken”.

    De Fiat 500, dat is een cultmodel waar je ongeacht status of afkomst in gezien wil worden. Een model dat zelfs in mijn beeld auto’s als de mini van de troon stoot. Maar de Panda? Er zal wel een markt voor zijn maar het is maar gewoon een grijze muis, net als z’n concurenten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.