Fiat presenteert Abarth in Amerika als pure Italiaanse verleiding

Abarth comercial

De Abarth 500 is zoals gezegd aan een Amerikaanse carrière begonnen als extra gepeperde Fiat. Het richt zich daarbij voor 100% op de mannelijke klant. Wie de campagne met Lopez nog te ‘girly’ vond, komt nu dan ook volledig aan z’n trekken. Ooit al eens gefantaseerd over een knappe Italiaanse dame met de tatoeage van een schorpioen…? Inderdaad, de Amerikaan in dit spotje ook. Abarth staat voor pure verleiding met een Italiaanse tongval en komt met deze krachtige reclameboodschap. In Amerika spreken ze nu al van een schot in de roos.

Volgens Marchionne die een interview gaf op de autosalon in Los Angeles zijn alle varianten van de 500 in Amerika ook eigenlijk een schot in de roos. Dat de verkoopaantallen een stuk lager zijn, heeft volgens hem dan ook alles te maken met een mislukte start bij het opzetten van het dealernetwerk. Hij zei dat als men incalculeert dat zelfs Ferrari nog meer verkooppunten heeft in Amerika en dat er ondanks dat toch 21.380 500 modellen zijn verkocht, je kunt stellen dat de introductie van Fiat feitelijk zeer geslaagd is.

httpvh://youtu.be/cpi2IAec9Ho

2 gedachten over “Fiat presenteert Abarth in Amerika als pure Italiaanse verleiding

  • 17 november 2011 om 19:25
    Permalink

    Werelds!

    Briljante reclame en dat abarth-model met de tattoo in de nek, gaat die ook in productie?

    Beantwoorden
  • 19 november 2011 om 10:47
    Permalink

    Kan iemand me vertellen hoe dat nummer heet en wie de artiest is is, wat ze er onder hebben gedaan?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.