Nieuwe Fiat Punto 2012 in Nederland vanaf €12.190,-

Punto 2012

De vernieuwde Fiat Punto komt over ongeveer een week naar ons land en is te koop vanaf €12.190,-. We wisten het al afgelopen zomer dat de Punto van Fiat nog voor een derde keer zou incarneren tot tot een mix van iets wat ooit als Grande Punto begon en zich in 2009 transformeerde tot Punto Evo. Wat overblijft is simpelweg ‘Punto’, wat overigens ook de naam zal zijn van de volgende generatie die pas tegen 2014 ten tonele zal verschijnen. Technisch innoverend is de nieuwe B-segment Fiat trouwens ook, dankzij de introductie van de tweecilinder TwinAir turbo motor met 85 pk (CO² uitstoot 98 g/km, BPM en wegenbelastingvrij plus 14% bijtelling).

Punto TwinAir

De nieuwe Punto ziet er strak uit en heeft qua exterieur weer een schoner neusje gekregen, dan wat op de voorgaande editie het geval was. Ook het interieur is een stuk verfijnder geworden met nieuwe stoffen en een dashboard dat zelfs naar eigen smaak te bestellen is dankzij bepaalde ‘inserts’. De nieuwe laksoorten die op de Punto debuteren zijn Petrol Green, Rosso Rubino (foto 1) en Lime Green (foto2 enkel leverbaar op TwinAir). De Fiat Punto biedt als een van de weinige in zijn klasse zowel 15- als 16-inch af-fabriek velgen aan. De keus in velgsoorten is uitgebreid met een nieuwe 15-inch lichtmetalen velg die in zwart en zilver is gespoten (foto 3). De nieuwste Fiat Punto is weer voorzien van het Blue&Me-communicatiesysteem met TomTom-voorbereiding, terwijl het eco:Drive de bestuurder van de Punto ondersteunt om zo efficiënt mogelijk, zuinig en schoon onderweg te zijn. Verder is ook Start&Stop met Gear Shift Indicator standaard op elke Fiat Punto aanwezig. Net als de 500 en de nieuwe Panda zal ook de Fiat Punto beschikbaar zijn als Pop, Easy en Lounge. Lees hieronder de specificaties zoals deze door de importeur uit Lijnden zijn vrijgegeven.

Punto Evo liefhebbers en mensen die kicken op wat extra voordeel hoeven niet te treuren, want de aantrekkelijke Punto Evo Mylife blijft bijvoorbeeld gewoon beschikbaar. Daarom kun je straks ook onze review over dit slimme product van Fiat lezen op AutoEdizione.

Punto 2012 velgen

Pop

De Pop is de instap-uitvoering en biedt stuurbekrachtiging, elektrische bedienbare ramen vóór, centrale portiervergrendeling, twee hoofdsteunen achter en dagrijverlichting.

 

Easy

De Easy biedt ten opzichte van de Pop een High-Touch dashboard, handbediende airconditioning, cruise control, radio/cd-mp3-speler met audiobediening op het stuurwiel en elektrisch verwarmbare buitenspiegels. De meerprijs ten opzichte van de Pop is € 1.100,-.

 

Lounge

De top-uitvoering van de vernieuwde Punto is de Lounge, die de ultieme combinatie biedt van sportiviteit en comfort. Naast de sportstoelen biedt de auo namelijk standaard een panoramisch glazen dak, Blue&Me-communicatiesysteem met TomTom-voorbereiding, dual zone automatische airconditioning en 15-inch lichtmetalen velgen. De Lounge is alleen leverbaar met 1.3 MultiJet-dieselmotor.

Punto 2012 interieur

 

Fiat biedt diverse modellen af-fabriek die rijden op CNG, zo ook de vernieuwde Fiat Punto. De Fiat Punto Natural Power is tegenwoordig te bestellen als Pop en Easy. De vernieuwde Fiat Punto heeft een vanafprijs van € 12.190,-. De Fiat Punto 0.9 TwinAir 85 staat vanaf € 13.290,- in de prijslijst. Fiat levert de Punto als 3- en 5-deurs. De meerprijs bedraagt € 600,-.

6 gedachten over “Nieuwe Fiat Punto 2012 in Nederland vanaf €12.190,-

  • 12 januari 2012 om 08:43
    Permalink

    Welke motoriseringen zijn er nu eigenlijk beschikbaar buiten de twinair en de 1.3 diesel?

    Ik ben benieuwd naar de Abarth-versie ervan…

    Beantwoorden
  • 12 januari 2012 om 10:36
    Permalink

    Nog de 1.2 (69 pk) en de 1.4 met Dualogic automaat en ook op CNG (77 pk)
    @checkstar: Nee de GPunto leeft al een tijdje alleen nog op andere continenten voort.

    Beantwoorden
  • 14 januari 2012 om 13:09
    Permalink

    Net reclame gezien hier in België met een vanafprijs van 8.900 euro…

    Vorig weekend had ik in Italië een huur-Punto met de 1.2 en die vond ik eigenlijk toch wel wat magertjes. Voorbijsteken was er nauwelijks bij; De twinair lijkt me dan veel beter.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.