Lancia is klaar voor de introductie van Thema, Flavia Cabrio en Voyager

Lancia Frankfurt

Dit najaar zal Lancia met de toevoeging van de Amerikaanse hulptroepen met de naam Thema, Flavia Cabrio en Voyager, het merk aan meer volume helpen en meer bestaansrecht. In Frankfurt zien we nu de versies die het echt gaan worden, in tegenstelling tot de nog geheel Amerikaanse varianten die we in Genève van dichtbij konden bekijken. Zoals je gister al hebt kunnen lezen is het de open variant van de Chrysler 200, die het nu tot Europa gaat redden als Flavia Cabrio. Deze cabriolet zal enkel met 2.4 viercilinder motor met 175 pk verkrijgbaar zijn (6-traps automaat). De Thema zal in de versies Gold, Platinum en Executive op de markt verschijnen met 3.6 l V6 (286 pk, 8-traps automaat) of 3.0 l V6 diesel met 190 of 239 pk (5-traps automaat). De ruime Voyager zal op hetzelfde publiek mikken als voorheen, maar biedt dit keer iets meer Italiaans raffinement in het interieur en een ander merklogo. De Voyager is straks verkrijgbaar met 3.6 l V6 met 287 pk (6-traps automaat) en 2.8 l V6 diesel met 163 pk (6-traps automaat).

Uiteraard reizen ook de vernieuwde Delta, de nieuwe Ypsilon en de Musa af naar Duitsland. De vorige generatie Ypsilon uit Termini Imerese doet voor het eerst niet meer mee.

[nggallery id=667]

11 gedachten over “Lancia is klaar voor de introductie van Thema, Flavia Cabrio en Voyager

  • 30 augustus 2011 om 15:02
    Permalink

    Al veel over gezegd, die Voyager heb ik niet zoveel moeite mee. De vorige MPV’s haddden Frans bloed.
    Die Thema/300C is nuchter bekeken een fraaie auto, ik zie die Italianen er wel in rijden. De Flavia? Tsja

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 15:15
    Permalink

    Erg, erg, erg dat het Lancia erfgoed zo ten grabbel gegooit wordt door een logo op een Chryslerauto te plaatsen. Ik denk dat we nog niet het laatste hiervan gezien heb. Ik hou mijn hart vast wat ze met Alfa Romeo gaan doen! 😕 😥

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 15:41
    Permalink

    2.8 l V6 diesel met 163 pk? waar hebben ze die nog gevonden? 😯
    Hoeveel CO2 gaat die uitstoten?

    @JMB:
    Als de Alfa SUV flopt (niet onwaarschijnlijk), dan komt er misschien geen Giulia meer, en dan ligt de weg open om met AR hetzelfde te doen (fusioneren met Dodge??) 😡

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 15:55
    Permalink

    @DeltaRider

    Dat is een VM diesel dit bedrijf is deels van Fiat. De motor zat er al in als Chrysler die al heel lang VM diesels gebruikt.

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 15:58
    Permalink

    @JMB en Delta Rider; Komkom niet zo somber, het is geen halve poging dus men zal het echt niet helemaal van de SUV doen afhangen. Het is gewoon de beste manier om iets structureel aan te pakken, vandaar dat de Giulia iets later komt. Ik snap het wel, want wanneer heeft Alfa Romeo voor het laatst flink wat succes gehad in dit segment?… juist, bijna 15 jaar geleden. Daarom kun je het beter goed doen onder de vleugels van andere modellen, dan dat je het als een kamikaze-actie uit gaat voeren met nul verkopen en een hoop rode cijfers als resultaat.

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 16:04
    Permalink

    Toch vreemd dat ze er niet dezelfde motoren inleggen als bij de Freemont.
    Dat is toch een zeer succesvolle strategie gebleken.

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 16:30
    Permalink

    Het schijnt nogal prijzig te zijn om een motor ergens in te lepelen hoor ik steeds vaker. Bovendien zijn de aantallen van de Freemont niet te vergelijken met deze prijsklasse. De Freemont is slechts deels vanwege de motoren een groot succes. Ik zie deze modellen slechts als voorlopige opvulling van het Lancia-gamma, dat samen met Chrysler met hele indrukwekkende nieuwe modellen zal gaan komen de komende jaren.

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 18:45
    Permalink

    Ik zal wel de h*er van autoedizione zijn maar ik vind zowel de Voyager als de Thema erg geslaagd (de flavia… ik doe m’n ogen gewoon dicht hoewel het me niet zou verbazen dat ie in italie ook wel redelijk zal verkopen voor een cabrio).
    Als je op dit moment nuchter naar het merk Lancia kijkt die begint met de spiksplinternieuwe Yp en daarboven de prachtige Delta, de Thema en de Voyager dan kun je zeggen wat je wilt maar zal zeker in Italie het merk een stuk beter gaan verkopen. En ik hoop daarbuiten ook !

    Beantwoorden
  • 30 augustus 2011 om 18:45
    Permalink

    mmm te snel.. en dan kunnen we als die-hards misschien niet alle modellen even goed accepteren, het is wel de springplank naar de toekomst !

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2011 om 07:37
    Permalink

    We zullen er maar van uitgaan dat ze weten waar ze mee bezig zijn. De Freemont is buiten mijn verwachting ook succesvol gebleken.

    Het voordeel is dat Lancia opeens een compleet gamma heeft. Alleen spijtig dat het voor een groot deel vermomde chryslers zijn, wat het imago niet ten goede komt. Maar ja, zonder chrysler had er waarschijnlijk ook geen Lancia meer geweest. Hopelijk worden de toekomstige modellen méér Lancia dan de huidige.

    Ik hoop alleen dat er voor Alfa een beter scenario in de schuif ligt…

    Beantwoorden
  • 31 augustus 2011 om 09:50
    Permalink

    @Deltarider

    Ik vind anders die 4-pits 2.4 met 175pk in de flavia ook behoorlijk ‘knap’, nu ben ik niet direct goed ingewijd in de motor-historie van lancia, maar waren de italianen niet van relatief kleine blokjes met een hoog specifiek vermogen?

    De Thema vind ik overigens best geslaagd, hij is niet zo overgoten met design clous naar zijn voorgangers als een origineel italiaans ontwerp, maar al met al een sierlijke verschijning.

    Ik denk trouwens wel dat het enkel V6 gebaseerde motor-aanbod lancia niet gaat helpen op de nederlandse markt, zeker niet met die hoge slagvolumes (een 2.0 turbo v6 is misschien een idee?) en navenate c02 uitstoot.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.