Voorlopig geen Facelift voor de Alfa Romeo MiTo

Volgens het Italiaanse autoblad Quattroruote (dat doorgaans goed geïnformeerd is) is een tussentijdse facelift van de Alfa Romeo MiTo voor 2013 voorlopig van de baan. Door de verslechtering van de marktcondities besluit FGA de kleine Alfa die in Mirafiori wordt gebouwd, niet aan te pakken in aanloop naar een opvolger. Oorspronkelijke plannen voor een niche cabrio en een tintelende GTA lijken daarmee ook definitief van de baan. Aanvankelijk sprak men nog over de introductie van een nieuwe vijfdeurs en een grondige update van de bestaande driedeurs voor volgend jaar. Mirafiori krijgt nu echter de opdracht om zich volledig op de productie van een nieuwe Fiat (500X) en Jeep SUV te richten. Deze staan beide op het nieuwe ‘B-Evo’ (Small) platform, dat ook als basis van een nieuwe compacte Alfa Romeo zou dienen. Met deze informatie concluderen we bij AutoEdizione voorzichtig dat de MiTo blijft zoals ie is, totdat pas ergens in 2014 een compleet nieuw model gelanceerd zal worden. Dat is geen goed nieuws voor de gemiddelde Europese Alfa Romeo liefhebber, die het in deze crisisjaren al met zeer weinig moet stellen. Het enige goede nieuws is dat Alfa Romeo de opvolger tegen die tijd op een enorm kostenbesparende wijze tot stand kan brengen en dat er dus vanaf de eerste dag meerdere varianten in het verschiet kunnen liggen, zoals een vijf- en driedeurs, een cabrio of een extra gepeperde QV en GTA.

10 gedachten over “Voorlopig geen Facelift voor de Alfa Romeo MiTo

  • 1 mei 2012 om 11:57
    Permalink

    Is het nodig? Model ziet er niet verouderd uit. Ik moest er in het begin wel erg aan wennen.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2012 om 13:21
    Permalink

    mannen zijn van die zeurkousen.
    stel er komt een update, die verkoopt niet goed door de slechte europese markt, dan zeuren ze daar weer over.

    komt er geen update, zeuren maar.

    mijn 1.4 Turbo MultiAir TCT sleurt mij prachtig door de bochten, ik ben zeer tevreden.
    en dat nieuwe deurtje of dat nieuwe voorkantje is niet nodig.

    begin maar eens een leuke advertentie campagne over de 1.4 Turbo MultiAir en vertel nu eens duidelijk wat een tct versnellingsbak is.

    ik begin het te leren: dat een auto besturen leuk kan zijn.
    en ben van plan Michèle Mouton op te volgen.
    kijk hoe zij, bijna 60 jaar oud rondscheurt in de Rallye International du Maroc in 2010.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 00:19
    Permalink

    Alfa belooft teveel en maakt te weinig waar… ik vraag me af waarom er niet een goedkope kleine(re) stadsauto komt. de MiTo ziet er nl. nog behoorlijk dik uit, naast een polo.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 08:03
    Permalink

    Zonde, want er had meer in het model gestoken dan wat ze hebben laten zien. Die GTA versie was bijvoorbeeld schitterend en was mijns insziens broodnodig om het imago van Alfa hoog te houden. Alfa is groot geworden met van die modellen en de betere verkoop van de ‘gewone’ modellen was een gevolg van dat imago. Nu hebben we enkel nog gewone modellen en blijft er quasi niets over van de magie.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 09:54
    Permalink

    @Superleggera

    Goedkoper? Lijkt me niet slim, dit is al de eerste B-segment Alfa, uiteraard “premium”. Kleiner daar hebben we dan Fiat al voor.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2012 om 19:03
    Permalink

    @Lusso

    zeker mee eens, de GTA modellen en de QV modellen zijn altijd de modellen waar ik reikhalzend naar uit kijk, als ik naar de SCARB-dag ga.

    @San

    ja, daar hebben we Fiat al voor, dat klopt… ook jij hebt gelijk!

    Beantwoorden
  • 3 mei 2012 om 13:18
    Permalink

    Heel jammer van die 5 deurs Mito!
    Wat mij betreft mogen ze Alfa hebben daar in Wolfsburg.
    Die maken er tenminste nog wat moois van,Fiat laat Alfa Romeo langzaam doodbloeden !!

    Beantwoorden
  • 3 mei 2012 om 14:25
    Permalink

    ik heb wel iets gelezen over een en gezien over een update..
    ze nemen te veel hooi op de vork!! 😆

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.