Dit is de Alfa Romeo Giulietta MY2014

juul2

De Alfa Giulietta is dan eindelijk opgefrist. Natuurlijk wisten we door de spyshots al dat ons een aanpassing van de scudetto en dashboard te wachten stond. Door deze minimale aanpassingen gaat het wat ver om over een facelift te spreken, daarom spreekt Alfa Romeo zelf over een MY (model year). Natuurlijk behoorde de Giulietta al tot één van de mooiste in zijn segment, wat door deze aanpassingen zeker niet zal veranderen. De aanpassingen zorgen ervoor dat de Giulietta wat frisser dan het debuutmodel oogt, en weer met de concurrentie mee kan op het gebied van materialen en infotainment.

De motorisering blijft op de toevoeging van de 150 pk sterke 2.0 JTDM2 Diesel na hetzelfde. Deze motor moet logischerwijs de  huidige 140 pk variant gaan vervangen. De nieuwe Diesel voldoet ruimschoots aan de huidige Euro 5 normen en is klaar voor de Euro 6 norm die vanaf september 2014 zijn intrede moet gaan doen. Nieuw is de derde generatie Common Rail injectiesysteem met de mogelijkheid tot 8- inspuitingen per slag.  Door dit systeem wordt de verbranding verder geoptimaliseerd en moet de motor stiller worden. De eenvoud van het nieuwe injectiesysteem vertaald zich in de afname van 40% in componenten. Het maximale koppel van 380 Nm is al bij 1750 rpm beschikbaar.

130902_AR_GiuliettaMY2014_05

In het vernieuwde interieur schiet het nieuwe stuur meteen in het oog. Deze heeft nu de vorm van de scudetto en is niet langer identiek aan die van de Alfa Mito. Ook het infotainment systeem is aangepast en is nu in het dashboard te vinden in plaats van het mooie klapscherm dat op het introductiemodel gebruikt werd. Dit systeem is beschikbaar in 5 en 6.5″ en moet vooral grafisch beter dan het oude systeem in elkaar steken. De klassieke tuimelschakelaars hebben helaas plaats moeten maken voor eenvoudige bedieningsknoppen die links van het infotainment systeem te vinden zijn. De algehele kwaliteitsbeleving moet door het gebruik van nieuwe materialen wel flink verbeterd zijn en de stoelen moeten nu meer steun aan de sportieve rijder kunnen bieden. Jammer blijft het verdwijnen van het klapscherm, en de toevoeging van de redelijk goedkoop ogende mediahub draagt visueel niets bij aan de algehele kwaliteitsbeleving.

Aan het kleurenpalet worden 3- kleuren toegevoegd. De kleuren Moonlight Pearl, Anodizzato Blue en Bronze zijn voortaan bij de MY2014 aan te vinken. Ook zijn er 3 nieuwe velgen beschikbaar die respectievelijk in 16, 17 en 18″ leverbaar worden. Nieuw aan deze MY2014 zijn de fraaie grotere chromen randen om de mistlampen in de voorbumper. De nieuwe Giulietta wordt in de pakketten Impression, Progression, Distinctive, Exclusive en Quadrifoglio Verde leverbaar en moet na de introductie op de IAA van Frankfurt meteen al leverbaar zijn.

[nggallery id=982]

17 gedachten over “Dit is de Alfa Romeo Giulietta MY2014

  • 3 september 2013 om 07:43
    Permalink

    Als facelift is dit inderdaad maar povertjes. Ook op motorisch vlak is er weinig te melden. Als ze dan toch Alfa naar een hoger niveau willen tillen is dit duidelijk te weinig.

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 08:14
    Permalink

    Het verdwijnen van het klapscherm, met al haar mechanische geluiden bij in- en uitklappen is juist een goede keus. Het systeem doet goedkoop aan, is (enorm) gedateerd, gebruikers onvriendelijk en ook niet op de juiste plaats gesitueerd voor touch-screen bediening. Mooi vind ik infotainment systemen overigens zelden. Alleen bij A..i weten ze het op voortreffelijke wijze te integreren in het dashboard…. Maar goed dit is al in eerder topic bediscussieerd….

    Onderstel is overigens ook op diverse punten aangepakt en naast de rest van de interieur-afwerking is ook de bagageruimte is beter afgewerkt, waardoor de auto stiller zou moeten zijn en dus een plusje voor de kwaliteits-BELEVING.

    Een mega-investering in de Giulietta (en MiTo die nog 2 jaar mee moeten) zit er gewoon niet in op het moment. En niet verstandig naar mijn bescheiden mening. Alle pijlen zijn gericht op de aangekondigde nieuwe modellen. Dat kost enorm veel geld (dat er eigenlijk niet is…. πŸ™„ )

    @Lusso
    Het naar een hoger niveau tillen van Alfa wordt ingezet met de 4C, de nieuwe Giulia, “Alfetta”, SUV en Spider. De Giulietta en MiTo zijn uitloop modellen.

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 09:46
    Permalink

    Als die nieuwe Diesel de 20% bijtelling aantikt is het dus wel heel groot nieuws, want die 20% mist de Alfa nu in Diesel land.

    Enige idee?

    En wat betekend
    “De eenvoud van het nieuwe injectiesysteem vertaald zich in de afname van 40% in componenten”

    40% minder componenten? of 40% lagere kosten?

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 12:04
    Permalink

    Kijk AutoEdizione is weer terug van vakantie het was even stil rond de site. Prachtig he Alfa Romeo je maakt gewoon zo goed ontwerp dat er daarna weinig aan hoeft te veranderen is ook lekker voor de rest waarde. Ik heb zelf inmiddels ook een andere Alfa Romeo gekocht ik ben van 916 Spider naar Alfa Romeo 936 gegaan kijken of mensen weten welk type dat is ik kan er wel bij zeggen wat een heerlijke auto!

    Ciao

    Squadra 8)

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 12:06
    Permalink

    Ben het helemaal met bart jan eens.
    Al met al een fraai dashboard. Die tuimelknoppen waren ook veel te veel MINI-achtig.

    Overigens wordt vaak opgemerkt dat het geld voor (grote) investeringen er niet is. Dat is niet waar. Er is zat geld (miljarden) maar als je verstandig bent doe je een investering alleen als je ROI klopt. Oftewel, je doet alleen een investering wanneer je er uiteindelijk op kan verdienen (als je verstandig bent). Met de huidige marktsituatie in onder andere Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Benelux valt er geen droog brood te verdienen. Erger nog, de verwachting is dit drama in de automarkt nog wel een paar jaar kan duren! πŸ™

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 16:17
    Permalink

    @squadra
    Van harte met je nieuwe (Brera) Spider… πŸ˜‰ Een 1750?
    Laten wij nu net een maand geleden een heerlijke 916 Spider gekocht hebben…

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 17:18
    Permalink

    de laatste jaren heel fijn mee gereden zo’n 936.of zoals top gear het zegt “the best saloon in the world” πŸ˜† 8)

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 18:33
    Permalink

    He alfaspeed jij begrijpt hem!!

    Het is namelijk geen 939 model Brera Spider maar de Alfa Romeo 166. Het is trouwens een rare omdat hij op kenteken is gegaan in november 2004 maar nog wel de oude neus heeft. Na lang wikken en wegen vond ik deze toch iets meer karakter hebben. Maar de auto kan ik iedereen aanraden afwerking is gewoon erg goed beter als bijvoorbeeld de 156. Maar de auto rijd zo lekker (Its such a nice place to be in Jeremy Clarkson). ik ga vaak naar Duitsland en op de Autobahn geeft deze auto wat meer comfort als de 916 Spider.

    Ik had trouwens nog een mooi moment omdat hier maar even te delen. Met de 916 Spider ik reed terug vanaf Frankfurt en dan neem ik Autobahn A48 richting Koblenz om dan de A61 te rijden bij Koblenz rijd je naar beneden en dan zie je de stad prachtig liggen ik reed open met onder gaande zon boven de stad. En ik had toevallig Telegraph road opstaan de muziek de auto en de avond met die prachtige stad kwam toen heel mooi samen dat was een van de mooiste momenten.

    Ciao

    Squadra πŸ˜†

    Beantwoorden
  • 3 september 2013 om 21:31
    Permalink

    OEPS…. SHAME ON ME….
    Beetje dislectisch…. Tuurlijk is ’t de 166.

    Tijdloze schoonheid!!

    Beantwoorden
  • 6 september 2013 om 13:26
    Permalink

    @alfabruur:

    heb net de prijslijst gekregen uit Italie met uitstoot, de 150pk diesel krijgt 20 % bijtelling, deze heeft 110 gram uitstoot.
    Hebben ze naast 10pk extra toch hun best gedaan op de uitstoot (9 gram er af)!

    Beantwoorden
  • 6 september 2013 om 13:36
    Permalink

    @ Lapoelkan

    Kijk das goed nieuws! Een krachtige maar zuinige diesel.
    Zo kan Alfa Romeo weer concurreren!

    Beantwoorden
  • 6 september 2013 om 15:11
    Permalink

    Toch moet ik zeggen dat de Diesels echt wel steeds zuiniger worden.
    De 2.0 TD liep 1:15, de Eerste JTD’s 105 PH 1:17 1:18 en tegenwoordig moet 1:19 a 1:20 met normaal gebruik zeker haalbaar zijn.

    Beantwoorden
  • 9 september 2013 om 20:43
    Permalink

    Wat is er gaande bij FGA….???
    Zojuist deze berichten in diverse media…

    UPDATE – 09/09/2013 ore 12.25: i nostri inviati al Salone di Francoforte ci hanno comunicato che la conferenza stampa di Sergio Marchionne Γ¨ stata annullata. Presto vi forniremo maggiori dettagli in merito.
    Bron: Autoblog.it
    ——-
    “One of the biggest players in the global automotive life – Sergio Marchionne, CEO of Fiat Group Automobiles and Chrysler Group, will not participate at 2013 IAA Frankfurt. The press conferences of Alfa Romeo and Chrysler, which were scheduled for September 10 have been cancelled. John Elkann, president of FIAT, will also miss the show. The official information for the reasons of these actions is currently unavailable, but it is most likely that all of this is caused by the difficulties experienced by both groups in Europe.”

    Bron:Autoclubnews.com

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.