Fiat sterk in Brazilië ondanks vertragende markt in 2014

palio

Fiat had met de Palio in 2014 de onbetwiste winnaar van Brazilië in huis en verkocht in totaal 183.748 eenheden van de kleine hatchback. Dat is zelfs een indrukwekkende 5,5% van de totale Braziliaanse markt. Andere bestsellers zijn de Strada met 153.139 eenheden en de Uno met 122.244 stuks. Hoewel de Braziliaanse markt het dit jaar duidelijk een stuk rustiger aan deed dan in voorgaande jaren, kan Fiat behoorlijk tevreden zijn over de geboekte resultaten. Er werden vorig jaar in totaal 698.238 auto’s verkocht, goed voor een marktaandeel van 21%.

In de nabije toekomst zal de leidende positie ook gewaarborgd kunnen worden, want een splinternieuwe fabriek in het noorden van het land staat op het  punt haar poorten te openen. De nieuwe Jeep Renegade zal daar bijvoorbeeld van de band rollen. Fiat werkt op het ogenblik ook aan een nieuw compact model voor deze markt. Dit kleine nieuwe A-segment model zal eind dit jaar gepresenteerd worden en kan in een later stadium eventueel als aangepaste versie ook in Europa verwacht worden, al is er voor dit segment op ons continent alleen nog de opvolger van de Panda voorzegt in het verre 2018 (productie in Pomigliano d’Arco?). In 2016 volgt vervolgens een nieuwe Punto in het B-segment.

Een gedachte over “Fiat sterk in Brazilië ondanks vertragende markt in 2014

  • 7 januari 2015 om 14:00
    Permalink

    Goed gedaan van Fiat inderdaad. Marktaandeel blijft goed op peil. Gelukkig is ook de grote daling van de markt als geheel wat tot stilstand gekomen. En met de Renegade en een nieuwe A-segmenter ziet de toekomst er in Brazilë, toch na de VS de belangrijkste markt voor Fiat,dat vergeten we nog wel eens, er goed uit!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.