Alfa Romeo start officieel de verkoop van de Giulia

Giulia press

Het doek gaat deze week pas écht van de Giulia tijdens de perspresentatie in het splinternieuwe Motor Village di Arese, nabij het speciaal aangelegde testciruit waar direct gevoeld mag worden wat deze Alfa nou een echte Alfa maakt, zoals Alfa’s behoren te zijn. Na wat uitstel start de verkoop nu ook officieel en uiteraard begint men in Italië, waar om financieel tactische redenen alleen de zakelijke 2.2 JTD diesel nog verkrijgbaar is, naast de exotische super sportsedan Quadrifoglio. Zoals we al vertelden is de 2.2 turbodiesel met 150 pk vanaf 35.500 euro verkrijgbaar (onder de 180 pk die op z’n duurst 44.500 euro kost) op het schiereiland, terwijl de Quadrifoglio begint bij 79.000 euro.

Maar dit is gelukkig niet alles want er kom later dit jaar ook een nog machtigere JTD op de markt met 210 pk, gekoppeld aan een 8-traps automaat een vierwielaandrijving. De nieuwe 2.0 MultiAir zal intussen vrijwel zeker in september aftrappen wanneer iedereen weer terug is gekeerd van het strand. De Italiaanse dealers hebben reeds kennisgemaakt met de luxe sedan en mogen in het laatste weekend van mij hun deuren openhouden voor extra klandizie.

Giulia press2

Eveneens deze week zal de Giulia in de ontzagwekkende tinten van de Carabinieri getoond worden, waarmee eens te meer duidelijk is dat dit model uiteindelijk een belangrijke rol zal spelen in de vloot van deze speciaal getrainde Italiaanse elite politiemacht. Dit is geen niemendalletje want om de ’terugkeer’ van Alfa Romeo Giulia binnen de gelederen van de Carabinieri te vieren, zullen er op 5 mei allereerst twee Quadrifoglio’s worden overgedragen in bijzijn van Altavilla, Elkann en Marchionne. Tradities als deze zijn erg belangrijk in Italië, zeker als het om een instituut als de Carabinieri gaat. Bovendien is de afname ook niet gering, want er zijn inmiddels ook al 1500 Giulietta’s besteld.

17 gedachten over “Alfa Romeo start officieel de verkoop van de Giulia

  • 3 mei 2016 om 12:58
    Permalink

    Ik heb op een andere blog de Belgische prijzen voor de Giulia gezien en als de cijfers kloppen liggen die toch enkele duizenden lager dan in Italië. Voor Nederland zal het allicht wachten zijn totdat alle specificaties bekend zijn.

    PS: in het laatste weekend van mei zullen ze de duren open houden 🙂

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 13:24
    Permalink

    Hi Alfa-zoever ik denk dat de italiaanse BTW ook hoger is dan in Belgie…
    BPM kan je bereken op basis van de CO2 cijfers,

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 13:48
    Permalink

    Ik kan helaas mijn vorige berichten niet wissen of wijzigen. Bovenstaande link is verouderd, het huidige tarief IVA tarief in Italië bedraagt 22%.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 15:28
    Permalink

    Mooi dat hij nu echt te bestellen is. De 180PK eco is lijkt me de meest wijze keuze zeker voor de lease rijder of je moet net niet genoeg budget hebben en de 136PK versie moeten nemen die ook 21% is i.p.v. 25%.

    Ik mis alleen nog details over de specificaties die zijn nog enigszins geheimzinnig zoals alle maten en gewichten van de diverse uitvoeringen. Maar die zullen dan ook niet lang meer op zich wachten. Er valt nog wel een groot gaat te vullen met de benzine versies 🙂

    Jammer dat ik tegenwoordig niet meer genoeg rij voor een diesel. In nl zullen we de diesels vermoed ik het meest zien.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 16:45
    Permalink

    Ar 159 volgens mij is er geen 136 pk versie wel een 150 pk eco diesel

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 17:25
    Permalink

    Ook de 150 pk is er in eco diesel is niks anders dan een8traps automaat waardoor hij veel zuiniger wordt

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 17:54
    Permalink

    Bron Autovisie:
    “De Giulia met 2,2 liter JTDm dieselmotor met 136 pk staat voor 39.950 euro in de prijslijst.”

    Born Autoweek:
    “Dieselen kan met de 136 pk sterke 2.2 Eco Business met handgeschakelde zesbak. Deze heeft een vanafprijs van 39.950 euro en komt dankzij zijn CO2-uitstoot van 105 gram per kilometer in aanmerking voor 21% bijtelling”

    Wellicht speciaal voor de NL markt 1 met 14PK minder maar wel 21% daarna hop door naar Squadra Tuning om ze weer terug te halen + een paar extra

    De rest van de diesels zit op 109Gram CO2 alleen de 180PK eco heeft 99Gram CO2.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 17:58
    Permalink

    Bron autovisie:

    Alle prijzen

    Benzine:
    •Alfa Romeo Giulia 2.0 T 200 pk – achttraps automaat – € 39.450,-
    •Alfa Romeo Giulia 2.0 T 200 pk Super – achttraps automaat – € 40.950,
    •Alfa Romeo Giulia 2.9 V6 510 pk – handgeschakelde zesbak – € 107.950,-

    Diesel:
    •2.2 JTDm 136 pk ECO Business – handgeschakelde zesbak – € 39.950,-
    •2.2 JTDm 136 pk ECO Business Super – handgeschakelde zesbak – € 41.450,-
    •2.2 JTDm 150 pk – handgeschakelde zesbak – € 40.450,-
    •2.2 JTDm 150 pk Super – handgeschakelde zesbak – € 41.950,-
    •2.2 JTDm 150 pk ECO Business – handgeschakelde zesbak – € 40.450,-
    •2.2 JTDm 150 pk ECO Business Super – handgeschakelde zesbak – € 40.450,-
    •2.2 JTDm 150 pk – achttraps automaat – € 42.650,
    •2.2 JTDm 150 pk Super – achttraps automaat – € 44.150,-
    •2.2 JTDm 180 pk – handgeschakelde zesbak – € 43.750,-
    •2.2 JTDm 180 pk – achttraps automaat – € 45.950,-
    •2.2 JTDm 180 pk ECO Business – achttraps automaat – € 42.950,-
    •2.2 JTDm 180 pk ECO Business Super – achttraps automaat – € 44.450,-

    De eerste 2 en laaste 2 diesels zijn 21% deze zijn straks vermoed ik de lease lievelingetjes. Die er tussen 25%.

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 18:19
    Permalink

    Alfaromeo.nl is de meest betrouwbare bron… Ze hebben leuke pre-order aanbiedingen 🙂

    Beantwoorden
  • 3 mei 2016 om 23:46
    Permalink

    De relatief lage CO2 waarden betalen zich in NL uit in hele concurrerende prijzen. Een mooi laag gewicht ook trouwens! Op diverse autosites vinden lezers hem duur omdat ze de vanafprijs vergelijken met die van concurrenten. Maar ze vergeten dat die voor dat geld ook echte instapmodellen leveren, veel minder uitgerust en vooral ook veel kleinere motoren. Een vergelijkbare A4/C/3 kost rijklaar al gauw EUR 5000 meer!

    Beantwoorden
  • 4 mei 2016 om 14:21
    Permalink

    @mareblu

    De echte concurrenten zijn de 3-serie, C-klasse en jaguar XE. De A4 is een duurbetaalde VW met zeer matige rijeigenschappen. Met een S-line een stukje gereden op een slinger dijkje en dat was schrikwekkend wat een belabberde weg ligging. Bochtjes die ik met de 159 en punto met respectievelijk 90km/h en 75km/h pak brak de A4 met 70km/h al uit en greep het esp (gelukkig) in. Op eens zonder waarschuwing brak de kont uit. Zowel de 159 en Punto EVO met standaard onderstel ok de punto heeft voor een punto wel bovenmaatse sloven ipv 185R15 205R16.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.