Nieuwe Lancia Delta testmodel schijnt te bestaan

Klaar voor nog een wild gerucht? Men zegt nu dat er een eerste-testfasemodel bestaat van de Lancia Delta. De productie voor het model zou nog niet officieel het groene licht hebben gehad, maar lijkt daar wel binnenkort aan toe te zijn aangezien er al tests op Balocco hebben plaatsgevonden in het geheim. Mogelijk met de carrosserie van een Giulietta. De auto zal waarschijnlijk het platform delen met de aanstaande compacte SUV van Alfa Romeo, oftewel het ingekorte Giorgio-platform.

Indien er wel een plan klaarligt voor Lancia, is een herstart in het compacte middensegment middels de Delta geen onlogische. De techniek is er (ook hybride) en op de lokale Italiaanse markt valt er veel mee te winnen. Bij een recent onderzoek naar wat Italianen uit het verleden het liefst terug zien keren op de nationale wegen, eindigt de Delta op nummer 1. Qua imago dus een geweldige insteek. De productie zou in Pomigliano d’Arco (of Cassino) kunnen plaatsvinden en past binnen de nieuwgekozen strategie om enkel hoger in de markt geplaatste auto’s te produceren op het schiereiland (vanaf het middensegment). Het gerucht sluit een beetje aan op een eerder geluid over plannen voor een nieuwe Delta Integrale. Maar laten we rustig afwachten wat dit gerucht waard is. Vooral omdat het Lancia betreft…

22 gedachten over “Nieuwe Lancia Delta testmodel schijnt te bestaan

  • 21 mei 2018 om 19:58
    Permalink

    Dat zou eindelijk een goed besluit zijn. Zeker nu er een regering in Italië aanko,t die geld gaat uitgeven, zou het fijn zijn ald FCA in alle klassen een goed aanbod heeft. Delta is prima, nieuwe Yps ook. Misschien ook de 500 restyling versnellen. En uiteraard een Punto, maar dat zal wel te veel gevraagd zijn.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 20:45
    Permalink

    Wat zou dat prachtig zijn.
    Maar laten we niet te enthousiat zijn, eerst zien dan geloven.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 21:56
    Permalink

    Wat moeten we hier nu weer mee? Als dit waar is, en het wordt weer zo’n halfslachtige poging als met Lancia 10 jaar geleden en Alfa nu, is het water naar de zee dragen, en dus zonde van het geld. Steek dit dan liever in Fiat.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 22:13
    Permalink

    Het zou mooi zijn, maar laten we er niet te veel op hopen. We zijn al zo vaak teleurgesteld geweest.

    Beantwoorden
  • 22 mei 2018 om 21:28
    Permalink

    @ dac
    Eens. De meeste merken proberen meer auto’s te verkopen. Mercedes komt met Smarties, BMW met 2, VW met Uppies. Nieuwe modellen van Focus, Golf, Megane, 308 vliegen om je oren, soms met overeenkomende suvvers 3008, Kadjar, Whatever vag. Maar FCA heeft geen geld en wat ze heeft gaat naar Giulia Coupé met 650 pk. Waarvan misschien 1000 jaarlijks verkocht gaan worden. Met nog eens 7500 met gewone motor.
    Je zou denken dat 150.000 Punto’s met firefly en mild hybride in totaal meer bijdragen, niet alleen winst maar ook aan kennis en doorontwikkeling Argo en afgeleide modellen. En terugverdienen investering in firefly motoren.

    Beantwoorden
  • 22 mei 2018 om 22:19
    Permalink

    Ach cc hans jij hebt er echt geen kaas van gegeten he .
    Best jammer verdiep je eens echt in fca en je zal zien wat er allemaal is en komt.
    Vw komt met uppies zegt ie jaja max 80000 per jaar wereldwijd .
    De panda 187000
    De 500 179000
    Dus la me nie laxhen joh

    Beantwoorden
  • 22 mei 2018 om 22:24
    Permalink

    Hier zo slecht gaat het volgens jou toch ????
    Fiat Chrysler Automobiles: de groep slaagt erin haar schuld in Q1 2018 te verminderen
    Het eerste kwartaal van 2018 eindigt met een geweldig resultaat voor Fiat Chrysler Automobiles bron http://www.clubalfa.it

    Beantwoorden
  • 22 mei 2018 om 22:26
    Permalink

    Chrysler Automobiles is erin geslaagd om haar schuld meer verminderen dan verwacht in het eerste kwartaal van dit jaar in vergelijking met wat wordt onthuld door analisten van Thomson Reuters . Sterker nog, ze beweerden dat FCA Q1 2018 zou afsluiten met een schuld van 2,6 miljard euro. De Italiaans-Amerikaanse automobielgroep van Sergio Marchionne slaagde er echter in om te sluiten met 1,3 miljard euro.

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 08:09
    Permalink

    Al deze signalen duiden in de “normale” zakenwereld 100% op het verkoopklaar maken van je toko, maar dat heb ik al eerder gezegd.

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 11:46
    Permalink

    Exact Niccolo en Marcos, dat is zonneklaar voor iedereen zonder roze bril op. Binnen FCA is er al 4 jaar niemand meer die het nog over Lancia heeft, dat gebeurt alleen hier op het forum nog. Er zijn ook nog mensen die hopen dat Saab een herstart krijgt. Maar ongetwijfeld horen we volgende week van Marchionne weer talloze nieuwe beloften over nieuwe modellen en nieuwe doelstellingen, ver in de toekomst. Ik hoor liever aan wie hij morgen de toko verkoopt.

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 13:50
    Permalink

    Op 1 juni kondigt Sergio Marchionne Balocco het nieuwe industriële plan van zijn groep aan dat ook Lancia zal omvatten . De autofabrikant in Turijn is zeker een van de meest geliefde merken van de Italianen, dus velen verwachten groot nieuws van het vijfjarenplan

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 15:23
    Permalink

    Ik zou zeggen deze schets zo in productie nemen als 2 deurs coupe 🙂 . En een 5 deurs als de laatste Delta wat betreft functionaliteit wel met veel betere stoelen (meer steun in zitters niet op). Van 1L turbo tot 2L turbo en gaan. Kan Giorgio ook met VWD? Dan van deze de beste FWD maken met natuurlijk een HF integrale met AWD en dan de nieuwe Giulietta met RWD en AWD als 3deurs coupe 5deurs, cabrio, SW (alla sportback) wellicht als sedan als de 33/146 van wel eer was ook een succes wagen buiten de wat mindere plaatwerk delen van de 33 V1, V2 was beter en vond ik de mooiste. en voor de rest van de wereld en tegenwoordig ook Italië een SUV/Cross over. De Alfa dan met 1.3 fire tot V6. De Delta later als HF evo in beperkte oplage van 1000 stuks met V6en op alles 48V mild hybride. Die schets vermoedelijk alleen als EV achter is geen ruimte voor normale kofferbak daar dan maar electro motoren een de batterij en voor in bagage 🙂 en of hij zo kort kan als deze is vraag ik me af of het niet meer een B segmenter is dan een C op Giorgio of de deuren worden echt mega lang :).

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 20:22
    Permalink

    @Hoekree: Weet je het vorige plan nog? 8 nieuwe Alfa modellen. We hebben er 2 gekregen. Ik ben ook FCA liefhebber; er staat een Jeep en een Alfa voor de deur hier en daar komt vrijdag een Fipo bij, maar ik heb er helaas steeds minder vertrouwen in; het is steeds te laat en te weinig en dat zorgt dat er al veel klanten elders zijn gaan shoppen en die krijg je de eerste jaren niet meer terug.

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 20:50
    Permalink

    Ik begin me zo ondertussen hoogst te verbazen dat er nog steeds mensen bezig zijn recht te praten wat ongelooflijk krom is. Als we in de afgelopen 10 jaar kijken, dan:
    – Is Lancia opgegeven
    – Heeft fiat een opfrisbeurtje van de Panda gehad, een 500L en een 500X. En de Tipo, maar dat is in belangrijke mate op het conto van Tofas te schrijven. 4 modellen in 10 jaar, terwijl dan minstens 15 had moeten zijn.
    – Heeft Alfa Romeo, zogenaamd de toekomst van het bedrijf, een schamele 2 modellen gehad.

    Het is bizar gedrag voor een bedrijf. Tuurlijk kun je door al je uitgaven te stoppen je schuldenberg terugdringen. Maar op een bepaald moment stoppen je verkopen, iets wat al lang gaande is, maar nu ook hoofdmerk Fiat treft.

    Het is vrijwillige liquidatie.

    Zelfs voor een bedrijf wat zich voorbereid op overname is het extreem gedrag. Ik denk dat het nog steeds de meest logische verklaring is, maar ook een bedrijf dat overgenomen wil worden weet, dat een bedrijf wat geen produkten en klanten meer heeft, niet zoveel waard is.

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 21:25
    Permalink

    @hoekree
    Ik bewonder je optimisme en vertrouwen. Wel vind ik het jammer je mensen beledigt die een andere mening hebben.
    Ok, verkoopcijfers in duizenden in Europa. 1 golf, 483, 2 Clio, 327, 3 Polo 272, 4 Fiesta, 255, 6 Qashqai 248, 7 208, 245, 8 Tiguan, 235, 9 Corsa, 233, 10 Octavia, 230. Daarna respectievelijk Astra, Focus, Captur, C3, Yaris, Sandero en dan de 500 en Panda.
    Het goede nieuws is inderdaad dat de Fiat kleintje de bestverkopende in hun segment zijn.
    Maar in de top 5 staan drie auto’s uit klasse Punto, en in de top 15 maar liefst 7 auto’s! En daarin heeft FCA straks niks, nul, nada. Fiat is het enige grote automerk (naast BMW) dat niet investeert in deze klasse en straks geen model meer aanbiedt. Terwijl het het bestverkopende deel van de markt is. Ik vind dat jammer. Uno en Punto waren de beste in hun klasse en ook de Mito had met iets meer ruimte en 4 deuren veel meer succes kunnen hebben. Als FCA een topper kan bouwen in A- segment en daar geld aan kan verdienen, waarom zou dat niet kunnen lukken met Punto én Mito in B-segment?
    Voor het A-segment is het te hopen dat Italianen nog steeds even graag een Panda willen als ie straks uit Polen komt.
    Je kan dus vragen stellen bij de strategie van FCA, ook als die (op dit moment) financieel succesvol is. Als aandeelhouder zou ik nu dik tevreden zijn, als liefhebber van Italiaanse auto’s ben ik teleurgesteld. En het vooruitzicht van meer 500 en meer SUV maakt mij depressief. Leuke auto’s in B en C segment zoals een nieuwe Delta zijn adequaat tegen een depressie 😀.

    Beantwoorden
  • 23 mei 2018 om 23:01
    Permalink

    Het punt is, ik kan ook mijn huisraad verkopen, op water en brood gaan leven en de opbrengst gebruiken om extra af te lossen op mijn hypotheek. En dan mooi gaan pronken dat ik minder schuld heb dan de buren en maandelijks meer geld overhoud (om weer in de hypotheek te steken). Maar of dat nu slim is?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.