Abarth luidt jubileumjaar in met verkooprecord

Abarth bestaat bijna 70 jaar en mag dit vieren met in het achterhoofd dat het merk steeds sterker lijkt te worden. In 2018 zijn er 36,5% meer auto’s met een schorpioen verkocht, oftewel bijna 23.500 eenheden. Daarvan waren 26.314 op basis van de 500. De Fiat 500 deed het sowieso heel goed en de 595 en 695 varianten namen dus ook deel aan dit succes. Abarth steelt met z’n aantrekkingskracht vele harten. Doorgewinterde puristen, maar ook de jonge nog onervaren auto(sport)liefhebber waar dan ook ter wereld, zien Abarth als merk met grote aantrekkingskracht.

Abarth zal dit jaar in Genève haar verjaardag vieren met speciale (uiteraard gelimiteerde) 70th Anniversary edities. Afgezien van een speciaal logo, houdt dit in dat de 595 Turismo en Competizione standaard rijker zullen zijn uitgerust dan de reguliere versies van dit model. Vanaf dit jaar zal Abarth geen cabrio versies meer van de 595 en de Pista meer in de showroom zetten en de speciale 695 Rivale gaat ook van het lijstje af.

3 gedachten over “Abarth luidt jubileumjaar in met verkooprecord

  • 20 januari 2019 om 08:47
    Permalink

    Waarom geen cabrioversie meer? Ik ben overigens heel tevreden van de Abarth 124. Al bijna 30.000 km op 7 maanden en elke kilometer is er een met een big smile geweest.

    Beantwoorden
  • 20 januari 2019 om 19:15
    Permalink

    meer 500’s dan het totaal eenheden? die cijferbrij klopt niet

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.