Maserati verkoop bereikt dieptepunt

In 2014 trok de verkoop van Maserati tijdens het honderdjarig jubileum nog flink aan. Dit had natuurlijk alles met de komst van nieuwe modellen te maken, tot en met de Levante. Inmiddels is van die bloeiperiode weinig meer over en staat Maserati weer waar het in 2013 stond qua verkoopaantallen. Amper 5500 auto’s zijn er wereldwijd verkocht gedurende het eerste kwartaal van 2019. Een afname van 41% ten opzichte van de 9400 exemplaren van Q1 2018.

De aantallen die vandaag gehaald worden, werden ten tijde van de introductie van de Ghibli ook neergezet. Toen vormde dat het begin van een behoorlijk constante groei voor het merk met de drietand. Maserati heeft de afgelopen tijd eigenlijk een stapje teruggedaan.

Er is nog geen hybride versie van de Levante en de nieuwe GT komt pas op z’n vroegst eind 2020. Ook plannen voor een D-segment SUV worden pas tegen 2021 gerealiseerd. Onder andere een aantrekkende Chinese economie, kan het verkoopherstel van het Modenese merk helpen versnellen, plus de ontwikkeling van nieuwe techniek.

5 gedachten over “Maserati verkoop bereikt dieptepunt

  • 5 mei 2019 om 19:16
    Permalink

    Ik denk dat je Alfa Romeo en Maserati bij Ferrari moet gaan onder brengen dan kunnen die verder groeien met de juiste producten!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 6 mei 2019 om 10:55
    Permalink

    Geen verrassing, gebrek innovatie en vernieuwing. Stilstand in achteruitgang. Een inmiddels gevaarlijke achterstand op de concurrentie. Bij Alfa is het momentum er helaas ook uit. 😞

    Beantwoorden
  • 6 mei 2019 om 12:45
    Permalink

    Ik denk niet dat Alfa bij Ferrari onder hoede moet komen want Alfa is zelfstandig beter af omdat ze allebei met de F1mee doen

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.