Update Giulia en Stelvio begint in het interieur

Op deze foto’s die door een passant van een geparkeerd testmodel Giulia zijn genomen, is goed te zien dat stuur en middenconsole (waarop alleen het pookje te zien is) zijn aangepast qua design. Verfijnde materialen en een nieuwe lay-out in verband met de software-update en aangepaste functies op de boordcomputer. Ook schijnen de opbergvakken opnieuw te zijn vormgegeven. Dat laatste is niet te zien op deze afbeeldingen. We verwachten dat de Alfa Romeo Giulia en Stelvio MY 2020 in november gepresenteerd zullen worden.

20 gedachten over “Update Giulia en Stelvio begint in het interieur

  • 11 september 2019 om 18:19
    Permalink

    Dit soort minimale updates gaan de verkopen echt niet omhoog krikken.
    En ookal is dat ook niet ideaal (commercieel en qua restwaarde gezien), ik denk dat vooral de Giulia wel een flinke facelift had mogen krijgen qua voor- en achterzijde.
    Maar als je al ziet dat ze dit bij de Giulietta ook niet deden (geldgebrek) dan vrees ik dat dit de laatste stuiptrekkingen worden van Alfa.
    Want die Tonale gaat echt niet de redding worden van het merk.

    Beantwoorden
  • 11 september 2019 om 19:56
    Permalink

    Automobilisten willen wat nieuws, FCA brengt weinig nieuwe Italiaanse auto’s

    Beantwoorden
  • 11 september 2019 om 23:15
    Permalink

    FCA brengt nieuws van cosmetische aard, meer niet. Die gasten daar weten niet wat er zich afspeelt in de echte wereld. Het eind is in zicht en eerlijk gezegd is het maar beter zo, zijn we van het non-nieuws, valse beloften, uitstel en afstel af. Er zijn gelukkig andere autofabrikanten, die steeds met serieus nieuws komen en wel aan de weg timmeren.

    Beantwoorden
  • 12 september 2019 om 09:41
    Permalink

    Ik rij ruim 55.000 km per jaar, waarschijnlijk ruil ik Delta in op een Hybride Toyota
    Doet me pijn in mijn hart na ruim 25 Lancia rijden

    Beantwoorden
  • 12 september 2019 om 10:40
    Permalink

    Gilbert, ik heb vorig jaar mijn delta ingeruild voor Giulietta diesel 2.0 JTD, ik verbruik 5 liter, als ge goedkoop wilt rond rijden… Een hybride haalt zo’n laag verbruik niet. Mijn Giulietta is ronduit fantastisch

    Beantwoorden
  • 12 september 2019 om 13:34
    Permalink

    Ik ook @ Hilbert. Onze 156 en de Lancia Y waren de laatste daily drivers uit Italië. Altijd gezeik mee gehad en uiteindelijk gekozen voor een BMW. Heb de laatste 5 jaar veel in andere merken mogen proefrijden en kwam tot de conclusie dat ik mezelf veel tekort heb gedaan. Ook zijn de dealerorganisatie en de importeur van Alfa niet bepaald klantvriendelijk. Wat een verschil met bijv. Mazda, BMW, Mercedes of Alpine.
    Een proefrit met een A110 was binnen 5 min. geregeld, bij Alfa heb ik na anderhalf jaar een halfbakken reactie gehad. WAARDELOOS!

    Beantwoorden
  • 12 september 2019 om 19:05
    Permalink

    ‘ALTIJD GEZEIK MEE GEHAD’ totaaaaal niet representatief voor de modellen in kwestie. Ik heb zelf nauwelijks problemen gekend in al die jaren.

    (Service van BMW ken ik ook hele negatieve verhalen over en ik ken een Alfist die juist gezeik kreeg met z’n Z4 en 545i toen hij geen alternatief kon krijgen bij Alfa. Nu rijdt hij 4C en Giulia Q)

    Beantwoorden
  • 12 september 2019 om 21:39
    Permalink

    Alfa doet totaal ook geen moeite om een Alfa te verkopen zou ook wel aan de dealer liggen twee kennissen van mij die een auto wilde kopen een Stelvio de andere een Giulia, deze konden ze pas in 2020 leveren een gewone 2.0 nou deze
    heeft van de week een Audi gekocht, toch weer jammer.
    Boer van mij had belangstelling in een Alfa Giulia Q heeft zeker wel vijf keer met de met Alfa Nederland moeten mailen voor dat het een keer was geregeld, en dacht je dat ze bij Alfa hem nog een keer haden benadert hoe het is gegaan. Krijgt volgende week zijn nieuwe auto geleverd maar geen Alfa weer een gemiste kans, hoezo verkoopt Alfa slecht, toch echt heel jammer van zo mooi merk, dat zo de vernieling in wordt geholpen maar ik ben bang dat er over vier jaar geen nieuwe Alfa meer tekoop is, ze roepen alleen maar bij FCA dat er nieuwe modellen komen, er gebeurd maar echt heel weinig als je dat vergelijkt met andere merken.

    Beantwoorden
  • 14 september 2019 om 10:25
    Permalink

    Ja FCA Nederland is niet een heel fijn bedrijf ook veel verloop in personeel. FCA Duitsland is zo anders spreek Frankfurt nog weleens en daar wordt je zo goed en netjes geholpen. Ook bij Maserati Duitsland geweest hele nette vriendelijke leuke mensen die oprecht interesse hebben. Vind in Nederland dat hè altijd met je nek wordt aangekeken van kan hij hem wel betalen. Maar Nederland is voor veel bedrijven interessant vanwege zijn belasting maar niet vanwege zijn automarkt!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 14 september 2019 om 17:39
    Permalink

    Fiat België is een ramp, al paar keer test aangevraagd via hun site, NOOIT reaktie gekregen

    Beantwoorden
  • 15 september 2019 om 09:18
    Permalink

    Ze willen iedereen in een Jeep verkopen, ik weiger principe

    Beantwoorden
  • 15 september 2019 om 10:33
    Permalink

    Goede update, in premium segment moet de look en feel van interieur top zijn. Alfa voert tussentijds updates door die zeker een groot verschil maken, heb zelf 2 giulietta’s 2011 en 2015 (na facelift) en tweede is een veel gebalanceerde auto, terwijl 2011 ook nog steeds een zeer fijne wagen is. Hoop zelf op nog grotere stappen zoals hybryde en exterieur wijzigingen maar deze updates zijn zeer belangrijk ook om nieuwe Alfa rijders te overtuigen.

    Beantwoorden
  • 16 september 2019 om 16:36
    Permalink

    @Redbart: uiteraard top dat ze dit doen, alleen zijn deze updates te laat voor het grote publiek. Die komen pas op een auto af wanneer deze super goede reviews krijgt. Deze updates zijn denk ik te minimaal om opnieuw de volle aandacht in de pers te krijgen. Die kans krijg je alleen bij de introductie of bij erg grote updates (bijv. ingrijpende facelift).

    Zelf heb ik nu 2 jaar in de Giulia diesel automaat met Veloce stoelen; erg fijne auto maar ik snap dat het grote publiek voor andere auto’s kiest. Bij introductie was de automaat nog niet beschikbaar en is de handbak slecht beoordeeld (zelf heb ik dit ook ervaren; meer geluidsproductie, bak is stroef/hakkerig en minder koppel beschikbaar; daartoe de automaat gekozen); Alfa had de pers alleen met de automaat moeten laten rijden (tegenwoordig ook meer de standaard; kijk naar de benzine; die is alleen leverbaar met de automaat).

    M.b.t. de stoelen; de Veloce stoelen waren bij introductie ook niet beschikbaar; pas 1 jaar later. Wanneer deze niet beschikbaar waren op moment van aankoop had ik ook naar een andere auto uitgekeken; de standaard stoelen bieden veel te weinig steun. Dergelijke zaken moeten naar mijn mening gewoon bij introductie al beschikbaar zijn.

    Beantwoorden
  • 17 september 2019 om 19:47
    Permalink

    @rb: vergeet niet dat de Giulia een geheel nieuw model is en er niet meteen alles op het gewenste niveau zit. Ik werk zelf ook in ontwikkelafdeling, en de eerste release is nooit af. Zeker als ook een facelift komt, die weer nieuwe aandacht trekt, moeten beschreven updates goed zijn. Ik hoop dat ze voor de Tonale voldoende tijd nemen om hem meteen op het juiste niveau neer te zetten, echter deze auto deelt meer met andere auto’s binnen FCA wat helpt. Van deze onderdelen weet je al hoe die in de praktijk presteren.

    Beantwoorden
  • 27 september 2019 om 08:55
    Permalink

    Wat een uber negatieve reacties hier toch! Als dit zogenaamde alfisten zijn, hoe moet de rest van de autorijders dan wel niet denken over Alfa Romeo?

    Zelf rijd ik al 18 jaar Alfa Romeo, heb in die tijd 3x een 33 , 1x 164 , 2x 156 , 1x GT en 1x Giulia gehad (1x 33 QV, 1x GT 2.0 JTS en Giulia 2.2 JTD 2017 nog altijd in bezit). Ik heb NOG NOOIT stilgestaan met deze auto’s.

    Met de 33 naar Italie geweest (reis t/m Rome, bij elkaar 4.400 KM gereden), 164 3x naar Spanje, 156 1x naar Italie, GT 1x Spanje en de Giulia al 2x Spanje en 1x Italie.

    Heerlijke reis gehad, keer op keer en nooit geen last van slechte zit of wat dan ook.

    Zakelijk helaas vaak Duits moeten rijden omdat ik geen Alfa mocht (nu voor het eerst met de |Giulia ook zakelijk een Alfa) en ik kan een boek vol schrijven van de ellende die ik met AUDI (A3, A4) en VW (Golf en Passat) gehad heb!

    Nu is het weer niet goed dat de Giulia qua update geen facelift krijgt, persoonlijk vind ik het sterk, juist om de waarde van de huidige Giulia ook vast te houden én omdat de Juul er gewoon fenomenaal uitziet. Hoeveel verandert de AUDI dan keer op keer? Ik kan de A4 van 10 jaar geleden nog net uit elkaar houden met de nieuwste, maar alles ertussen niet?

    Jammer dat juist diegene die ervaring hebben met het mooie merk Alfa Romeo er zó lelijk over praten, dat helpt de verkopen ook niet echt.

    Als laatste de kwaliteit service ; die is in geheel NL , in iedere branche van een belachelijk niveau. Een de Zeeuw Alfa Romeo is een fantastische dealer, goede zijn er dus ook.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.