Opvolger Fiat Panda heet ook Panda

Tegen 2022 zal Fiat de voor het merk uiterst belangrijke opvolger van de Panda presenteren. En volgens Olivier François zal de naam toch voortleven ondanks dat dit eerder niet zo leek. Al was het vanwege het inmiddels iconische karakter van de Fiat Panda. Zoals we weten zal de auto qua kenmerken in grote mate op de concept Centoventi gebaseerd zijn, met als uniek kenmerk vergaande configuratiemogelijkheden. François sprak hier onlangs over met Auto Express.

De handhaving van de naam voor deze Fiat in de rationele tak van het merk uit Turijn, doet vermoeden dat de naam Tipo ook blijft en dat de bekende en sterke aanduiding Punto terugkeert.

Zoals François enkele maanden geleden de rijkst uitgedoste elektrische nieuwe 500 Cabrio presenteerde, zo zal hij naar eigen zeggen de meest kale nieuwe Panda aan de wereld tonen straks. François spreekt over een uiterst lage prijs voor het instapmodel. Een soort lowcost dus. Het gamma van de nieuwe Panda zal zeer uitgebreid zijn tot in een hogere prijsklasse aan toe. Lichte hybride techniek zal opnieuw toegepast worden, evenals een ‘Full-Electric’. We hopen dat Fiat vaart kan maken nu de fusie met PSA vorm krijgt en dat we de vierde generatie Panda volgend jaar al mogen zien.

3 gedachten over “Opvolger Fiat Panda heet ook Panda

  • 26 mei 2020 om 20:03
    Permalink

    Dat nu uitgerekend Peugeot dit inzicht naar Turijn moet brengen. Maat goed, beter laat dan nooit!

    Beantwoorden
  • 26 mei 2020 om 22:04
    Permalink

    Uhh Niccolo, ik denk dat het andersom is FIAT had deze plannen al. En het is PSA dat heel graag samen wilde met FCA. Het leuke is dat de Duitsers geen bananen republiek wilde als Italie om Opel te verkopen dus werd het PSA. Marchionne was toen zeer boos om dat FCA toen de betere deal op tafel had liggen maar de Duitsers gunde de Italianen dit gewoon niet! Nu krijgt FIAT als nog de mogelijkheid om in 1 groep samen te werken met Opel. En reken erop dat er heel snel werk gemaakt gaat worden van nieuwe modellen bij FIAT. Ik ken de slagkracht van FIAT en gezien als medewerker van Opel als er weer geld is hoe snel dingen op de markt kunnen komen!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 29 mei 2020 om 23:12
    Permalink

    Dus het nieuw Panda/500/Centoventi-platform is inderdaad geschikt voor BEV en mild-hybird. Waarschijnlijk is het ook flexibel genoeg om er een Punto-opvolger op te bouwen en de nieuwe 500XL, misschien zelfs de nieuwe Tipo en Tipo Cross??
    Dus Fiat had de zaken eindelijk bijna op orde met een nieuw, flexibel multi-engine platform voor al haar modellen in A-, B- en mogelijk zelfs C-segment, komt de fusie en moeten B- en C-segmenters op PSA-platforms? Eeuwig zonde…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.