Alfa Romeo Stelvio en Giulia Estrema

Estrema is Q light en dikker dan Veloce.

En ja hoor, daar is de de Estrema editie als toevoeging aan de bestaande uitvoeringen van de Alfa Romeo Giulia en Stelvio. Hij is precies wat we al tot in detail hebben omschreven, namelijk een Q zonder klaverblaadje en krachtige V6. Daaraan kunnen we nu toevoegen dat ook het Alfa Active Suspension systeem voor de aanpassing van de veerafstelling uit de Quadrifoglio is overgenomen (het knopje in de DNA draaiknop, foto onder). De ESP van de auto past zich merkbaar aan in de specifieke gekozen stand van het DNA systeem.

Benzine en diesel.

De Estrema editie is dus nu te krijgen naast de Super, Business, Sprint, Ti en Veloce. De Veloce is als het waren een meer ingetogen alternatief voor sportiviteit geworden, binnen het gangbare gamma. De Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema zijn als 2.0 280 pk benzine en 2.2 210 pk diesel verkrijgbaar. Beide hebben een 8-traps automaat en Q4 vierwielaandrijving. Je herkent de Estrema onder andere aan de badge op de flanken (foto onder).

5 gedachten over “Alfa Romeo Stelvio en Giulia Estrema

  • 29 maart 2022 om 13:10
    Permalink

    pathetic, still no real faclift, while Maserati gets new models all the time.

    Beantwoorden
    • 29 maart 2022 om 14:14
      Permalink

      Facelifts of Giulia and Stelvio will be presented later this year for launch in 2023.
      Completely new Stelvio will arrive in 2025 and new Giulia will arrive in 2026. New E-UV in 2027. New B-UV in 2024.

      Beantwoorden
      • 29 maart 2022 om 18:14
        Permalink

        2023, 2005, 2026, 2027… Give or take a few years. In Alfa’s case probably later than sooner. The whole company is characterised by too little too late. Tonale plug-in: add another year. Tonale Hybrid: still 140 g CO2/km, so practically unsellable in NL, certainly compared to mild hybrid competitors. It’s just a complete mess. In the meantime my Italian cars, of course without successors are now 11 and 9 years old. I can’t imagine I will be able to buy a competitive Italian car soon. So, I will probably have to look elsewhere. It’s just a bloody shame.

  • 29 maart 2022 om 14:23
    Permalink

    I dont believe those facelift news before I see some facts. And even its coming its really too late.- You can see that from example from Ghibli, they brought updates just couple of years before the model is axed, in situation when the model is selling only 1000 cars per year, that is insane decision from Stellantis. This same situation is now with Giulia and Stelvio, they just are too old models now-Facelift should have come couple of years ago and definelty before Ghibli gets any new updates.

    Beantwoorden
  • 30 maart 2022 om 09:29
    Permalink

    jep, Alfa should have EV car already, I know some who just have changed to EV for other brand. Alfa has lost of customer base when no models what to buy. Alfa gets EV in 2027 and Maserati will get 3 EVS next year, I just dont get this Maserati favoring at all.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.