Palmares elektrische FIAT 500 steeds indrukwekkender

Schot in de roos.

We dachten eerlijk gezegd dat de elektrische FIAT 500 uit Turijn vooral een lokaal succes zou gaan worden. Zeg maar de Urban Tesla van de Italianen. Maar wat blijkt? Deze intelligente en rijk uitgeruste, maar vooral prachtige EV, is een internationaal succes aan het worden. Ja, zelfs midden in de Heimat van het op hoog tempo EV’s poepende VAG, scoren de Italianen beter dan de thuisspelers! Wil je een aantrekkelijke compacte EV met hoogwaardige kenmerken? Dan Kies je de FIAT 500. ‘Italienisches Gründlichkeit’. Het is alsof sinds FIAT weer met hoofdletters wordt geschreven, dat het merk een nieuw imago heeft gekregen. Een opgepoetste met veel aantrekkingskracht. De ideale insteek richting een elektrische toekomst.

Sterkste van Europa.

Opnieuw haalt de FIAT 500e een aantal nieuwe erkenningen voor in de prijzenkast. ‘What Car?’ deelt ‘m zelfs voor de tweede keer uit aan het merk uit Turijn. Net als in onze eigen test, roemen zij de combinatie van creatief design en goede prestaties. Hierdoor krijgt FIAT de titel “best small electric car” bij de “Electric Car Awards 2022 van dit magazine. Inmiddels is de FIAT 500e in 2 jaar tijd al meer dan 100.000 keer verkocht en heeft het 33 erkenningen in de wacht gesleept in negen verschillende landen. Een ongekend succes. Naast Italië en Duitsland is de elektrische 500 ook in Frankrijk één van de populairste, evenals in het VK. In juli was de 500e zelfs de nummer 1 van Europa met bijna 5000 eenheden boven de EV producten van VAG, Kia, Renault en Hyundai. Dat terwijl deze merken/groepen meerdere EV modellen aanbieden. Ook buiten Europa zal de knappe EV z’n weg vinden, want inmiddels is in het Midden-Oosten, Brazilië en Japan de verkoop ook in volle gang. Het volgende succes verwachten we, wanneer ook de Amerikaanse markt zal worden aangedaan.

2 gedachten over “Palmares elektrische FIAT 500 steeds indrukwekkender

  • 3 september 2022 om 13:38
    Permalink

    Het is en blijft een leuke wagen. Ik had heb bijna geleased. Jammere was wat krap op de achterbank voor de kinderen en er past geen 2U rack server in de kofferbak 🙁 en ik kon geen 12% voorraad auto krijgen alle garages wilde die niet verkopen. Dat waren de 3 min punten. En leer alleen op de laprima. Nu maar een e208 GT gedaan. Wel zo handig als winter taxi voor de kids naar school waar ik op 500m langs rij naar en van kantoor. Hopelijk hebben we begin 2027 een Mito of Giulietta als normale B of C segmenters. Tonale of Stelvio handig op Namibiëse gravel wegen. En een stuk aangenamer uiterlijk dan al die bakkies daar. Maar voor op de EU wegen mogen ze die SUV’s houden te lomp log en groot hoe goed ze ook mogen zijn, ze zijn hier totaal overbodig mijn voorkeur is en blijft een coupé, sedan hatch of Sportwagen alla 159 in wit of rood. De rest mag ook in missano blue 😉

    Beantwoorden
  • 5 september 2022 om 05:53
    Permalink

    Erg leuk voor Fiat. Eigenlijk een verdiende herhaling van het succes met brandstofversie van de afgelopen 15 jaar. Alleen: weet Fiat dit succes naar het hele portfolio uit te breiden? En voor een lange tijd… (idem voor Alfa en Lancia)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.