E-segment Maserati Levante te zien op IAA 2013

Maserati presenteert volgens de laatste geruchten de Levante op de IAA van Frankfurt in 2013. Steeds meer bronnen melden dat de zogenaamde baby-Quattroporte deze aantrekkelijke naam zal krijgen. De nieuwe Quattroporte moet nog worden onthuld -volgende maand in Parijs of in januari te Detroit- maar iedereen speculeert al volop over de introductie van de E-segment Maserati.

‘Progetto M157’ is een ingekorte versie van ‘Progetto M156’ en maakt net als het topmodel gebruik van een geĆ«volueerd ‘LY’ platform van de Lancia Thema (wielbasis van 3052 mm). Volgens ingewijden zal het front veel weg hebben van het design, dat we vorig jaar mochten bewonderen op de Kubang Concept (zie illustratie boven). De SUV deelt hetzelfde platform en volgt eind 2014. De Maserati Levante zal behalve van V6 en V8 benzinemotoren, ook van een zeer krachtige V6 diesel gebruik maken. Deze krachtbron van VM Motori, zal overigens waarschijnlijk niet onder motorkap van de nieuwe Quattroporte terug te vinden zijn.  De productie van de Levante start volgend jaar in Turijn, waar momenteel al de preproductiefase van het nieuwe topmodel van start is gegaan. De transmissie is een nieuwe 8-traps automaat van Fiat-Chrysler, die geproduceerd wordt in Kokomo, Indiana.

5 gedachten over “E-segment Maserati Levante te zien op IAA 2013

  • 14 augustus 2012 om 13:00
    Permalink

    Snel op de markt zetten en hopen dat het een lease kanon word. Dan hebben we straks wat voor de tweedehands markt over een jaar of 4 om de 159 te vervangen want nieuw zou ik hier geen geld instoppen schrijft veel te snel af. Met een 4C zal dat mat minder zijn gok ik. Maar een casino rendeert wellicht beter dan een auto of je moet voor lange termijn belegging gaan en hem 80jaar goed geconserveerd weg zetten maar daar koop je een auto als dit niet voor.

    Beantwoorden
  • 14 augustus 2012 om 21:05
    Permalink

    Wat een onzin elke grote auto of het nu een Duitser is of een Italiaan schrijft als een raket af alles boven D-segment kan zo 30 to 35 duizend euro per jaar verliezen als je een beetje leuke uitvoering hebt. Wat zou een AMG Mercedes na 3 jaar nog waard zijn met 65.000 km ik durf hem wel aan 200.000 euro nieuw na 3 jaar ik denk dat je rond de 70 a 80 terug krijgt. Maar daarom bestaat Maserati want zo’n auto koop je voor een deel met je hoofd maar juist ook met je hart.

    Ciao

    Squadra !

    Beantwoorden
  • 15 augustus 2012 om 09:20
    Permalink

    Een leasekanon gaat dit zeker niet worden aangezien dat tegenwoordig meestal een B segment dieseltje is. Deze auto zal ook vergelijkbaar zijn met de duurdere 5 of E-serie of ze moeten hem met een 4 cilindertje uitbrengen :mrgreen: .

    Beantwoorden
  • 15 augustus 2012 om 09:34
    Permalink

    Hoop nooit nooit mee te maken dat een Maserati een leasekanon wordt…zonde van die mooie drietand..laat mensen die willen aanschuiven maar in zo’n gare audi rijden. Die zien er toch uit alsof je ‘m bij de C1000 of AH kunt halen. :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 15 augustus 2012 om 15:48
    Permalink

    @squadra

    Je hoeft niet in de verdediging te gaan. Ik doelde algemeen op dis soort auto’s deze zal het eerder beter doen in rest warde dan de Duitsers omdat daar domweg een overschot aan is in het D en E segment. De lease markt is nu eenmaal groter dan de particuliere markt en zij die hem vroeger particulier kochten leasen voor het overgrote deel. Of je het nu leuk vind of niet. Deze wagen zal in ons land alleen regelmatig gezien worden als lease rijders de Duitsers laten staan en voor dit gaan. voor Maserati zou dat goed zijn. van een handje vol liefhebbers die er nieuw 1 koopt moeten ze het niet hebben. En ik zou zelf niet snel in dit segment nieuw kopen wegens deze verzadiging jong gebruikt is economisch veel verstandiger.

    Zeker in deze tijden laat ik die 60mile + die hij kosten gaat lever op de bank staan of investeren in iets wat niet binnen 3 jaar 70% minder waard is. En ik denk dat ik het dan eerder uit zou geven aan een 4C als je dan na 4 jaar wat anders wilt dan levert die meer op dan deze maser. Naar het schijnt zijn er ook mensen die er een PLtje voor afsluiten dat zou ik dus helemaal nooit doen wil je wat anders heb je een rest schuld hoger dan de rest waarde.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.