Fiat 500X klaar voor marktdebuut

500x debuut

Het is wellicht Fiat’s belangrijkste commerciële momentum in jaren, wat we aankomend weekend zullen beleven met de 500X in de Italiaanse showrooms. Iets wat eigenlijk sinds het verre 2007 -tijdens de introductie van de 500- niet meer is gebeurd. Daarmee bewijst het 500-concept zich opnieuw, ook al betreft het dit keer een heel eigentijds jasje middels een Crossover. De 500X is nu al populairder dan de marketeers van Fiat zich durfden in te beelden, dus de remmen kunnen ook qua productie in Melfi al volledig los. Precies vandaag is 300 man extra in deze fabriek aan het werk gezet.

dynamo 500x

Afgelopen weken werden met de 500X al diverse grote steden in het land aangedaan onder begeleiding van de Londense magiër Dynamo (foto). Afgelopen weekeinde werd bijvoorbeeld Milaan bezocht. Spoedig volgt ook een campagne langs Europese steden. Terwijl het al even hilarische Amerikaanse spotje met “Fix it again Tony” als thema alweer snel door FCA van het internet is getrokken overal, is het minstens zo grappige spotje met het blauwe kleine pilletje inmiddels op de Italiaanse buis verschenen. “Blue pill’ is een creatie van de Amerikaanse Richards Group uit Dallas voor het Milanese Filmmaster (regie Antony Hoffman). Daarmee kiest Fiat inderdaad zoals reeds aangekondigd voor een ‘internationalisering’ van de Amerikaanse campagnes, wat ons erg veel deugd doet gezien de consequente kwaliteit ervan. Fiat kiest voor een geheel eigen stijl en humor vormt eigenlijk een vast onderdeel.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.