Giulia eindelijk in Amerika

giulia america1

De Alfa Romeo Giulia (Quadrifoglio) steelt momenteel de show in Los Angeles. Geheel in Amerikaanse stijl, zien we dat de aanval op de Duitse concurrentie nóg explicieter is dan bij ons (zie foto’s onder). De teksten op diverse reclameuitingen rond deze autosalon aan de westkust, winden er geen doekjes om. Alfa kiest de aanval. Dat is ook geen wonder want het debuut in de VS, is zoals we al vaker gesteld hebben een kwestie van erop of eronder. Zou het Amerikaanse publiek dit technische wonder met 100% Alfa DNA links laten liggen, dan wordt het voor FCA flink watertrappelen om het hoofd nog boven water te houden met het Milanese merk. En ergens is het voor heel FCA een kwestie van zelfstandig voortbestaan of niet, want een succesvol luxemerk met grotere aantallen is een must op de langere termijn. De Giulia Quadrifoglio zal in Amerika rond de 70.000 dollar kosten.

giulia america3

giulia america2

In Los Angeles noemt men opnieuw de cijfers van de machtige V6 Biturbo van de Quadrifoglio. Een 2.9 van tegen de 510 pk (600 Nm koppel), voor de recordhouder op de Nürburgring. Nul tot honderd gaat in 3,8 seconden en de top komt op een indrukwekkende 307 km per uur. Nieuw is de bevestiging van de nieuwe 2.0 viercilinder Global Medium Engine, die in de meest krachtige variant met 280 pk onder kap ligt. Deze is uitgerust met zogenaamde Twin Scroll techniek voor meer vermogen en is een MultiAir 2 motor.

[nggallery id=1111]

De Giulia Quadrifoglio komt gedurende het tweede kwartaal van 2016 op de markt. De Europese introductie volgt slechts enkele voor de Amerikaanse. In Amerika is men overigens niet zo met ‘uitstel’ bezig, want Alfa Romeo keert er nog maar net terug en het dealernetwerk moet nog vorm krijgen. Misschien wel de werkelijke reden, waarom Marchionne na een hectische periode van productontwikkeling, zich niet ook nog eens wil verslikken in een nogal gehaaste introductie. Dat is met de Fiat 500 in 2011 namelijk ook erg slecht bevallen.

 

4 gedachten over “Giulia eindelijk in Amerika

  • 20 november 2015 om 22:12
    Permalink

    Ik zou niet eens heel erg verbaasd zijn als FCA in de VS betere zaken doet met de Giulia dan op het continent

    Beantwoorden
  • 20 november 2015 om 23:56
    Permalink

    Ok $40.000 voor de instap 2.0L Dat is best pittig. Dan zal hij in NL wel rond de €50.000 gaan kosten. Er zullen er in NL heus wel nieuw verkocht gaan worden maar heel veel gaan we hem niet zien met een benzine motor. Als er voor de EU geen motor onder komt. De 150PK Diesel zal de lease favoriet gaan worden. Ik mag hopen dat die toch wel wat voordeliger op de markt gezet gaat worden. Voor de NL markt verwacht ik dan ook geen opvolging van het 156 succes. Ik ga voor save en zou met 159 verkoop aantallen al blij zijn als ik de importeur was. In Italië en UK zal de verkoop wel beter zijn dan van de 159 en wellicht ook in de rest van de EU. Maar de VS markt zal alles bepalend worden dat is waar ze de aantallen moeten gaan halen.

    Beantwoorden
  • 22 november 2015 om 17:50
    Permalink

    Gek eigenlijk dat je in Amerika nog steeds voor een stuk minder geld dan hier (Nederland) een Europese kunt kopen dan een Europese auto in Europa.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.