1094 keer Lancia Thema teruggeroepen vanwege airbag

Thema

Lancia roept zo’n 1094 Thema’s terug vanwege een mogelijk contactprobleem in de bedrading die de airbag in de voorstoelen aanstuurt. Lancia meldt dat het om modellen gaat die tussen mei en december 2011 geleverd werden en vooral in Italië zijn verkocht. Nadat klanten zich gemeld hebben zal er een aanpassing worden doorgevoerd dat het potentiële probleem dient uit te sluiten. De in Canada gebouwde Lancia Thema is beneden de Alpen momenteel een middenmoter in het E-segment en wordt vooral de nodige stuntaanbiedingen, wat meer verkocht dan in de eerste fase van de verkoop.

4 gedachten over “1094 keer Lancia Thema teruggeroepen vanwege airbag

  • 11 juli 2013 om 23:40
    Permalink

    Een echte Maffia staff car dat is het. Prachtig ding maar dan wel met Chrysler logo want het is en blijft een Amerikaan je gaat die 500tjes in de USA toch ook niet verkopen als Dodge. Het is een Amerikaanse Pizza geen Italiaanse en dat zijn twee hele verschillende zaken ook al denkt SM kennelijk van niet. En ja ze kunnen allebei lekker zijn maar het is niet het zelfde. Als ik moet kiezen tussen deze Amerikaanse slee of een Italiaanse wagen dan ga ik toch voor de laatste. Een Dodge Ram pick-up vind ik ook een mooie bak net als een Viper met V10. Maar als ik moet kiezen heb ik toch liever een 4C, 8C, 159 (1750 of diesel), GT, 156 GTA of 147 GTA. Het publiek wat de oude 300C kocht wil geen Lancia en de gemiddelde Lancia liefhebber wil geen Amerikaan maar een echte Italiaan met alle bijbehorende charme. Dat er een handje vol van worden verkocht is aardig maar breken geen potten bij de Duitse concurrentie. Dodge en Chrysler verkochten ieder meer auto’s onder het oude logo in de EU – Italië dan Lancia nu.
    Over de 300C struikel je (in verhouding) ik zie er dagelijks diverse. Een thema zie ik alleen bij de dealers staan en met mazel een reiden met groene platen.

    Het is een prima wagen maar ze hadden gewoon de oude labels aan moeten houden en een versie met een stijlvolle Lancia jas in de stijl van de Delta en de Ypsilon en ook die hadden ze dan in de VS en Canada kunnen vermarkten want er zijn voldoende Amerikaanse klanten die daar interesse in zouden hebben lijkt me, zie een 500. Kwestie van goede marketing. Als de Duitsers braadworst als Argentijnse haas biefstuk kunnen verkopen waarom hebben de Italiaanse wagens dan nog steeds een zwak imago slechter zijn ze zeker niet (zie rang lijst meeste motor problemen de top 10 is bijna geheel Duits grotendeels VAG). Laten we wel wezen een A7 verkoopt bijzonder goed maar is qua ontwerp een uitgerekte A4 onder de deegrol door met de inspiratie van een braadworst/banaan op wielen (zet hem dan wel even zo, zoals hij nooit wil blijven staan (bolling omhoog uiteinde naar beneden) weetje meteen waar de ontwerpers van de cls/a7 hun inspiratie vandaan hebben gehaald voor de hoofdlijn in het ontwerp 😆 .

    Beantwoorden
  • 12 juli 2013 om 08:51
    Permalink

    De onze werd geleverd in maart 2012 en moest ook binnen…
    Was gelukkig net binnen voor z’n tweede onderhoud. :-p

    Wel mooi dat Lancia (of Fiat SpA) hier aangetekend voor schrijft ipv een gewone brief.

    Beantwoorden
  • 16 juli 2013 om 20:40
    Permalink

    @AR 159 In Amsterdam hebben al een aantal taxi-chauffeurs hun Chrysler verruild voor een Lancia. Die merken waarschijnlijk het verschil niet eens …

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.