150 jaar Italiaanse eenheid: Marchionne ontvangt president Napolitano

Marchionne Napolitano

Gedurende de festiviteiten rond de Italiaanse eenheid rijden alle overheidsfunctionarissen in een Italiaanse limousine tijdens hun vele bezoeken. Meestal betreft het dan een uiterst stijlvolle Lancia Thesis. Terwijl premier Berlusconi vandaag nog in Parijs arriveerde met een Mercedes in verband met de toestand in Libië, stapte president Napolitano in Turijn vanmiddag uit het voormalige topmodel van Lancia. Een van de vele plekken die hij aandeed in deze prachtige stad, was uiteraard het vernieuwde museum voor de geschiedenis van de automobiel aan de Corso Unità d’Italia. Het was overigens opvallend met hoeveel enthousiasme Napolitano door de lokale bevolking op straat werd ontvangen. Sergio Marchionne, Lapo Elkann, burgemeester Sergio Chiamparino en regionaal president Roberto Cota waren daarbij het gezelschap van de uitermate sympathieke bejaarde president, die bovendien in geuren en kleuren vertelde hoe hij in het verleden ooit zijn rijbewijs haalde.

Vervolgens nodigde de de CEO in slobbertrui de president uit om de Lancia Thema van dichtbij te bekijken. Een imposante auto met fijne zit. De president was zeer te spreken over het nieuwe topmodel van Lancia en hoopte er spoedig een eerste rit in te kunnen maken. Overigens lette de president ook op de kleintjes, want juist een model als de Fiat 500 betitelde de president als een icoon, dat symbool staat voor de potentie van het Italiaanse product op mondiaal niveau.

6 gedachten over “150 jaar Italiaanse eenheid: Marchionne ontvangt president Napolitano

  • 19 maart 2011 om 23:26
    Permalink

    Ziet er live zeker beter uit met die Chroom spiegels, Ik denk dat we deze auto zeker live moeten zien om er een oordeel over te geven.

    Schijnt in het echt minder Chrysler te zijn als op de foto’s zo lijkt, Ik ben benieuwd hoe de Lancia gaat worden, ik ben Alfa rijder en ik weet dat dat wel goed gaat komen.

    Komt er eigelijk nog een echte Alfa Coupe ala Audi A5 Coupe zoals de Brera!Een soort Guilia Sprint?

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 20 maart 2011 om 12:38
    Permalink

    Ik vind juist de chroom spiegels niet helemaal je dat.

    Wat me opvalt is dat het front (met grille) veel schuiner lijkt te staan en veel ronder loopt dan op de foto’s recht van voren en dat doet me echt goed. Daardoor lijkt ie wat minder amerikaans.
    Toch maar een definitief oordeel als de auto live is bekeken.

    Beantwoorden
  • 20 maart 2011 om 15:05
    Permalink

    Lancia zit met dit model goed op koers en zet hopelijk deze trend verder. Zware en grote wagens (in het bovenste segment) zullen ook het merk Lancia terug groot maken 🙂

    Beantwoorden
  • 20 maart 2011 om 18:00
    Permalink

    Ik denk en hoop dat het wel goed komt met Lancia Alfa Romeo en Fiat.
    En er 1 ding waar over geen discussie gevoerd kan worden, en dat is smaak!
    Groetjes

    Beantwoorden
  • 20 maart 2011 om 21:52
    Permalink

    Ik heb de 300C altijd wel een mooie auto gevonden. Nu hij als Lancia wordt verkocht is dat vleugje “ordi” er vanaf en komt het hopelijk helemaal goed met deze auto.

    Beantwoorden
  • 21 maart 2011 om 19:41
    Permalink

    Op Autointernationaal stond een leuk verhaal meestal heb ik niet zoveel met deze Opel Freak maar deze vond ik echt goed!

    Op de site toonde ze de Chrysler 300 SRT uitvoering met de nieuwe 6.4 liter Hemi V8 mede ontwikkeld door FGA.

    Ik vind het een goed idee om Lancia ook deze versie te geven en dan noemen we hem Lancia Thema 8.64 je maakt hem natuurlijk anders met heel veel luxe en hout in het interieur en natuurlijk een klein elektrisch spoilertje in de kofferbak zo’n rantje aan de buitenkant van de kofferdeksel die bij 100 KM omhoog komt.

    Betere wegliging meer Europees maar dat kunnen ze wel binnen FGA en dan de auto op speciale bestelling maken.

    Je hebt een Lancia Top versie en daar sta je dan met je E AMG versie word je door een Italiaanse scheeps container eruit getrokken bij het stoplicht.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.