Nieuwe Panda en Ypsilon uitgesteld volgens Automotive News

Volgens het bekende Automotive News voert Marchionne momenteel een investerings- en ontwikkelingsstop door.

Het enige citaat van de CEO dat de internationale bron hiervoor kan aanleveren, is echter een uitspraak die Marchionne in Parijs deed en op onze site ook al te lezen was eind vorige week: “De huidige marktcondities zorgen ervoor dat het niet verstandig is om momenteel nieuwe modellen te lanceren.”

Volgens de bron zal de nieuwe Panda waarvoor Pomigliano d’Arco medio 2011 al helemaal klaar zal zijn, hierdoor pas begin 2012 op de markt verschijnen en geldt voor de Ypsilon, die aanvankelijk eerder zou komen dan de kleine Fiat, zelfs een uitstel die nog langer zal duren. Het veronderstelde uitstel van de Panda, die volgende zomer op de markt zou verschijnen gaat recht tegen de aankondigingen in van CEO Formica deze week in Parijs. Voor Lancia geldt eveneens dat het extreme uitstel zelfs totaal onverklaarbaar lijkt in vergelijking met de aankondiging van CEO François over de presentatie van de Ypsilon in Genève begin volgend jaar. Deze aankondiging vond eind vorige week plaats vanaf de Camps Elysées. Overigens was het Marchionne zelf die een positief herstel verwacht vanaf de tweede helft van 2011. De introductie van twee compacte modellen zou daar prima mee kunnen samenvallen. Ook de in Servië te bouwen opvolger van de Multipla (L0) zou vertraging ondervinden en pas eind 2012 op de markt verschijnen. Dit laatste is echter goed voor te stellen aangezien de productielijn nog aangelegd moet worden in de fabriek waar momenteel een grote verbouwing plaatsvindt en de marktintroductie van Fiat in de VS (waar dit model ook zal verschijnen) nog maar net begonnen is.

Van Fiat Group is er nog geen bevestiging gekomen of dit gerucht/bericht klopt. Uitstel van deze belangrijke modellen en mogelijk ook andere, zouden de verkopen van Fiat Group in Europa alleen maar verder onder druk zetten voor het jaar 2011.

33 gedachten over “Nieuwe Panda en Ypsilon uitgesteld volgens Automotive News

  • 5 oktober 2010 om 16:13
    Permalink

    Ik snap niet zo goed waarom de introductie van kleine zuinige en moderne auto’s als de Panda en de Ypsilon goed zou kunnen zijn voor FGA. De ontwikkelingskosten zijn al gemaakt en juist in een moeilijke competitieve markt kan het brengen van de juiste nieuwe modellen winst opleveren ten opzichte van de concurrentie. Bovendien is de teruggang in de markt op dit moment eerder het gevolg van naar voren gehaalde omzet door de stimuleringsmaatregelen in Italie en Duitsland in 2009. Tegen de tijd dat de levering van de nieuwe Panda en Ypsilon goed op gang komt zal dit effect waarschijnlijk ook weer zijn weggeebt. Juist in de huidige onzekere economisch omstandigheden is het brengen van kleine en zuinige auto’ seen verstandige zet. Die stel je niet zomaar uit.
    Het zou best kunnen dat AMN de klok heeft horen luiden maar de bekende klepel niet precies heeft kunnen vinden.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 18:01
    Permalink

    Dit is nu precies 1 van de redenen waarom ik wil dat Alfa aan VAG verkocht wordt. Het is niks anders dan gedraai van Fiat en bevestigt dat ze de zaken gewoon niet op orde krijgen.

    Andere fabrikanten introduceren gewoon hun nieuwe modellen en de Fiat groep wil weer wachten. In de tussentijd glijden de merken steeds verder af. Zie hoe een roemrijk en sterk merk als Lancia is afgegleden naar een hetgeen het nu is. Als het zo doorgaat is Alfa een zelfde lot gegeven.

    Ik heb diverse Lancia`s gehad en kan alleen maar droevig zijn hoe het nu met het merk gesteld is en wat het had kunnen zijn.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 18:30
    Permalink

    Ben het helaas bijna eens met Ferry832. Is dit werkelijk zo is, is het einde oefening voor Alfa. Verkoop het zolang het nog iets van een merkwaarde heeft. En dan maar aan een partij die heeft laten zien dat ze serieus geld hebben te besteden. Jammer dat het VAG is, maar alles liever dan dit gemodder nog langer te moeten aanschouwen….

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 18:33
    Permalink

    Om nu weer volledig op Fiat Group af te geven is erg misplaatst Ferry. Waarom zou je een model introduceren als de markt zelfs een absoluut dieptepunt heeft bereikt? Je kunt de positie en daarmee de impact van marktintroducties niet vergelijken met de Duitse of Japanse merken. Er hangt ontzettend veel van het succes van deze modellen af! Volgens mij wordt er vergeten dat we nog steeds in een diepe crisis zitten.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 19:19
    Permalink

    Crisis ok. Maar uitstel van dergelijke belangrijke modellen kán volgens mij alleen maar schade opleveren. De Ypsilon en Panda zijn cruciaal in meerdere opzichten. Zowel nationaal (Italië) als internationaal. De aantallen die Fiat van deze modellen zou verkopen vanaf dag één zijn enorm.

    AR is trouwens heel klein in en buiten Italië en heeft net de Giulietta. Een Giulia hoeft daarom zeker niet voor eind 2011 op de markt te verschijnen. De MiTo verkoopt nog voldoende, ook volgend jaar. Het merk heeft dus weinig te verliezen van nu tot eind 2011.

    Ik blijf erbij dat dit plan niet klopt zoals AMN het beschijft. Helemaal de Ypsilon niet… Deze is af en de Polen staan te trappelen plus dat er een grote klus ligt om de dealers opnieuw in te delen en daar horen nieuwe modellen bij. Pomigliano is dit voorjaar klaar voor de start en dus kan de Panda echt niet wachten tot een half jaar na de volgende zomer..

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 20:28
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: Ik geef inderdaad af op de Fiat groep omdat dit soort nieuws te vaak voorkomt bij hun. De Guilietta die lang op zich liet wachten door de crisis, de Mito GTA die afgeketst is door de crisis enz.

    Het VAG consern introduceerd vervolgens wel de GTI`s, de R modellen, de snelle Audi`s enz. Ook BMW gaat gewoon door met hun werkzaamheden en vernieuwingen en Alfa en helemaal Lancia blijven maar achter.

    Volgens mij is de aanval de beste verdediging en als de modellen van de Fiat groep ( denk eens aan de 147 ) verouderen zal de keuze voor een andere fabrikant snel gemaakt zijn.

    Ik wil helemaal niet dat een Duits bedrijf Alfa overneemt en ben het met iedereen eens dat Alfa Italiaans moet blijven maar als dat de dood of een kunstmatig bestaan van Alfa betekend dan heb ik liever dat het maar verkocht wordt. Dit onder het mom van slechter kan het toch niet dus waarom niet de kans aangrijpen en hopen op een betere toekomst.

    Op deze site wordt tegenwoordig ook Lamborghini behandelt en die zijn toch ook niet veel slechter geworden door de overname. Sterker nog Lamborghini heeft een sterker assortiment dan ooit daarvoor terwijl de belangrijke kenmerken nog steeds aanwezig zijn.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 20:39
    Permalink

    Dit is een Bullshit verhaal kwam dit verhaal ook al tegen op autointernationaal.nl er worden gewoon modellen ontwikkeld bij Fiat.

    De nieuwe grote Alfa de 159 opvolger schijnt ook al rond te rijden de Mito 5 deurs is al klaar.

    Dus er gaat een hoop gebeuren verslappen is nu geen optie.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 20:40
    Permalink

    @Ferry832: Vergelijk de verkoopaantallen die de bijna altijd verlieslijdende extreme versies moeten dekken en je hebt het antwoord. 😉

    De Giulietta moest langer wachten omdat het voormalige management (pre Marchionne), die modellen altijd snel op de markt brachten om de aanhang te bevredigen, een standaard Bravo platform wilden gebruiken.

    Ze hebben zeker een uitgebreider assortiment, maar volgens veel journalisten is de magie weg. Kan hier helaas nog niet uit ervaring speken. 🙂

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 20:47
    Permalink

    Het bericht van AMN lijkt een bedacht verhaal om de verwachtingen van analisten als verrassende goed verkopende headline te presenteren.

    Financial Times kwam nl. eind vorige week met een lovend verhaal over de aanpak van Marchionne en dit lijkt een tegenreactie hierop.

    Het meest verbazingwekkende is de donderslag bij heldere hemel. Geen enkel eerder bericht/bekendmaking dit jaar tot vandaag wijst namelijk al op naar beneden bijgestelde verwachtingen van de kant van FGA. Alleen de reeds ingecalculeerde tegenslag op de Europese markt voor 2010 en verder niets.
    En nogmaals er is geen bericht van de beste man in slobbertrui zelf…niets.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 21:02
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: Dat extreme versie`s niet winstgevend zijn weet ik. Dat ze door de concurrentie toch gemaakt worden getuigd van liefhebberij en geeft het imago een enorme boost.

    Welke jonge autoliefhebber ( van 12 tot 20 ) zou nu een Alfa als droomauto hebben ( behalve de 8c ). Waarschijnlijk dromen ze van snelle BMW`s, snelle Audi`s, snelle VW`s en misschien zelfs wel snelle Renaults. Hiermee bouw je imago op net als Alfa bij mij heeft gedaan met hun modellen die spannend waren toen ik nog jong was. Door die Alfa`s ben ik nu ( ben nu 39 ) nog steeds Alfa fan. Het zelfde geld voor Lancia met hun waanzinnige auto`s. De Integrale of de 8.32 waren magisch maar nu zal geen enkele jonge liefhebber iets over Lancia weten.

    Daarom ben ik zo teleurgesteld in de huidige visie van Fiat. Het Alfa assortiment helemaal uitgedund, Lancia die geen schim meer is van vroeger en een toekomst die gebasseerd is op samenwerking / kruising met Amerikanen.

    Ik ben zelf ook ondernemer en om succesvol te blijven kijk ik ook goed naar de markt en mijn concurrentie. Deze probeer je altijd voor te blijven en dat mis ik bij de Fiat groep. Hopelijk klopt het wat Squadra schrijft maar ik loop lang genoeg mee om te weten dat geruchten niet altijd kloppen in Italie. Daarvoor heb ik te lang gehoopt op modellen die nooit kwamen maar wel zo goed als klaar waren volgens de pers.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2010 om 21:17
    Permalink

    Denk niet dat het Fiat aan liefhebberij ontbreekt. De redelijk verkopende 156 en 147 hadden toch ook een GTA. Ze hebben momenteel gewoon een niet al te sterke basis, maar zijn druk bezig dat te verbeteren. Denk dat het pre Marchionne management wel een Mito GTA op de markt had gebracht. Maar met welke consequenties? Geen geld verdienen en toch verlieslijdende projecten hebben…

    Dat mensen dromen van Duitse auto’s is al iets wat sinds begin jaren ’70 speelt. Deze voorkeur heeft een groot aandeel in het verdwijnen van merken als MG en Rover. Alle niet Duitse merken met een uitgesproken karakter draaien volgens mij slecht. Lancia, Alfa Romeo en Jaguar zijn momenteel allemaal zorgenkindjes.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 09:07
    Permalink

    Veel mensen maken constant een grote (enorme!) denkfout door in het heden te denken en daarbij conclusies te trekken ahv wat ze zien. Wat je qua modellen vandaag ziet is vrucht van iets dat 2-5 jaar geleden besloten is. Wat je in grote lijnen vandaag ziet (totale merk strategie) zijn gevolgen van een situatie van minstens 10 jaar geleden.

    10 jaar geleden was Fiat door onvoorstelbare problemen binnen het bedrijf op sterven na dood en dus zien we vandaag twee Italiaanse premium merken op kweek staan en 1 massamerk dat zich totaal probeert te herpakken.
    Enkel Ferrari en Maserati vielen al die tijd onder redelijk goed beheer dankzij een efficiënt bedrijf uit Maranello.

    Leuk voorbeeld: Men denkt/ervaart nu dat het bijvoorbeeld best goed gaat met Saab dankzij een nieuwe 95 en een deal met BMW.

    De realiteit is echter dat het merk geen modellengamma heeft en geen geld om nieuwe te ontwikkelen. Bovendien is een deal over het huren van dure motoren een al even duur grapje dat alleen maar grotere schulden in het laatje zal brengen. Er is dus nog niets gezaaid door meneer Muller. Dat is ook niet zijn stijl en dus echt heel zielig voor die 4000 Zweedse werknemers. Alleen een Chinees kan hen nog redden.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 11:27
    Permalink

    @Il Quadrifoglio:
    Hoe kan het dat in tijden van crisis een bedrijf als VAG record aantallen afzet?? Dat ligt niet aan de markt (in tegendeel zelfs), maar aan een consistent streven naar verbeteringen en streven naar een constant modellen-aanbod: beleidsbeslissingen dus vanuit het bedrijf. En juist daar kent FGA een enorm zwakke geschiedenis. Punt van AutoEdizione is duidelijk: beleidsbeslissingen sudderen nog vele jaren door, maar hoe lang zit Marchionne nu op die plek? Getuigd wel van een erg stugge bedrijfscultuur als beleidsbeslissingen 10 jaar lang door kunnen sudderen als het niet de juiste beslissingen blijken te zijn. Ik ben erg benieuwd (net als jullie) om vanuit FGA te horen wat wel / niet waar is aan het bericht van AMN. Dan kan ik ook echt oordelen of Marchionne de juiste beleidsbeslissingen lijkt te maken voor de zo nabije toekomst.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 12:01
    Permalink

    Marchionne is druk bezig in Amerika en krijgt veel tegenwind vanuit Italie zeker met die idiote vakbonden daar die gewoon een bedrijf kapot staken. Er is in Italie totaal geen structuur tussen overheid en bonden en werkgevers zoals wij dat in Nederland wel kennen.

    Gelukkig is het plan nu goed gekeurd en is FGA druk bezig om alles op stapel te zetten. De 159 opvolger word s’nachts getest op Balloco en daar reed ook al een Mito 5 deurs rond. En dat het bij de VW groep allemaal goud is dat valt heel erg tegen hoor!

    Ik werk zelf voor SEAT heel leuk merk maar is niet het spaanse Alfa Romeo geworden wat het had moeten zijn. Het is een merk met ietsje meer sportief model niet techniek als een VW. En ons modellen programma is ook al oud en heel erg aan vervanging toe.

    Oke de Ibiza is nieuw en nu de Alhambra maar das gewoon een Sharan hele nieuwe modellen komen voorlopig ook niet bij SEAT.

    Alfa Romeo is momenteel heel erg bezig om het allemaal op de rit te zetten in Amerika zijn ze de SUV modellen aan het ontwikkelen en deze zijn bijna klaar. Ik sprak iemand in Arese die aangaf dat de Mito 5 deurs in 2011 op de markt komt en dan krijgt de 3 deurs een hele kleine facelift. Eind 2011 komt de nieuwe Guilia denk september Frankfurt motorshow ? daarna in 2012 zal de eerst SUV komen vooral voor Amerika deze auto is al bijna klaar. Dat 2012 het jaar zal gaan worden voor Alfa Romeo is wel duidelijk want dan zijn alle dealers en verkoop punten geregeld.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 12:48
    Permalink

    Italiaspeed.it heeft het bericht inmiddels ook geplaatst.

    @Ferry,
    Dat de jeugd Alfa niet meer als droomauto heeft zien we ook aan de aftermarket. 1 voor 1 lijken ze het niet meer lucreatief te vinden om iets voor Alfa-modellen te ontwikkelen. Zo was ik verrast om te zien dat ons Nederlandse huistuner van Alfa-modellen Madeno Racing inmiddels Alfa heeft ingeruild voor Renault-Sport. En Novitec beperkt zich alleen tot het bieden van opsmuk.

    Zou het best wel logisch vinden als men van Abarth een jeugdig droommerk weet te maken waarmee de jeugd meteen weer een link kan leggen naar de marken Alfa en Lancia. Alleen zijn de Abarths veels te hoog geprijst momenteel voor de jeugd om interessant te zijn.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 12:54
    Permalink

    Ik zie daar mei2011 staan voor de Ypsilon… dat is toch geen uitstel? Dat is precies op schema.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 14:28
    Permalink

    “Meaning the supermini would be more than two years behind schedule”

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 15:02
    Permalink

    Geen nieuws dus want twee jaar geleden was het onmogelijk en momenteel is er een overgang naar een nieuwe bedrijfsvorm gaande. Bij de komst van de Delta werd al gezegd dat de nieuw Y twee jaar zou worden uitgesteld.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 15:17
    Permalink

    Dan zal de rest van het Fiat nieuws betreffende 2012 ook wel kloppen en is niks mis met betreffende berichtgeving AMN.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 16:03
    Permalink

    @6C Jordy: Ja, ik had dat ook gezien van Madeno Racing. Nu we het toch over Renault hebben, die hebben wel het lef om snelle modellen uit te brengen die rondjes rijden om de concurrentie. Renault heeft het ook slecht gehad maar toch kan je kiezen uit diverse snelle modellen die imago verhogend zijn.

    Wat er ook voor tegen argumenten zijn ik blijf erbij dat de visie die de Fiat groep heeft naar mijn idee niet de juiste is en dat ze de aansluiting verliezen. Dit heeft dan weer gevolgen en dat is waarom ik denk dat VAG nog even 2 jaar wacht voordat ze een bod doen op Alfa. Ik denk dat Fiat nu gewoon de prijs probeert op te drijven van Alfa en dat VAG daar niet in trapt. Over 2 jaar zijn we weer diverse teleurstellingen rijker en als het een beetje tegenzit wordt Alfa dan graag verkocht aan VAG maar dan ruim onder de prijs die ze er nu voor willen hebben.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 16:10
    Permalink

    Fabrikanten verkopen nooit een label zolang ze er zelf niets bij te winnen hebben tenzij het heel slecht gaat met het bedrijf.

    Ik verwacht dan ook dat de kans op verkoop aan concurrent VAG tegen die tijd buitengewoon klein is. VAG weet dat, vandaar het openlijke geschreeuw in de media. Als ze echt kans denken te maken zouden Martin en Ferdinand dat namelijk nooit doen.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 18:13
    Permalink

    Ik vind het als Lancia verkoper ontzettend leuk om al deze reactie’s te lezen.

    Mijn mening is heel simpel: Het plan was en is om Lancia weer een compleet modellenprogramma te geven, dit afgezet tegen de schitterende en uitzonderlijk innovatieve historie van dit merk. Ik heb groot vertrouwen in Olivier Francois als CEO van Lancia.
    Ja, het programma is gatenkaas, dat is in het verleden veel vaker gebeurd….wat de toekomst gaat brengen, geen idee. Ik heb mijn cowbow boots als klaar staan. Maar dat doet niets af aan het feit dat FGA een visie heeft. Een italiaans(een deels nu ook amerikaanse)visie.
    Tegen deutsche grundlichkeit valt weldegelijk op te boxen…..even geduld denk ik. En laat de media maar allerlei rotzooi verspreiden..geduld is een schone zaak.

    Beantwoorden
  • 6 oktober 2010 om 18:37
    Permalink

    @AE,
    Beiden bronnen geven bericht over uitstel van Fiat-modellen. Dat ze elkaar niet zomaar 1 op 1 citeren maakt het nieuws wellicht nog meer aannemelijk omdat ze zelf hun eigen bron-informatie onderzocht hebben.

    @Ferry,
    RS maakt leuke modellen momenteel. Rolkooi er in en je bent klaar voor een leuke tijd 🙂 . RS is momenteel ook een veel sportiever merk geworden dan menig ander merk dat nog sportief predenteerd te zijn. Hoop dat RS het grote voorbeeld van het huidige Abarth gaat worden en dat Abarth ook daadwerkelijk zijn sportieve imago van vroeger weer gaat waarmaken.

    Beantwoorden
  • 7 oktober 2010 om 20:02
    Permalink

    15 jaar je gezondheid verwaarlozen en dan in 1 jaar weer gezond en fit zijn gaat niet.
    zoals gezegd geduld hebben het komt goed.

    Beantwoorden
  • 7 oktober 2010 om 20:05
    Permalink

    Fiat heeft meer kennis en innovaties in huis als veel van de grote concurrenten.
    Wacht af en zie.

    Beantwoorden
  • 8 oktober 2010 om 19:46
    Permalink

    voorbeeld
    Dus…als ik nu ondanks de economische problemen in de wereld een nieuwe sportieve auto wil gaan kopen in 2010…
    Dan is de keuze in de Lancia en Alfa showroom erg beperkt en ook bij Fiat en Abarth staat niet iets leuks en sportiefs waar ik nou echt warm voor kan lopen.
    Geen Alfa spider, geen nieuwe barchetta, geen Lancia Coupe en ook Abarth heeft niets meer dan wat opgevoerde Fiatjes.
    (wel erg leuk)
    Wat moet ik dan?
    Een Mazda Mx-5 ?
    Een Porsche Boxter? wel prijzig
    Peugeot heeft een leuke RCZ, is het daar dan geen crisis?
    Lotus heeft pas een heel modellen offensief aangekondigd, ook daar hebben ze meer vertrouwen in de toekomst.
    Keuze zat als je je Italiaanse autoliefde onbeantwoord ziet worden
    door fabrieka Italia.
    Tegen de tijd da FGA ons wat spannends gunt ben ik al toe aan een weer een nieuw modelletje en tja zal dat een Italiaanse auto worden? of bevallen die niet Italiaanse auto’s zo goed dan ik niet meer terug ga? Ik denk dat FGA dit jaar die keuze voor mij al gemaakt heeft.

    Er gaat te veel aandacht naar het grote Crysler avontuur en dan ook nog nieuwe modellen ontwikkelen voor de Italiaanse merken gaat zelfs FGA te veel kosten. Dus dat is de reden voor het totale gebrek aan SWUNG en niet die crisis.

    Beantwoorden
  • 9 oktober 2010 om 10:03
    Permalink

    @Saya: PSA is een beetje een ongelukkig voorbeeld; De RCZ bestaat dankzij Franse staatssteun en heeft als bedrijf niet op het randje van de afgrond gestaan. Bovendien leven zij van het uitwisselen van techniek met anderen.

    FGA was bankroet en maakt vanuit die kansloze positie nu een heel grote efficiënte slag naar zelfbeheer en eigen innovaties op het gebied van platformen, techniek en de hele rambam.

    Het enige nadeel aan dit fantastische werk is dat je nu idd nog weinig keus hebt. Vooral in de hoek waar jij het zoekt.
    En een proefrit in een 8C Spider zit er waarschijnlijk ook niet in.

    Trouwens wat het aanbod in smakelijke betaalbare sportievelingen betreft is het sowieso armoe troef in autoland. Welke merken hebben daar nou behalve de duurdere labels en Mazda een consequent aanbod in?
    Juist niemand. Een grote kans voor de Italiaanse merken dus. Zelfs VAG heeft nog geen compacte spider. Wordt trouwens zeker vierwielaangedreven als die ooit komt…. no grazie!

    Beantwoorden
  • 9 oktober 2010 om 16:03
    Permalink

    @Saya: Niet alleen het segment waar jij in shopt is het lastig om te slagen maar stel je voor dat je een nieuwe middeklasse of een luxeklasse auto zoekt. Ook dan ben je steeds meer gewezen op merken uit een ander land dan Italie.

    IK heb heel mijn leven niets anders gereden dan Italiaan. Ook mijn vader niet. Nu zijn we op een punt beland dat we verder moeten kijken als we iets nieuws willen. Waarschijnlijk zal dit dan Duits ( BMW ) worden. In de toekomst zien we dan wel weer of er een Italiaans alternatief bestaat maar ik weet zeker dat veel liefhebbers verder aan het kijken zijn dan Italiaanse auto`s. Doodzonde natuurlijk want zoals je schrijft kan het andere wel eens bevallen en dan zijn ze een klant voor het leven kwijt. Dat is dus het risico met slechte modellen opvolging.

    Beantwoorden
  • 9 oktober 2010 om 20:27
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: Dat weet ik en dat is nu juist waarom het slecht gaat met Alfa en Lancia.

    Ik kan misschien eigenwijs overkomen iedere keer maar het komt uit een gefrustreerd hart. Ik wens / hoop niets anders dan het beste voor wat uit Italie komt. Ik ben op een verjaardag, op het werk of op een forum een harde verdediger tegen alle Italie tegenstanders maar het wordt steeds lastiger. Geen successen in de autosport want vroeger kon ik ze om de oren slaan met de Integrale, de 155 V6TI of de 156 WTC. Tevens zijn er geen snelle modellen die een vergelijk weten te winnen van hun concurrenten, geen coupe`s, geen concurrende middeklassers, geen topmodellen enz. enz. Je begrijpt dat de spoeling steeds dunner wordt en daarmee ook het aantal liefhebbers. Alles vervaagd zoals Lancia vervaagd is bij het grote publiek.

    Ondanks dat ik alles graag positief bekijk zie ik nu geen verbetering en ben nou eenmaal geen fan van de huidige designlijn van Alfa en de toekomst van Alfa/Lancia met de amerikanen. Toch hoop ik het beste en zal de nieuwe Guilia met open armen ontvangen als die komt. Sterker nog ik ben tegen die tijd in de markt voor een nieuwe auto en zal wachten tot de Guilia gepresenteerd wordt. Ik hoop met heel mijn hart dat die mij niet teleursteld.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.