Eerste gegevens nieuwe Alfa Romeo Giulia: Het geheim van Nardò

Nog altijd geen foto’s van Alfa Romeo’s nieuwe geheime wapen in het D segment.

De Alfa Romeo Giulia is het eerst volgende model dat het gamma -dat nu nog drijft op MiTo en Giulietta- eind volgend jaar waarschijnlijk al zal komen versterken. Bovenaan dit bericht zie je een luchtfoto van het meest ronde testcircuit van Italië in Nardò (provincie Lecce, regio Puglia). Om het normale circuit van 6222 meter (rechtstuk van 1000 m) heen ligt een bijna perfecte cirkel van 12,5 kilometer. Daarop zijn onder andere diverse snelheidsrecords behaald. Deze voor de satelliet fotogenieke unieke baan schijnt volgens insiders uit Italië, een van de locaties te zijn waar de eerste Giulia exemplaren letterlijk ‘rond’rijden. De verwachting is dan ook dat in Zuid Italië deze winter de eerste spionagefoto’s zullen opduiken. De opvolger van de 159 ondergaat momenteel een intensief programma en is ’s nachts en vroeg in de ochtend ook al eens gesignaleerd rond Balocco (provincie Vercelli, regio Piemonte), maar nog nooit op foto vastgelegd.

De mensen die ‘m reeds gespot hebben zeggen dat er nu al verwantschap met de Giulietta te zien is en dat het om achterwiel of voorwielaangedreven (‘alles’ wijst op vierwielaandrijving) testexemplaren gaat. Mogelijk op een aangepast -van oorsprong Chrysler- platform, hetgeen onze vermoedens die al vanaf vorig jaar rechtop stonden (recht tegen andere media in), volop overeind doen blijven staan. Alles wijst er op dat Alfa Romeo opnieuw serieus bezig is, om volgens merktraditie een van de meest dynamische auto’s in het segment te maken. Dat was met de Giulietta ook al een van de belangrijkste doelen, waarvan de wereld geconcludeerd heeft dat deze met succes is behaald.

Onderhuids zullen platform, stuurinrichting en ophanging flink voorzien zijn van lichtere metalen en wordt er volgens sommigen gewerkt aan alweer een nieuw en geraffineerd veersysteem. Alles wordt uiteraard weer aangesloten op het bekende DNA systeem.

Men zegt dat er ook weer een ‘Giulia Super’ komt waarmee Alfa Romeo nóg een legendarische toevoeging van stal haalt. Dit is nog slechts een gerucht maar het zou om een krachtige versie gaan met een V6 van meer dan 3,5 liter met 280-300 pk. Een V6 Diesel MultiJet zou rond de 250 pk hebben. Het overigens best mogelijk dat dit model ‘GTA’ zal heten, maar anderen beweren dat dát weer een ander model zal zijn, een opmerking waar misschien wel heel smakelijk nieuws achter schuil gaat.

De tests zouden momenteel voornamelijk plaats vinden met 1750 TBI turbo motoren van 230 pk en met de 2.0 JTDm van 170 pk. Beide voorzien van TCT transmissie. In de toekomst zullen ook nieuwe MultiAir varianten volgen rond de 200 pk.

5 gedachten over “Eerste gegevens nieuwe Alfa Romeo Giulia: Het geheim van Nardò

  • 8 november 2010 om 18:33
    Permalink

    Nardo is denk ik zelfs wel het meest ronde circuit van de hele wereld. Er is er nog ergens zo ene maar die schijnt net wat meer op een ei te lijken.

    Het circuit was toch ook in bezit van FGA geloof ik gelezen te hebben?

    Toch wel een uniek circuit in de wereld.

    Beantwoorden
  • 8 november 2010 om 21:29
    Permalink

    Autoblog toont momenteel de eerste foto van de Guilia als dat de voorkant word wow heel erg gaaf en sportief.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 8 november 2010 om 23:16
    Permalink

    Dit (plaatjes autoblog) is wel weer des alfa van de laatste jaren. En lijkt weer op de 155/156/159 stijl. Ik juig het toe maar gezien de laatste modelen vrees ik het ergste. En zal het wel weer dat zoet sappige neusje worden die bij de 8C alles behalve zoet is maar door de hoge neus van de Mito en Giulietta niet lekker smoelt de rest van de wagens vind ik prachtig maar dat neusje moet ik nog erg aan wennen. De oude Juniors vind ik stoerder ogen.

    Beantwoorden
  • 14 november 2010 om 19:30
    Permalink

    Achteraanwieldrijving is een must voor de Giulia!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.