Uitstekende verkoopcijfers Alfa Romeo Giulietta

Een financiële website in Italië meldt zoals we zelf ook al wel vaker deden, dat de Giulietta dus wel degelijk een groot succes is. Ondank de zware crisis op de Europese markt (iedereen verliest verhoudingsgewijs), is de veelzijdige C segment Alfa een model die ruim aan de verwachtingen voldoet. CEO Harald Wester zei afgelopen voorjaar nog dat de auto onder normale omstandigheden de potentie heeft om de 100.000 te halen in een jaar. In april werd dit doel voor de rest van 2010 al aangepast aan de Europese marktcondities met een aantal van rond de 40.000. Momenteel heeft Alfa Romeo reeds 39.800 aan de man gebracht binnen 8 maanden. Alfa Romeo groeit en de productie van de Giulietta in Cassino draait op volle toeren. Inmiddels zijn er 32.000 al de fabriek uitgegaan. En de verkopen van de Giulietta nemen alleen maar toe. In december groeide de verkoop met 39,4% en werden er 9400 nieuwe Alfa’s verkocht, waarvan een groot deel de naam Giulietta droegen. In Duitsland, waar Alfa Romeo het traditioneel zwaar heeft vanwege ongefundeerde kritiek in de pers, groeide het merk mede dankzij de Giulietta met maar liefst 113,5%, wetende dat de gemiddelde groei daar slechts +6,9% was de vorige maand.

Wij reden al diverse versies van dit succesnummer en hadden onlangs nog de eer om als een van de eersten in ons land de QV onder de loep te nemen.

88 gedachten over “Uitstekende verkoopcijfers Alfa Romeo Giulietta

  • 14 januari 2011 om 23:31
    Permalink

    Dus als ik het goed begrijp heeft de Alfa Giulietta de (naar beneden) bijgestelde doelstelling van 40.000 stuks in 2010 al bijna gehaald…

    Heeft iemand ter vergelijk de verkoopcijfers van de 156 direct na introductie nog paraat?

    Beantwoorden
  • 14 januari 2011 om 23:47
    Permalink

    Dat is toch totaal niet te vergelijken? Heel andere tijd en markt. Ik zou dan trouwens naar de cijfers van de 147 vragen. 😉

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 00:00
    Permalink

    Goed dan, iemand de verkoopcijfers van de 147 na de introductie? 😉

    (heb zelf meer met de 156 hehe! 🙂 )

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 07:39
    Permalink

    @QV Competizione: De 147 verkocht in 2001 direct 3982 exemplaren. Het jaar daarop iets minder om daarna sterk af te nemen. Dat is dan in Nederland, Europees weet ik het niet. De 156 verkocht in zijn topjaar rond de 5800 auto`s.

    Ik vind de Giulietta slecht verkopen. Zeker voor een nieuwe auto. Aan procenten heb je niks want als je weinig verkoopt en je verkoopt dan 2 keer zoveel is het nog steeds weinig maar je hebt wel 100 % meer gescoord. De Giulietta verkocht in 2010 rond de 1000 auto`s in Nederland. Toch een behoorlijk verschil met de 147. Kan er wel gezegd worden dat de markt slecht is maar dat geld meer voor de grote merken dan voor kleine spelers zoals Alfa.

    Samen met de Mito worden de verwachtingen wederom niet gehaald. Beide auto`s hebben bij lange na niet de begeerlijkheid die toen de 156 en 147 hadden.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 08:55
    Permalink

    Ja ik moet Ferry832 wederom gelijk geven. Uitgerekend halen ze dus een verkoopsaantal van 60.000 stuks per jaar, dat is veel te weinig om enigszins rendabel te zijn. BMW met zijn oude 1 reeks verkoopt stukken beter. Dit is echt het plan van de laatste kans. Als de Giulia ook zo slecht gaat verkopen kon het wel eens volledig gedaan zijn met Alfa en zie ik de boel nog verkocht worden aan VW.

    Ik vind ook dat de Mito en de Giulietta niet de begeerlijkheid van de 156 en 147 hebben. Niet dat het lelijke auto’s zijn, maar ze missen gewoon een ‘wow-effect’. De neuzen van beide auto’s zijn m.i. niet geslaagd. Ze zijn een mislukte knipoog naar de 8C maar missen elegantie en agressiviteit. Is het je ook al opgevallen hoeveel de Giulietta met zijn kont op reclameaffiches staat? Gewoon omdat die kont beter oogt dan de voorkant.

    Centro Stile heeft even zijn succes gehad met de 8C maar het had daar moeten eindigen. Ze zouden beter Bertone of Pininfarina de volgende modellen laten ontwerpen. Als je bvb naar het front van de Pandion of de Duettotanta kijkt, dan weet je wat ik bedoel van hoe een alfa er wel moet uitzien.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 13:33
    Permalink

    Ben het niet eens met het hele styling verhaal en de bewering dat het geen goed rendement is. De 147 heb ik trouwens altijd een vreemd geproportioneerde auto gevonden met een smalle bovenzijde en brede onderkant en ook dit was geen kaskraker omdat een Alfa nooit een kaskraker is.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 13:45
    Permalink

    Ik vind ook als je de verkoopdoelstelling van 100.000 terugschroeft naar 40.000 dat je nooit van een succes kan spreken.

    Iets is een succes als je boven verwachting presteerd. Dus boven de 100.000 stuks zou een succes zijn. Niet als je rond de aangepaste doelstelling presteerd.

    Dat de markt slechter is vind ik ook geen excuus. Als de markt 5,5 % slechter presteerd dan heeft Alfa daar minder mee te maken dan de grote jongens. Bovendien is de verkoopdoelstelling met
    60 % teruggeschroefd en de markt is niet 60 % slechter geworden.

    Het slechte nieuws hieraan is dat de Mito en de Giulietta ouder worden en traditioneel houdt Alfa de verkopen van een nieuw model niet lang vast. Betekend dat ze over 2 jaar steeds slechter gaan verkopen en dan moet de Giulia de kar gaan trekken. Zo is het bij Alfa altijd maar 1, hooguit 2 modellen die naar Alfa begrippen succesvol zijn. Bij andere merken hebben ze altijd meer paarden om op te wedden.

    Ik zeg op naar VAG zodat die een compleet en succesvol assortiment kunnen samenstellen. Wat zou het toch heerlijk zijn om bij Alfa te kunnen kiezen uit allerlei modellen incl. de niche producten zoals een GTV/BRERA, een Spider, een GT en diverse GTA`s,

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 14:19
    Permalink

    VAG moet maar een ding en dat is zelf naar de haaien gaan. Alfa Romeo bij VW is het definitieve einde van het merk. Bovendien zou het echt de eerste keer zijn dat VAG iets moois gaat maken dus dat zie ik niet gebeuren. Ieder merk binnen dat concern heeft exact dezelfde steriele Duitse saaie uitstraling. Er is niets heerlijks aan het kiezen uit een gamma dat in z’n geheel een Duits Wolfsburgse uitstraling heeft. …zo dat is er dan uit. Er is maar 1 oplossing en dat is een internationale markt voor Alfa Romeo onder beheer van Fiat.

    Alleen verkopen in Europa is net zoiets als een erg goede voetballer uit Afrika die in eigen land blijft. Daarom moet men ook ophouden te vergelijken met mondiale merken zolang Alfa Romeo zelf nog geen mondiale speler is. 1000 nieuwe Giulietta’s op de Italiaanse markt in de maand december is dus wel degelijk een topprestatie.

    Verhoudingen

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 14:27
    Permalink

    Alfa naar VAG .dan verkoop ik al m’ n auto’s en ga naar BMW.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 14:36
    Permalink

    En hij is pas sinds juni op de markt!! Dus als hij een vol jaar op de markt zou zijn betekent dat 80.000 stuks in tijd van recessie.dat zijn slechte verkoop cijfers ja.haha

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 16:04
    Permalink

    @AutoEdizione
    VAG maakt dan volgens jou steriele auto’s, maar er zijn veel meer mensen die een ‘steriele”auo kopen dan Italiaans raffinement. En uiteindelijk gaat het om: aantallen x €uro’s En daar is Alfa nooit goed in geweest. En Marchione? Die heeft alleen maar oog voor Fiat, want daar haalt hij de aantallen en de €uro’s mee op om zijn megalomane ideeen te verwezenlijken.
    En dat hij in de pers heeft gezegd dat Alfa niet te koop zou zijn moet je in het kader van het referendum zien. Stel dat hij had gezegd dat hij wellicht Alfa zou verkopen, dan hadden de vakbonden heel anders gereageerd.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 16:09
    Permalink

    Ik blijf het raar vinden dat VAG een buitenlandss merk wilt opkopen om daar vervolgens hun eigen beproefde duitse techniek onder te schuiven. Waarom niet van seat een succes maken of zelf een ‘warmbloedige’ merk creeeren?
    Ik blijf het ook raar vinden dat mensen niet inzien dat als je Parmaham op de noordpool gaat maken, dat het dan niet meer naar Parmaham smaakt.

    Dit zie je ook terug bij Lamborghini. Ongetwijfeld knappe auto´s maar niet echt Italiaans meer. Alsof je een pizza bij een turkse restaurant koopt.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 16:15
    Permalink

    of beter nog, pizza bij de New York pizza… Lekker volle maag, en moet je zien, de aantallen die zij verkopen. Daar kan geen enkele Italiaanse restaurant op…

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 16:48
    Permalink

    @integralechubasco: En Lamborghini dan die gewoon in Italie worden geproduceerd. Vind jij dat een minder lekkere auto geworden ?

    Is Alfa nu wel dat lekkere Italiaanse product dan ? Om nog maar te zwijgen over het samenwerking en het onderdelen wisselen met Crysler.

    Seat of een nieuw warmbloedig merk ontwikkelen staat nooit in verhouding met de mogelijkheden die Alfa biedt.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 16:54
    Permalink

    @integralechubasco

    Misschien een rare vergelijking, maar weet iemand nog hoe Hoegaarden witbier eruit zag en smaakte voordat de productie naar de fabrieken van Stella Artois werd verplaatst. Het is nog steeds witbier, maar kleur, geur en smaak komt niet meer in de buurt van hoe dat was toen de productie nog in Hoegaarden zelf plaatsvond.
    Ik vrees dat ons iets dergelijks te wachten staat, mocht Alf verkocht worden aan VW.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 16:55
    Permalink

    @integralechubasco: Sorry, ik had over jouw zin over Lamborghini heen gelezen.

    Ben dat niet met je eens overigens want Lamborghini had waarschijnlijk niet meer bestaan als VAG de reddende engel niet was geweest. Bovendien is de emotie van Lamborghini nog steeds ongelooflijk. Het geluid en de aantrekkingskracht is wat mij betreft nog steeds des Lamborghini`s.

    Buiten het feit dat alle auto`s moderner worden incl. het bijbehorende karakterverlies. Ook het oude Lamborghini zou nu te maken hebben gehad met emmissie, veiligheid enz.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 17:19
    Permalink

    Ferry832
    De Lamborghini is ongetwijfeld een goede auto met een warmbloedige uitstraling.
    Het gaat er niet alleen om dat het produkt een goed produkt is. Het gaat ook om de beleving van het produkt. Als je wilt gaan eten in een Italiaans restaurant dan is het altijd speciaal om daadwerkelijk in een Italiaans restaurant terecht te komen. Er zijn genoeg Italiaanse restaurants in Nederland waar Nederlandse chefkoks staan te koken, waar het eten perfect is en naar correct, traditioneel Italiaans recept. Maar er gaat niets boven dat ene restaurantje vlak buiten Modena op een heuveltje, waar ze Prociuttto serveren dat smelt op de tong.

    Duitse auto´s zijn altijd beter geweest. Beter in kwaliteit, beter in onderhoud, beter in prestaties, kuch, beter in marketing, etc. Waarom willen ze per sé het merkimago van een Engelse of Italiaanse Automobielmerk. Is het imago van hun eigen merk niet sterk genoeg?

    Ik pleit voor merkenrechten in de autoindustrie, net zoals die bestaan in de wijn of champagne. Prima als het ergens anders geproduceerd moet worden maar noem het dan geen Alfa Romeo!

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 17:27
    Permalink

    Of een certificaat van echtheid… is misschien een beetje onhaalbaar is maar ik ga echt niet akkoord met het idee dat vanwege globariserende marktwerkingen, de echtheid van sommige typisch Italiaanse produkten maar moet verdwijnen.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 18:22
    Permalink

    Aan de ene kant moet er verkocht worden en probeert men dat door de auto voor een groter publiek te maken en aan de andere kant brand men dat af als ze bakken er niets van Alfa is Alfa niet meer.volgensij zijn veel mensen die hier spreken de weg kwijt en niet het management van Fiat

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 18:32
    Permalink

    Wat ik altijd opvallend vind zijn de critici die Alfa altijd en eeuwig lopen af te zeiken en zelf in zo`n duitsebraadworst rijden.

    Dezelfde mensen die altijd bijna hun nek verdraaien als je in een Alfa voorbij komt.

    En dan ook nog die slimmerikken die dan zeggen rij jij een Alfa hoe zit het dan met de kwaliteit die roesten toch en staan toch altijd bij de garage rij zelf een GT en heb Noodgedwongen in zo`n Wolfburgse hondenhok moeten rijden ivm lease en kan je melden dat ik met die schijtbak vaker bij de garage heb gestaan in 2 jaar dan ik met mijn 2 alfa`s in 12 jaar.

    Wat betreft Sergio Marchionne echt de man op de juiste plek enige minpunt had beter zijn best moeten doen Opel los te krijgen bij GM dan hadden ze waarschijnlijk in Duitsland ook eens auto`s met stijl en klasse gaan maken.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 18:56
    Permalink

    Opel maakt al dicennia lang heel goede produkten.Alleen wie hebben het weer verkl…….juist ja GM.welk goed merk hebben ze niet al bijna naar verdoemenis geholpen.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 19:00
    Permalink

    @alfaspeed: het is jammer dat ze de Giulietta geen achterwielaandrijving heeft, hopelijk is dit vanaf de giulia wel het geval!

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 19:06
    Permalink

    Wie in de toekomst kan kijken mag t zeggen.zolang moeten we hopen dat de juiste beslissing wordt genomen.en dat er maar veel nieuwe modellen van Alfa er mogen komen.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 19:33
    Permalink

    Wat niet ter sprake komt hier is een Fiat concern zonder Alfa een concern zal zijn zonder welke smuck dan ook. Het is dan toch wel ‘leeg’ook zonder verkoopaantallen, en dat is wat Marchionne heel goed begrijpt .
    Ook een feit is dat bijvoorbeeld Opel en GM al veel merken heeft afgestoten , dat is meer een trend , en met redenen , de komende jaren . VW steekt daarbij heel schril af in een tijd dat de consument, eindelijk , niet meer dezelfde autos accepteert in een ander jasje. Juist ook op een moment dat de kwaliteit van VW al jaren achterop loopt op die italiaanse en nu ook franse merken.
    Te veel geld mag niet de reden zijn als de competenties achter blijven omdat het eigenlijk veel te goed met je is gegaan.

    ps. er wordt al gesuggereert dat GM weleens de grootste autoproducent gaat worden en dat zou weleens heel goed kunnen , want nu eindelijk een goede strategie.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 20:28
    Permalink

    @johnny: Laat FGA er dan wat van maken in plaats van allemaal halfomslachtige vage bedoelingen. Laten ze duidelijkheid verschaffen in de toekomst. Waarom moet het zo duister zijn wat er komt en wanneer. De gemiddelde Alfa liefhebber zal er vertrouwen uit putten en het merk trouw blijven.

    Ik snap al die poespas niet. Als er een nieuwe 166 zeg het dan, als er een nieuwe GT, GTV, Brera of spider komt zeg het dan. Nu bestaat het assortiment uit 2 modellen en is het gissen wat er komt. Oh ja, de Giulia komt.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 21:35
    Permalink

    Dutchbird zou wel eens een heel goed punt kunnen hebben hierboven. Als ik het goed heb begrepen (Gelezen) hebben de Italiaanse vakbonden ene belangrijke hand in het gebrek aan succes (concurrentiepositie) van de Italiaanse auto-industrie.

    Ik hoop dat Alfa succesvol wordt en Italiaans blijft, maar wanneer het kiezen wordt tussen deze twee, dan toch maar liever het eerste.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 22:36
    Permalink

    Ben het helemaal eens over dat duidelijk zijn.maar veel was en is natuurlijk afhankelijk van waaruit wordt geproduceerd.wanneer dus een product komt hangt helemaal af van de productiestart/plaats en dat was tot vandaag niet duidelijk.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 23:07
    Permalink

    Ferry,

    Bij elk merk is het vaag wat er komen gaat. Ik werk ondermeer voor SEAT he! VW groep en daar zijn ze ook vaag Tribu SUV komt wel, niet, en uiteindelijk toch niet, Exeo is geen succes het enige wat verkoopt is de Ibiza 1.2 TDI en de 1.2 TSI modellen.

    Probleem is de europese markt momenteel Alfa Romeo gaat er echt wel komen het merk zal breeder worden ingezet en in meer landen.

    De Guiletta is een succes sprak een Alfa Romeo dealer die hebben er heel veel in bestelling staan momenteel en ook de Mito trekt erg aan vooral de 14% Mito en waren zeer positief.

    Wij hebben uiteindelijk proefgereden met de Mito en de Guiletta en uiteindelijk gekozen voor de lease voor de laatste de 1.6 JTDM.

    Wat een fantastische auto is die nieuwe Alfa Romeo echt iedereen op deze site ga rijden met deze auto DAN LUL JE WEL ANDERS!!!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 23:31
    Permalink

    Ik heb vanmiddag een rit van een half uur gemaakt naar Belgie,en ben toen zeker 8 giulietta’s tegegekomen .hij is al heeel duidelijk in het straatbeeld aanwezig, en zeker wat ontwerp betreft heel duidelijk van grote afstand herkenbaar.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 23:33
    Permalink

    Squadra

    Zo is het wel vaker, ook op deze site… wie heeft er hier werkelijk in de Mito en Giulietta gereden, b.v. met de 170 pk MA…. ?
    Ga nou allemaal eerst eens rijden in die auto’s in plaats van dat negatief gez**k. Dat je een auto niet mooi vind… da’s smaak maar daarom hoeft de rest van de wereld dat toch niet te vinden?
    Voor op de openbare weg zijn beide auto’s echt heel goed, sportief zonder extreem te zijn.

    Btw erg off topic maar wel leuk.. vandaag was ik in de stad, komt er een wat oudere verkoper uit een woonboulevard naar me toe om te vragen wat voor merk auto ik rij…. hij vond hem prachtig en wou er even in zitten!
    Zo zie je maar… voor een Delta geldt: onbekend maakt onbemind.

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 23:36
    Permalink

    Jammer he die Golf mentaliteit in Nederland!

    De Delta is wonderschoon een heerlijke auto om mee te rijden een Italiaanse limo.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 15 januari 2011 om 23:42
    Permalink

    Ferry

    Het enige merk waar je echt duidelijkheid hebt over de toekomst moet VW zijn…. met de nieuwe passat en polo bv. 2 druppels met het voorgangermodel en eigenlijk geldt al jaren hetzelfde voor alle modellen.
    Je kunt nu de opvolgers al uittekenen. Dan ben je wel heel duidelijk, en OERsaai. Je mag alleen het jaartal nog raden.

    Zonder dollen… ’t komt wel goed met Alfa.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 07:28
    Permalink

    Hape, wat je hebt meegemaakt is inderdaad erg leuk. In 1995 kwam ik als verkoper in dienst bij een grote keukenzaak. Totaal hadden ze 11 verkopers met een leaseauto. Allemaal de zelfde meuk, Peugeot, VW, Renault enz.

    Ik had toen een Delta HF Turbo ( in 1994 nieuw gekocht ). Op een paar na wist niemand welk merk mijn auto was maar ze vonden hem erg bijzonder. Gevolg was dat enkele verkopers die toe waren aan een nieuwe ook een Delta op hun lijstje hadden gezet. Helaas voor Lancia werd kort daarop de Alfa 156 geintroduceerd en die auto werd een ware hype onder de verkopers. De Delta is door niemand meer besteld.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 10:11
    Permalink

    @GT20JTS:

    @ GT20JTS:

    Volgens mij smaakt Hoegaarden Witbier terug exact hetzelfde als vroeger. Als ik het goed voorheb heeft Inbev namelijk na het ‘smaakdebacle’ de productie terug verplaatst naar …Hoegaarden!

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 11:15
    Permalink

    Dat VAG maar van Seat hun Alfa maken.oh ja dat hebben ze al gedaan.ze hebben al een keer geprobeert alles te beheersen de duitser.en met wat voor een resultaat.wie heeft er hier grootheidswaanzin? Piech of S.M.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 12:06
    Permalink

    @Il flammingo

    Ik bedoel maar !

    Overigens is het nooit meer geworden wat het was.

    De reden: schaalvergroting, het delen van productiemethoden (platforms), meer winst.
    Klinkt bekend? Dit alles zonder oog voor de oorsprong en de historie.

    Nou weet ik wel dat dat ook de doelen van Marchionne zijn om de continuiteit op lange termijn te waarborgen, maar hopelijk heeft hij meer oog voor de merkwaarden en historie. Duitsers hebben de neiging klinische perfect lijkende oplossingen te verzinnen zonder hart. De bij de Italianen horende foutjes neem ik dan graag op de koop toe.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 12:19
    Permalink

    Ik heb op dit moment geen Alfa, heb er wel een paar gehad en ik zie wel heel duidelijk of ik een MITO of Juul zie rijden, ze vallen me positief op.

    OK, je moet wennen aan die neus…die ook voor de NCAP score is ontworpen uiteraard.
    Maar als ik dan moet gaan kiezen tussen een Juul, Golf en pak m beet een japanner…
    dan kan je toch niet anders kiezen als de Alfa?

    Smaken verschillen, maar nederlanders durven nou eenmaal niet toe te geven aan hun gevoel.
    Een Lancia Delta, zelfde verhaal…er is niets in die klasse dat zo lekker rijdt en k heb er nog nooit 1 aan de ANWB paal zie hangen.

    Als ik ook weer zon zouteloze review lees over de Golf door een zogenaamde journalist…daar zakt je broek van af. Maar niemand kan ontkennen dat Alfa op een stijgende lijn zit, vanaf de 159 blijken het toch wel betrouwbare auto’s te zijn, en degelijk…. Dit zal je in Nederland niet snel merken maar dit gaat echt wel zijn effect hebben over pak m beet een aantal jaar.

    Itaiaanse autos hebben bij 99% van de nederlanders nou eenmaal een slechte naam, en dat klopt ook wel gezien 99% van de Nederlanders door hun mond ademend naar programma’s kijken als: Boer zoekt vrouw. Verwacht je van dat soort mensen dat ze stijl herkennen?

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 13:23
    Permalink

    Tja jongens, de eeuwige discussie die ook wel nooit zal eindigen… Ik ga na 4 jaar met heel veel plezier in mijn 159 2.4 JTDm SW te hebben gereden overstappen in in Giulietta. Over de 159 niets dan goeds. Na 4 jaar blijft deze auto “stevig” aanvoelen en is hij volledig rammelvrij. Het enige waar ik mij aan stoor is de pomp van de stuurbekrachtiging (herrie), maar dat heeft hij eigenlijk altijd gehad (karaktertrek). Auto’s als de Golf zullen altijd succesvol blijven. Waarom? Veel mensen boeit het uiteindelijk vrij weinig waarin ze rijden. Als ze maar niet opvallen of in een auto rijden die afgunst oproept. Je nek uitsteken wordt in NL niet gewaardeerd en zo zie ik rijden in een Alfa Romeo ook een beetje. Je moet wel lef hebben om tegen alle vooroordelen in toch voor de Alfa te kiezen. Ik rij al jaren zakelijk. Al mijn collega’s hebben nu een nieuwe A4 Avant Sportline besteld. Ik niet. Ik kies voor de Giulietta QV. Die keuze snapt geen mens bij ons op de zaak. Ik wel en zij ook als ik ze eens op de autosnelweg (of liever nog een mooi bochtig parcours) tegenkom en ik dan mijn 235 pk’s aanspreek in de Juul (tegenover de 120 in de A4, Pffff). Zolang men in Nederland de mening van de buurman belangrijker vindt dan het intrinsieke rijgenot van een auto, zal Alfa altijd een merk in de marge blijven (en of ik dat nu zo erg vind).

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 20:42
    Permalink

    @Ferry
    Mmmjammie, een 94’er HF turbo…. een schitterende kar en ik vind hem nu nog steeds erg mooi (Seat heeft hem niet voor niets schaamteloos gecopieerd (Leon MY2001… desondanks minder mooi gemaakt).

    Grappig destijds had ik ook (al) een Delta echter geen HF Turbo maar een dappere 1.6 dus ja een beetje behelpen qua pk’s maar hij reed wel gewoon super.
    Nu dus weer een Delta en er zitten nog steeds overeenkomsten in het rijden, met name de vering heeft een vergelijkbare karakteristiek.

    Inderdaad is bij mij na 3 fijne jaren als opvolger ook een Alfa 156 gekomen….

    @ Luigi
    Ik rij zakelijk ook een 159 2.4jtd, ook 4 jaar inmiddels. De auto heeft net een nieuwe distributie gekregen en rijdt nog helemaal als dag 1. Perfect dus ! Ik wil nog geen afscheid nemen.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 20:57
    Permalink

    @Luigi Rossi:
    Inderdaad, de spijker op z’n kop. Een Alfa koop je per definitie op basis van je eigen mening. Een VAG product veelal met de mening van de mensen om je heen in het achterhoofd. Daarmee is het belangrijkste verschil tussen de kopersgroepen heel kernachtig aangegeven.

    Een tweedehands Alfa komt ook bijna altijd bij een echte autoliefhebber terecht. Een tweedehands VAG product in de meeste gevallen bij iemand die weinig met auto’s heeft. “Zolang ‘ie maar van A naar B komt”.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 20:59
    Permalink

    @hape: Persoonlijk vind ik dat de Leon toen eigenlijk een goede opvolger geweest zou zijn voor de Delta. Dan bedoel ik dat Lancia eigenlijk dat model als opvolger zou moeten hebben gehad maar dan met een Lancia gril, een Lancia interieur en wat andere verfijningen. De opvolging had dan perfect geweest en had Lancia waarschijnlijk geen windeieren gelegd. Nu is jouw ( de huidige ) Delta prachtig maar het gat tussen de 2 Delta`s is naar mijn idee onnodig groot geweest.

    De 94 HF Turbo was een goddelijke auto, volledig alcantara recaro interieur, een prachtig dashboard met veel meters en een lekkere ( gechipte ) motor. Ik heb nog steeds alle autobladen van die tijd met de testen erin. Hij is weggegaan voor een nieuwe Audi A3 ( verplichte leaseauto en geen bal aan ! ) maar nog steeds kijk ik wel eens op Marktplaats of ik mijn oude Delta tegenkom. Ik koop hem dan direct.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 22:19
    Permalink

    @Luigi Rossi: En daar zit nu net de kern van de zaak. Aan liefhebbers alleen verdien je niets. En net zoals bij jou op de zaak telllen alleen de eurootjes. En ze nou niet dat dat niet e geval is anders zou jij ook geen Alfa van de zaak kunnen rijden 🙂

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 22:20
    Permalink

    Yep.. de HF was en is nog steeds heel erg mooi. Ik herinner me nog een test in de autovisie tussen deze auto en…. jawel de Golf VR6…
    Hoe dan ook, ik was blind voor de Lancia gegaan.

    De Leon vind ik als opvolger persoonlijk niet strak genoeg ten opzichte van de Delta, waarschijnlijk hadden de italianen dat wat beter gekund. Ik ben het helemaal met je eens dat Lancia toen de middelen had moeten krijgen om een opvolger te maken of in ieder geval een make-over van het toenmalige model.
    Omdat er geen opvolger kwam zijn de toenmalige klanten weggelopen naar elders. Veelal zal dat Alfa (je schreef al de 156 maar ook 145/146/147) zijn geweest maar toch.. het had Lancia beter op de kaart gehouden en waarschijnlijk was het huidige model dan succesvoller geworden.
    Een weggelopen klant komt je niet zomaar terug.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 22:36
    Permalink

    De discussie op dit forum laat duidelijk de emotie van de Alfa rijders/liefhebbers naar voren kmen. Echter wanneer je gewoon ratioeel naar de cijfertjes gaat kijken, dan zal iedereen toch langzamerhand ook wel door hebben dat je Alfa Romeo met zo weinig aantallen financieel overeind kan houden?
    Als je alleen al kijkt naar de kosten van de ontwikkeling, productie, de distributie, de marketing en die van after sales van een nieuwe auto, dan dien je daar tegenwoordig miniaal zo’n 60.000-80.000 exemlaren van te verkopen om een beetje aan die auto te verdienen. En dat doet Alfa niet. Niet met de Mito en niet met de Giulietta en dat gaat ook niet met de nieuwe Giullia gebeuren. En waarom niet? Nogmaals FGA heeft daar het geld gewoon niet voor (over), omdat alle eurootjes in Fiat gestopt gaat worden omdat dit merk veel mondialer is dan Alfa en omdat daar wel centjes verdient kunnen worden.
    Vergeet ook niet dat Alfa in Europa qua aantallen kleiner is dan Lancia…
    Nogmaals kijk er nu eens zonder emotionele bril naar….
    Nog een keer de bruid er goed uit laten zien en de bruidschat zo hoog mogelijk opvoeren om er dan afscheid van te nemen.
    Ik zeg je dat dit de strategie van Marcheone is.

    Beantwoorden
  • 16 januari 2011 om 23:22
    Permalink

    Ja precies.het verleden aanhalen en dan hebben we de toekomst in beeld.dus niet.Marchionne gooit alles over een hele andere boeg.goedkoper ontwikkelen en mondialer verkopen.dat wat ze nu investeren halen ze er nooit meer uit als ze over een tijd verkopen.waarom veel tijd en energie ergen instoppen als je nu kunt verkopen.Marchionne heeft overal z’n calculator bij zich.Alfa Romeo,de dwerg die de reuzen nog steeds kan doen sidderen.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 10:13
    Permalink

    De Delta . En niet 1 keer de wegligging genoemd . DAT is toch waarom je een Delta wil . Ongelooflijk.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 10:41
    Permalink

    Wat ik grappig vind aan de VAG – Alfa verhalen, is dat iedereen automatisch maar aanneemt dat het dan Alfa’s met VW techniek worden.

    Zou ook wel andersom kunnen zijn, dan worden het VW’s met Alfa techniek!
    Ik zie niks in de nieuwe Golf terug waar een Alfa op dit moment beter van zou worden.
    235 PK in een standaard Golf met Q2? Ze mochten willen !

    Meer chromen randjes, “duurder aanvoelend” plastic?
    Zit zelfs al in de MITO.

    Dat geeft me wel weer een nieuwe vraag, worden Alfa’s dan qua looks meer VW?
    🙂

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 10:49
    Permalink

    @Alfaspeed: Omdat Marchione de bruid zo duur mogelijk van de hand wil doen. En waar investeren ze nu in? Juist in 3x niets….

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 14:06
    Permalink

    Wacht eerst dit jaar nu maar eens af nu begint het pas dit jaar zullen de europese autoverkopen weer verbeteren en daar zal een leuke rol voor Alfa Romeo komen te liggen.

    De aantallen gaan er echt wel komen, Alfa Romeo heeft gewoon heel veel te bieden zodra de markt weer herseld zal Alfa Romeo dat ook doen en er komen nog veel meer modellen en nieuwe technieken dus daar zitten een aantal verkoop toppers tussen dat kan niet missen die 300.000 auto’s gaan ze wel halen.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 14:26
    Permalink

    Om gezonde verkoopaantallen te halen moet er meer keus komen, meer combinatiemogelijkheden en meer carrosserie-varianten. Bij Alfa is de Giulietta alleen als 5-deurs te krijgen, en de MiTo alleen als 3-deurs. Wat dus nog ontbreekt zijn een station, crossover, MPV en/of coupé op basis van deze beide modellen. Daarnaast zijn natuurlijk modellen boven de Giulietta heel hard nodig – om de laatste 159-rijders vast te houden en om nieuwe klanten (dat zijn dus ‘gewone’ automobilisten en niet per se Alfisten) aan te trekken.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 14:49
    Permalink

    Er komt een mito 5 drs,giulia sedan en sw,coupe en SUV.als dat niet genoeg investering is pak je rekenmachine maar en bereken maar hoeveel dat is.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 15:20
    Permalink

    Het valt mij op dat de mensen die hier het hoogste woord hebben, zelf in een oude 156, 147 of 166 rijden. Mensen waar Afla geen stuiver aan verdiend, maar die wel vinden dat Alfa rekening met ze moet houden als het gaat om modelontwikkeling.

    Verder worden er vermeende rijeigenschappen aangehaald, zonder dat men uberhaupt een proefrit in de Mito of Giulietta heeft gemaakt.

    Als het merk je zo aan het hart gaat, investeer dan in Alfa en koop een nieuwe !

    Met 2 vrij recente modellen en een aantal modellen die binnen aanzienlijke tijd uitkomen (Giulia) is er keuze genoeg dacht ik zo.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 17:17
    Permalink

    @Johnny, ik vat hem even niet. Is jouw reactie hier bij het verkeerde item gepost of mis ik iets.

    @Eelco van vliet, je reactie slaat nergens op. Ik heb vaak een hoog woord over de Giulietta en het huidige Alfa en rij inderdaad een 166. Mag ik nu niet meer mee doen ? Overigens rijden we naast de 166 een nieuw geleasde Grande Punto en heb ik 3 keer een nieuwe Italiaanse auto afgenomen. Eind dit jaar gaat de Punto en de 166 eruit en komt er een nieuwe leaseauto. Waarschijnlijk een BMW 3 omdat Alfa niks heeft in dat segment.

    Als iemand een oude 156, 146 enz. rijdt wil dat niks zeggen over het liefhebben van Alfa. Jij hebt een nieuwe Giulietta besteld en gefeliciteerd maar generaliseer aub niet.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 18:22
    Permalink

    Op het moment dat ze met een 5 deurs Mito op de markt komen(2013 )is iedereen al uitgekeken op deze auto !!

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 19:18
    Permalink

    Klopt en reken maar dat dat een stuk frisser is dan wanneer VW een ‘nieuwe’ Polo of Golf op de markt zet 😀

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 19:22
    Permalink

    Even off topic..

    Hier een leuke video over Alfa Romeo. Uiteraard worden deze video’s normaliter op ons forum geplaatst.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=PiHQ3y8hEYM

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 19:29
    Permalink

    Ferry , nou laat maar , wellicht later maar een Delta had een eigenschap die er boven uit stak . Vw liefhebbers hebber veelal oog voor iets anders en dat wordt weer bevestigt nu en dat is een keus.
    Yamashita : het duurt bij mij veelal een aantal jaren eer ik een Alfa Romeo het mooist vind , net als veelal bij een vrouw.
    Wat autos betreft (..) is de 166 zo’n voorbeeld.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 20:05
    Permalink

    @johnny: Nou Johnny ik ben geen VW liefhebber en had de Delta om diverse liefhebbers redenen gekocht. Waarschijnlijk bedoel jij het visco sperdif die de HF Turbo had of de wielbasis die voor breder was dan achter. Als dat het niet is zou ik het echt niet weten.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 21:18
    Permalink

    @Johnny, ik vergat nog de automatische onderstel regeling die je ook handmatig op sport kon zetten. Het visco sperdif, de bredere wielbasis voor en de onderstel regeling waren uniek op dat moment voor een auto in zijn klasse. Als dat het niet is weet ik echt niet meer wat je bedoeld.

    Beantwoorden
  • 17 januari 2011 om 23:03
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: Ja, dat er 1, nl de Guillia en dan is de Mito op dat moment alweer “verouderd” en gaat ook Giulietta ook alweer zijn 3e levensjaar in.
    Nee, als je als merk tegenwoordig wilt overleven zal je met meer modellen (varianten) moeten komen, zoals Duetto ook al aangeeft. En daar is het al te laat voor. Begrijp mij goed ik draag het merk een zeer warm hart toe en vind Alfa’s echt uitzonderlijk. Maar voor de continuiteit zou het merk beter af zijn bij een partij (dus niet noodzakelijk VAG)die echt iets van Alfa wil maken. En in mijn gen is dat NIET FGA

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 00:18
    Permalink

    @dutchbird?
    Te laat voor? Jaguar is er nog? Volvo gaat goed, merken die best wel uit een dal gekropen zijn of waarmee het niet perfect gaat. Ze zijn er nog, omdat ze DURVEN tegen de stroom in te gaan, eigenwijs zijn… iets wat zwartkijkers niet kunnen…

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 00:39
    Permalink

    come mai!
    Ik vraag me echt af(zonder persoonlijk te willen worden) wat we willen bereiken met al die negativiteit. Het is zo deconstructief om alsmaar te hameren op, het verkoopt minder dan verwacht, het ontwerp is niet mooi genoeg, het platform is niet wat willen dat het is. Ik daag al die zwartkijkers die over de weken, maanden heen alleen maar negativiteit hebben lopen spuien uit om ook eens wat positieve kanten te belichten want er is ruimte voor verbetering en er zijn ook dingen GOED!
    De vormgeving is GOED!
    De wegligging is GOED!
    De betrouwbaarheid is GOED!
    De verkopen kunnen beter!

    Als je een liefhebber bent, wees kritisch maar trap het merk de grond niet in want uiteindelijk ga je in die negativiteit geloven.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 02:55
    Permalink

    @Eelco van Vliet,

    Een 156 oud? De mijne is net 9 jaar. Dat is toch niet oud? Pas net begonnen aan haar 2e jeugd zeg…
    Deze manier van denken is nu het gevolg van de consumptiemaatschappij. Daarbij verdiend FGA nog dik aan mijn “oudje”. Waarom betalen wij immers 90 euro voor een draagarm dat maar 20 euro kost om te produceren? (grondstof + bewerking + vervoer)

    Nee, FGA verdiend nog zeer goed aan de “oudjes”.
    En hoe langer het duurd voordat “ze” naar de shredder gaat, hoe meer men er aan verdiend.

    Maar het goudmijntje in de werkplaats wordt wel vaker over het hoofd gezien. 😉 Zal mij geeneens verbazen als in de werkplaats meer verdiend wordt dan in de showroom. Doe maar eens een schatting wat 20 jaar aan beurtjes voor 1 verkochte Alfa al kan opleveren met een beetje winst per onderdeel. En dat maal al je verkochte modellen. En met 20 jaar per voertuig reken ik nog zuinig.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 09:50
    Permalink

    Ferry , als laatste deze punten noemen , niet bepaalt liefhebber waardig , iets wat VAg zo goed heeft begerpen.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 09:56
    Permalink

    Er moeten meer modellen komen , sneller op de markt , RWD , een V6 en een V8 met booskijkers : ehhh , wie is die markt dan ? De ‘liefhebbers’hier rijden veelal nog rond met kontaktpuntjes en dat mag.
    Maar mag Fiat dan wel zijn eigen markt eisen stellen voor een wel potentiele (.) doelgroep ?

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 18:58
    Permalink

    Voor leasers: Als je aan een Golf TSI met 160 pk dacht met DSG, moet je snel zijn: VW zal gaan stoppen met de twincharger wegens duur in productie en te complex (lees: compressor problemen).

    Nu wordt dus de snelste golf binnen 20% bijtelling: Een TSI met 122 pk.

    http://www.groenlicht.be/2011/01/18/gerucht-geen-1-4-tsi-twincharger-meer-bij-vw/

    Blij dat ik net de opdracht heb getekend voor een Giulietta Multiair te bestellen als mijn lease auto 🙂

    Er zijn inderdaad veel liefhebbers die hun Giulia of Berlina of brievenbus zitten te poetsen en roepen dat Alfa geen alfa meer is en dan privé inderdaad VAG gaan rijden. Ja de Juul is voorwielaangedreven, maar dat was ook al zo met de Alfasud en met de ALfa 33. Zijn zij daardoor minder alfa ?

    En ja in mijn garage staat voor privé een oude Spider Veloce (1981).

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 19:51
    Permalink

    Of je snel moet zijn is nog te bezien 🙂 , doe maar niet , ze halen de 25.000 km niet eens en zelf helpen met bijbetalen zegt PON dan maar weer eens. Dan de 2 de hands waarde nog..
    VW maakt zijn naam waar wat al jaren in de duitse pers te volgen is , alle aandacht naar de afwerking . De Duitsers noemen het ”afleidingskwaliteit” , op z’n duits dan.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 19:57
    Permalink

    @6C Jordy: Er wordt inderdaad meer verdient aan onderhoud dan aan verkoop.Dat is de truc.”meer korting bij verkoop en dan proberen zolang mogelijk in onderhoud te behouden”.(uitspraak BMW verkoper en vriend)

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 20:54
    Permalink

    @integralechubasco:
    Alfa is er ook nog en geloof mij dat merk zal ook nog heel lang blijven. De vraag is alleen of het bij FGA wel de aandacht krijgt die het verdient. En daar ben ik overtuigd van dat dit (al jaren) niet het geval is.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 21:01
    Permalink

    Dit las ik net op Fiatblog en wil dit jullie niet onthouden

    Vanuit Italië hoorden we dat er op de ontwikkelingsafdeling van Alfa Romeo geen overuren worden gemaakt. O ja, de Giulia gaat er zeker komen, maar verder wordt er helemaal niets klaargestoomd in de Alfa-keuken. Sergio Marchionne heeft er nooit een geheim van gemaakt dat zijn Alfa-liefde niet zo groot is, al heeft hij wel een paar keer tegengesproken dat hij Ferdinand Piëch wel wil plezieren door Alfa Romeo over te doen aan Volkswagen. Opmerkingen om de waarde van het merk te vergroten?
    Onze informatiebron vertelde dat er al geruime tijd gesprekken gaande zijn tussen Turijn en Wolfsburg, zogenaamd zeer informeel. Daarbij gaat het niet bij voorbaat om de overnameprijs van Alfa Romeo. Marchionne wil liever ruilen en zou de vrachtwagentak van Volkswagen (een groot belang in Scania en M.A.N.) graag willen onderbrengen bij Iveco. Voor beide partijen is dat een interessante deal: voor VW omdat het graag ‘s werelds grootste fabrikant van personenwagens wil worden en voor Fiat’s truckgigant Iveco omdat er dan een Europese concurrent is opgesnoept. Natuurlijk, beide partijen zijn het nog niet eens (VW verdient bijvoorbeeld met trucks veel geld in China), maar als de ruil over korte of langere tijd toch mocht plaatsvinden, hoef je je daar na dit bericht in ieder geval niet meer over te verbazen.

    Het voorgaande geeft ook stof tot nadenken. Mocht Alfa naar Volkswagen gaan, is het natuurlijk wel lastig dat de Duitsers een merk krijgen dat helemaal geen toekomstige modellen in de wachtkamer heeft staan. Dat betekent jaren achterstand en zou een eventuele deal voor Volkswagen veel minder interessant maken. Zou er misschien in Duitsland af en toe toch al een schetsje worden gemaakt, voor het geval dat? Met voormalig Alfa-topman als Luca de Meo als opper-marketingchef in huis (wat is die man opeens publiciteitsschuw nu hij bij VW werkt…) wordt zo iets al een stuk gemakkelijker. VW stylingbaas Walter de’Silva heeft ook jaren bij Alfa Romeo gewerkt. Hij tekende onder meer de 156, 166 en was ook bij de beginfase van de 147 betrokken. Ondertussen kan voormalig VW-baas Harald Wester, die vrij kort na het vertrek van De Meo Alfa-chef werd, ervoor zorgen dat men in Milaan en Turijn alvast aan de Duitse bedrijfscultuur kan snuffelen.

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 21:38
    Permalink

    @Dutchbird:
    Terugkomend op je laatste comment… Niets nieuws onder de zon. Wat staat er:
    1. geruime tijd informele gesprekken… wisten we al…
    2. M. wilt vrachtwagentak van VAG. … wisten we ook al.
    3. stof tot nadenken, mocht alfa naar volkswagen gaan… Dit is assumptie van de schrijver, kan je net zo goed overslaan heeft niets te maken met nieuwsfeiten…

    totale giswerk…

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 22:00
    Permalink

    @Dutchbird: Lees de rest van de onderwerpen op deze site.kom je tenminste wat nieuwer nieuws tegen en lees ook de commentaren.Interessant.!!!

    Beantwoorden
  • 18 januari 2011 om 22:06
    Permalink

    En ruilen gaat niet meer want het zijn 2 afzonderlijke firma’s geworden.

    Beantwoorden
  • 19 januari 2011 om 01:28
    Permalink

    @Alfaspeed,
    Dat leek me inderdaad ook zo te zijn. Wat nu zelfs een nieuwe trend aan het worden is, is dat (truck-)merken vervangingsonderdelen voor de modellen van andere merken produceren. Waneer je als klant zowel produkten van merk A, merk B en merk C hebt, kun je toch alle 3 de merken laten onderhouden door merk A.

    Merk A dat verdiend aan het onderhoud van de merken B en C. Had ik dat maar bedacht… 😉

    Nadeel is wel dat de universele garage de nek wordt omgedraaid als deze trend aanhoud.

    Beantwoorden
  • 19 januari 2011 om 10:20
    Permalink

    @Dutchbird:
    Als dit bericht echt waar is, is Alfa al overgenomen.
    De ontwikkelings afdeling is een tak die nonstop bezig zou moeten zijn,
    zeker gezien een nieuw model produceren een jaar of 4-5 kost totaal.

    En VW gaat echt geen bedrijf kopen om vervolgens pas een modellenreeks te gaan tekenen.
    Van tekening tot auto zit gewoon echt een jaar of 4 minstens.
    De tekeningen liggen al klaar als dit zo
    is want Alfa moet meer in de pijplijn hebben zitten als alleen de Giulia.

    Het lijkt mijzelf nog steeds heel sterk gezien de deal met Chrysler en de terugkeer in Amerika.
    In Amerika kent gek genoeg iedere automobilist Alfa Romeo.

    Beantwoorden
  • 19 januari 2011 om 10:32
    Permalink

    Het bericht is niet waar want we hebben nog meer uit Italië gehoord 😉
    Vooral dat van een zogenaamde ‘ruil’ is de grootste onzin die je maar kunt lezen. Zo werkt dat namelijk niet in die wereld.

    Wat het wel is, is een lekkere battle omdat een Amerikaanse marktintroductie een doorn in het oog is voor de concurrent.

    Beantwoorden
  • 19 januari 2011 om 13:51
    Permalink

    @Alfaspeed,

    Je zei toch ooit dat er pillen voor in de handel waren? Om opgewonden te geraken?

    @AE,
    Snij dan ook geen slaapverwekkende items aan zou ik zeggen. Wanneer je website “italiaans autonieuws en lifestyle” nastreeft dan verwacht je niet dat 25% van de nieuwsitems als onderwerp het merk uit Wolfsburg heeft. Je kunt zeuren dat Piech al 6 keer een fabel de wereld heeft ingeworpen, maar dan staat het hier al ondertussen 18 keer breed uitgeschreven. Zoals al eerder: aktie = reaktie.

    Als de geruchten niet kloppen dan haal je er toch gewoon je neus voor op?

    Beantwoorden
  • 19 januari 2011 om 14:01
    Permalink

    wat dan weer wel een voordeel is voor fiat…
    al die publiciteit en een goede rel levert natuurlijk wel free-publicity op voor FGA en Alfa Romeo… het is goed voor de naam als de bedrijven er om vechten natuurlijk…

    Beantwoorden
  • 19 januari 2011 om 15:07
    Permalink

    “””Als de geruchten niet kloppen dan haal je er toch gewoon je neus voor op? “””

    Voor een deel heb je daarin gelijk.
    Maar als die geruchten blijven duren, is het maar goed dat er een site als deze bestaat waar je kan lezen dat die geruchten foutief zijn.
    (dan kan je op familiefeestjes en dgl. 🙂 die geruchten ontkrachten met informatie die wel juist is)
    (waar AE zijn info haalt, blijft natuurlijk ook een vraagteken, maar tot hiertoe heb ik niet te klagen over het waarheidsgehalte 🙂 en de accuraatheid. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Automotive News Europe / nattevingerwerk van ene Ciferri. Om de ‘(ver)duitse’ autoboekskes niet te noemen)

    Beantwoorden
  • 20 januari 2011 om 02:17
    Permalink

    “waar AE zijn info haalt, blijft natuurlijk ook een vraagteken”

    En daar heb jij dan weer gelijk in. Het enige wat men nu doet is een gerucht proberen te ontkrachten met een ander gerucht.Krikt wel de amusementswaarde omhoog. 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.