Abarth PuntoEvo EsseEsse naar Italia a Zandvoort

Punto Evo EsseEsse

De Assetto Corse van de Abarth Punto Evo (oftewel de EsseEsse kit) is nu beschikbaar op de Nederlandse markt en wordt voor het eerst gepresenteerd op het evenement waar AutoEdizione ook aan niemands aandacht zal ontsnappen. De 1.4 Turbo MultiAir Punto Evo van het merk met de Schorpioen beviel ons sowieso al, maar zal met 180 pk en 270 Nm koppel alleen maar meer tot de verbeelding gaan spreken.

De EsseEsse kit bevat onder meer een speciale KONI set met FSD (Frequency Selective Damping) kleptechnologie. Tot voor kort bestond er alleen de mogelijkheid tussen of stugge of comfortabele schokdempers. Dankzij de FSD-kleptechniek hoeft er geen compromis gemaakt te worden tussen comfort en sport. De demper past zich direct en zonder elektronica aan de rijomstandigheden aan. KONI heeft het waargemaakt door middel van “Frequency Selective Damping” FSD deze beide eigenschappen stug en comfortabel in één demper te combineren. Een revolutionaire techniek waarbij de voordelen van beide types schokdempers nu in één zijn gecombineerd.

Het complete pakket bestaat uit:

• Geventileerde Brembo remschijven voor en achter

• High Performance Brakes HP 1000

• 18 inch Aluminium velgen Abarth Esseesse (Wit of Titanium)

• Abarth Koni schokdempers voor en achter met FSD klep

• Verlagingsset 20 mm met rode Brembo verenset

• Luchtfilter “Powered by BMC”

• Uitlaatsysteem met gemodificeerde Geometrie

 

Een gedachte over “Abarth PuntoEvo EsseEsse naar Italia a Zandvoort

  • 24 juni 2011 om 20:03
    Permalink

    Eindelijk is de Esseesse er!
    Wat een lekkere gooi en smijtbak is het weer geworden!

    O.K. maar hoe krijgt de Abarth nu meer pk’s?
    Dat onderdeel zie ik niet in het lijstje staan, zal toch niet door de betere uitlaat alleen komen denk ik.
    Verder neem ik aan dat je de oude LM velgen mag behouden en op marktplaats mag zetten of er winterbanden op kan laten doen of zoiets.
    En ook neem ik aan dat esseesse kopers eerst een tijdje met de basic abarth rond moeten rijden en daarna pas een “opvoerkit” bestellen.
    Of zouden er mensen zijn die er gelijk bij een nieuwe Abarth er al een esseesse kit op laten zetten?
    (is wel zonde van de nieuwe onderdelen die dan ongebruikt eruit gehaald worden)
    Ik snap heus wel dat het goedkoper zal zijn om het op deze manier te doen dan gewoon standaard een Esseesse Abarth af fabriek te leveren. bpm enzo
    Abarth is een geweldig leuk merk geworden, en nu snel de abarth mille 1000 gaan produceren graag. Zit daar eigenlijk nog meer op te wachten dan de Alfa 4c versie en die vind al helemaal geweldig.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.