Al meer dan 8000 orders voor nieuwe Maserati Quattroporte

qp cijfers

Ook met de eerste bestellingen van de nieuwe Maserati Quattroporte gaat het goed. Terwijl de Ghibli nu tal van geïnteresseerden een order doet plaatsen, is de grootste uit het nu grotere gamma van ‘Il Tridente’ al meer dan 8000 maal besteld. Dat werd vandaag bekend, tijdens de presentatie van de kwartaalcijfers. Vooral in Azië en Noord-Amerika is men volop naar de Maserati-dealer gelopen voor een nieuwe auto. Het is in lijn met waar men op hoopte.

Vandaag is ook de dag dat in de Avvocato Giovanni Agnelli fabriek te Grugliasco Turijn, wordt overgeschakeld op dubbele ploegendiensten om aan deze vraag te kunnen voldoen en tevens om de Ghibli erbij in productie te kunnen nemen. Dat wil zeggen dat nu alle 1000 werknemers aan het werk zijn in de nieuwe Maserati-fabriek.

qp cijfers2

14 gedachten over “Al meer dan 8000 orders voor nieuwe Maserati Quattroporte

  • 30 april 2013 om 08:15
    Permalink

    ik zeg: klanten met verstand van zaken! Wat een prachtige auto is dit toch, de QP

    Beantwoorden
  • 30 april 2013 om 23:14
    Permalink

    Voor alle mensen op deze site!

    Misschien zien jullie nu eindelijk de pyramide die op zijn kop staat! de berichten die Autoedizione doet over de toekomst die dan vaak met een negatief antwoord worden beantwoord omdat ze niet met de juiste modellen komen. Maserati en Alfa Romeo worden heel groot Italie word heel groot in de Autoindustrie. En je ziet vanavond aan Dortmund dat niet alleen geld en groot macht tot succes lijden. Alfa Romeo bij VW HAHAHAHA LAAT me niet lachen een sterk FIAT met Maserati en Alfa Romeo voorop!! Ik heb er altijd ingeloofd ALTIJD ik heb Sergio ook nooit op liegen kunnen betrappen. Alfa Romeo word weer een merk waar wij als Alfisit mega trots op kunnen zijn. Ohja ik wil een Frankfurt shirt zeker nu Duitse ploegen het zo goed doen.

    De Italianen krijgen weer succes zoals ze dat hadden in de jaren 60!

    Ciao

    Squadra 8)

    Beantwoorden
  • 1 mei 2013 om 14:02
    Permalink

    @Yamashita,

    Ik snap jou niet; ondanks dat je doet voorkomen dat je een liefhebber bent van italiaanse auto’s, wek je bij mij de indruk een notoire negatieveling te zijn, die conservatief vasthoud en wat was en vanuit je internet-troll-positie heerlijk lekker negatief de boel af zeikt, zonder ook maar 1x met een steekhoudende argumentatie te komen.

    Ik kan me vergissen hoor…

    @squadra;
    I rest my case!

    Beantwoorden
  • 1 mei 2013 om 14:43
    Permalink

    Ook ik ben een groot liefhebber van Alfa Romeo.Ik rij al 30 jaar een Italiaan(de meeste van jullie lagen toen nog in de luiers).
    Maar om nu iedere keer dingen te roepen die uiteindelijk toch niet gaan uitkomen!
    Op dit moment is het gewoon kommer en kwel bij Fiat.
    Kijk eens naar de aantallen die ze verkopen ,Amerikaanse Lancia troep,geen echt nieuws bij Alfa.
    Mijn vorige dealer is inmiddels failliet !
    Mijn huidige dealer ziet het ook al donker in.Hij zegt zelfs dat hij het moet hebben van de 2 de hands markt op dit moment.
    En jullie blijven maar door een roze bril kijken.
    Ben eens realistisch,kijk eens om je heen.

    Beantwoorden
  • 1 mei 2013 om 22:58
    Permalink

    @yamashita

    helemaal met je eens. Denk er precies zo over. Zodra je een hier wat afwijkende mening verkondigt en blijkbaar geen bril met roze glazen op hebt, wordt je afgeschoten. Ondertussen is bij velen hier zo dat een (1) zwaluw al zomer maakt, terwijl het volgens mij ‘een zwaluw maakt nog geen zomer’ is. Alles is gebaseerd op veronderstellingen en hoop op betere tijden. Tjonge jonge de 4C is uitverkocht. Maar liefst 1.000 orders geplaatst….. Elke zichzelf respecterende autofabrikant zou zich hiervoor schamen of op zijn minst zorgen maken. Zo niet bij AR en FGA………Ondertussen zijn er slechts 2e handsjes te koop, op wat end of life Mito’s, Giulietta’s en Delta’s na en mag er slechts worden gehoopt op een bestuur dat snel bij zinnen komt voordat de stekker er definitief uit gaat. Altijd maar plannen voorschotelen die vervolgens worden uit- en afgesteld. Ik realiseer mij dat ik mij met deze mening hier niet populair maak, maar dat zij dan maar zo. Realisme kan nooit kwaad denk ik maar.

    mvg, een liefhebber van Italiaans automobilisme en bezitter van verschillende Italiaanse auto’s, om maar aan te geven dat de huidige gang van zaken en het ongewisse toekomst perspectief mij zeer verontrust.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2013 om 00:22
    Permalink

    @Lampredi;

    Correctie, afschieten is vooralsnog niet nodig en kritisch zijn is ook niks mis mee, maar onderbouw het dan een keer goed, met steekhoudende argumenten. Ondertussen lees ik alleen maar retoriek van negativiteit en geklaag, met alle goeie wil van de aarde kan ik dat helaas niet plaatsen onder de noemer kritiek.
    En argumenten zoals:

    “Maar liefst 1.000 orders geplaatst….. Elke zichzelf respecterende autofabrikant zou zich hiervoor schamen of op zijn minst zorgen maken. Zo niet bij AR en FGA…”

    Dit aantal is logisch te verklaren; aangezien het hier om een spiksplinternieuw model gaat en niet een al over 30 jaar uitgemolken concept, dat veilig en bekend en saai is. En dan voortbordurend op jouw stelling, zou na al die jaren van afwezigheid de wereld AR met 1 nieuw model weer massaal moeten gaan kopen… floep daar vloog je theorie net uit het raam!
    Een goede naam komt te voet en gaat te paard, deze gezegde bestond al voor de auto was uitgevonden

    Beantwoorden
  • 2 mei 2013 om 09:07
    Permalink

    @Lampredi

    Niemand wordt hier afgeschoten voor zijn of haar mening. Mensen willen juist de discussie aangaan. Lijkt me niet meer dan normaal.

    Gelukkig is AutoEdizione nog altijd een online magazine met discussie mogelijkheden. 😉

    Beantwoorden
  • 2 mei 2013 om 13:12
    Permalink

    UHH Lampredi het zijn 8.000 zwaluw’s das een hoop vogels :-P. En ik kijk niet door een roze bril anders had ik wel een deze dagen op een boot gestaan die door de grachten van Amsterdam varen met allemaal mannen erop. Ik kijk wel door een mooie Italia Independent zonnebril! dat is het verschil. Wat je moet proberen is door je teleurstelling die je hebt heen te kijken dan zie je een nieuwe wind waaien in Italia eentje die de merken heel ver gaat brengen maar je moet dit slim en voorzichtig doen met de juiste producten en nog belangrijker op de juiste tijd!! daar zijn ze nu heel hard mee bezig.

    Ciao

    Squadra 8) zonnebril!!

    Beantwoorden
  • 2 mei 2013 om 21:02
    Permalink

    Als Italo liefhebber duurt het mij ook zeker lang en is het soms teleurstellend om te zien dat alles maar wordt herzien en uitgesteld.Maar om de kritische noot te doorbreken kan ik melden dat D-day voor Fiat langzaam nadert net als 6 juni 1944. Toendertijd werd keer op keer uitstel van de invasie er nooit aan getwijfeld dat deze dag zou komen maar werd de regie en voorbereiding nog beter en nauwkeuriger voorbereidt om de uiteindelijke invasie perfect te laten gelukken.
    Zo ook de Fiat groep zal zijn tijd nodig hebben om de invasie perfect voor te bereiden.
    Morgen reis ik trouwens weer voor een paar dagen naar motorcity Bologna om de geur van pasta/ olie en rubber /benzine op te snuiven. 😀 8)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.