Alfa Giulia breekt inderdaad eigen record op Nürburgring

giulia-record2

De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio met automaat heeft het oude record op de Nürburgring aan diggelen gereden. De aankondiging was er een tijdje geleden al, maar nu is het dan ook door Alfa Romeo zelf gecommuniceerd. Precies op het moment dat de Giulia met klaverblaadje en automaat ook in commercie is gegaan. De 8-traps automaat zorgt dat het opschakelen slechts 150 milliseconden in beslag neemt en dat zien we ook terug in de record rondetijd van 7:32 min. De automaat is uitgerust met het zogenaamde ‘Lock up’ systeem dat garant staat voor een feilloze hervatting bij het schakelen met zeer vloeiende rijdynamiek als gevolg. De handgeschakelde versie deed er een jaar geleden al 7:39 over.

giulia-record3

Opnieuw is Alfa Romeo in staat om hiermee een nieuwe standaard te zetten. Enkel auto’s als een Ferrari 458 Italia en McLaren MP4-12C deden het sneller. Porsche zette met de 911 Turbo S bijvoorbeeld dezelfde tijd neer. De machtige Quadrifoglio met 600 Nm koppel en een top van 307 km per uur, gaat van 0 naar 100 in 3,9 seconden.

 

9 gedachten over “Alfa Giulia breekt inderdaad eigen record op Nürburgring

  • 8 september 2016 om 22:54
    Permalink

    Deze Alfa maakt gehakt met alles wat uit Munchen komt.

    Beantwoorden
  • 9 september 2016 om 15:46
    Permalink

    @Squadra;

    Is dat belangrijk, dat het gehakt maakt met wat uit Munchen komt?
    Ja, voor de afzet en de verkoop geef ik het toe. uiteindelijk is dat wat telt voor FCA en niks anders.
    Maar voor het beeld van AR? Ik vind het een nutteloze vergelijking. Ik denk dat AR uitstraling genoeg heeft. Gewoon net iets rauwer en net iets flamboyanter, dan de ‘Bimmer’. Die in het zakelijke gedeelte goed verkoopt door het toch iets degelijker en meer gedistingeerde uitstraling, wat in die kopers-gebied erg op prijs wordt gesteld. In sommige segmenten en vlakken moeten ze Munchen voor zich laten en in ander opzichten streven ze hen weer voorbij.

    Persoonlijk denk ik dat AR in de verste verte niet met de gedoodverfde ‘Duitse drie’, te vergelijken valt qua uitstraling. Sterker nog; ik kan je maar één automerk op noemen, die altijd al geroemd wordt om zijn beeldschone soms controversiele design en bijbehorende sportieve rijgedrag en dat zegt mij genoeg.
    Maar, men wil graag wat te vergelijken hebben, dat snap ik dan ook 😉

    Beantwoorden
  • 9 september 2016 om 16:11
    Permalink

    Di Segno,

    Je spreekt jezelf al tegen in je verhaal 🙂 BMW is vaak de Benchmark in dit segment bijvoorbeeld een M3 ik noem maar iets. Waar ik mij aan stoor is dat veel autotesters niet op feiten testen maar op persoonlijke voorkeur. En dat BMW beter is als Alfa Romeo gaat er bij mij echt niet in zeker ook niet als het om betrouwbaarheid gaat want daar laat ook BMW steken vallen en dan zijn de prijzen ook nog op een ander niveau. Alfa Romeo zou misschien 3 jaar garantie moeten geven op hun auto’s en de showrooms maken samen met JEEP naar voorbeeld Jaguar Landrover. Dat doen die Duitsers namelijk heel erg goed hun marketing!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 9 september 2016 om 16:47
    Permalink

    @Squadra,

    Ik spreek mezelf niet tegen, ik geef mijn mening. En jij geeft nou precies aan waar in BMW onder andere beter is dan AR, namelijk: Marketing! En heel eerlijk de kwaliteit van BMW is bovenal echt niet slecht en ik denk kwalitatief echt wel beter dan AR, maar dat is ook niet erg of gelogen, dat is hun ‘unique sellingpoint, samen met die andere twee’. Doen ze goed, moeten ze vooral blijven doen. Dan kan AR zich veel meer profileren op het gebied waar ze wel goed in zijn: ‘lekkere’ wagens maken en zich blijven ontwikkelen en aanscherpen in kwaliteit. Want het is niet voor niets dat VAG potentie zag in AR en dat ome Sergio dat ook doet en (de romeinse goden zijdank!!!) nooit verkocht heeft!
    Overigens het is een feit dat BMW het kunstje van AR hebben afgekeken in de jaren ’70, dat hebben ze goed gedaan en verder geperfectioneerd en een Duits sausje overheen hebben gegooid, of je daar van houdt, is persoonlijk…

    Beantwoorden
  • 9 september 2016 om 17:48
    Permalink

    Di Segno,

    BMW is een dikke vette Bayern geworden die vergeten zijn wie ze waren. I3 en de BMW 2 serie Active tourer als voorbeeld ook die rare I8 is echt geen fijne auto. De nieuwe Giulia is een betere auto als een 3 serie, ik heb de Giulia in Geneve aan een vergelijking gezet met de 3 serie. En afwerking is niks minder ruimte interieur wel daarin is de Alfa beter de stoelen zijn beter van de Alfa Romeo. En mensen die gaan zitten zeiken over kunststof zijn echt gek daarop koop je geen auto zoals Chris Harris ook al zij in zijn filmpje voor Topgear. Daarbij heb ik de test gelezen van ene Clarkson en die vond de nieuwe Giulia het beste wat ons is overkomen in 10 jaar en een voorbeeld voor BMW erg leuk.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 9 september 2016 om 18:40
    Permalink

    Ach geef toch gewoon toe, het is gewoon leuk om BMW es goed af te zeiken 😁

    Beantwoorden
  • 9 september 2016 om 19:53
    Permalink

    Ok, toegegeven ik vind het ook leuk om de Duitse drie af te zeiken, maar mij gaat het vooral om qua marketing hoeveel mensen er uit bijvoorbeeld hun “bimmert’ stappen en een Giulia of later als hij er is een Stelvio kopen! Ik zie aan de cijfers dat dat in italie goed lukt en zie ook kopers Duitsland, ook meer voor Maserati! Het lijkt er echt op hier in Nederland dat wij nog hardnekkiger een Duitse auto zijn uit te krijgen dan een Duitser zelf!!! Van een uiterst tevreden Alfa MiTo Junior 120Pk LPg rijder!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.