Alfa Romeo brengt updates naar Parijs

Het grootste nieuws zit vooral onder de motorkap van de Giulietta en de transmissie erachter. Ook de MiTo en de 159 komen met een update.

De dubbele droge koppeling met de naam TCT zal voor het eerst op de nieuwe Alfa te bewonderen zijn. Mét flippers aan het stuur wat nieuw is voor het oog. Deze zal ook leverbaar zijn op de 2.0 JTDm2 van 170 pk. De auto die je in Parijs kunt bewonderen heeft de voor ons inmiddels bekende 1.4 TB MultiAir met 170 pk. Deze kan van 0-100 in 7,7 seconden. Nieuw is ook de Giulietta 2.0 JTDm met 140 pk. Een soortgelijke motor zal ook nog zijn weg vinden naar de 159. De Giulietta met deze motor heeft een max. koppel van 350 Nm en voldoet aan de Euro 5 normering. Het verbruik zit op 4,5 liter per 100 km en de uitstoot op 119 g/km aan CO². De top van deze Giulietta Diesel met nieuwe MultiJet 2 techniek zit op 205 km per uur. Nul tot honderd doe je in zo’n 9 seconden.

Voortaan is de Giulietta ook leverbaar met ‘Blue&Me-TomTom’ met touchscreen en spraakherkenning. Deze kun je voortaan ook bestellen op de MiTo. De MiTo verschijnt nu ook in een ‘Eco’ versie met 1.3 de fijne MultiJet met 95 pk. Goed nieuws voor de Nederlandse belastingbetaler die van Alfa Romeo houdt. De MiTo Eco verbruikt 4 liter per 100 km en heeft een uitstoot van 104 g/km aan CO². De top is 180 km per uur en naar de honderd ga je in 11,6 seconden.

De mooie maar momenteel weinig succesvolle 159 staat straks gewoon te schitteren in Parijs en wel in de versies Berlina en Sportwagon in MY2011 uitvoering. Nieuw is dus de 2.0 JTDm2 met 136 pk volgens Euro 5 normering.

5 gedachten over “Alfa Romeo brengt updates naar Parijs

  • 13 september 2010 om 21:05
    Permalink

    Uhh, dat is nou jammer de mito 1.3 met 95pk en teveel uitstoot om hem bpm vrij te maken… Waarom nou niet de 85pk dan is ie pas echt eco !

    Beantwoorden
  • 13 september 2010 om 21:23
    Permalink

    Beetje jammer van die 104 gram uitstoot. Opel lukt het wel om de 95 PK 1.3 cdti in de corsa op 95 gram te krijgen. Die motor is identiek, mogelijk zelfs nog met de oude multijet 1 inspuiting. Ik vraag me af of Alfa er überhaupt nog een paar van gaan verkopen in nederland nu het aanbod b segment diesels steeds ruimer wordt. Ford komt er ook al aan.

    PS. waar blijft de Panda diesel onder de 95 gram?

    Beantwoorden
  • 13 september 2010 om 22:27
    Permalink

    @Pietje: Waarschijnlijk komt dat doordat FGA meer benzinemotoren voor Alfa Romeo wil verkopen. De echte eco modellen zullen voor meer voor Fiat zijn.

    Beantwoorden
  • 14 september 2010 om 08:53
    Permalink

    De echte eco modellen zullen voor meer voor Fiat zijn.

    Ja, ja. De zoveelste vergissing van FGA. Het zijn toch zware tijden voor een Alfisti. De een bloeper na de andere.

    Beantwoorden
  • 14 september 2010 om 09:58
    Permalink

    Ben bang dat Alfa, c.q. Fiat het geen moer interesseert wat er in NL allemaal voor belastingregels zijn. De markt is er gewoon te klein voor.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.