Alfa Romeo dunt het Giulietta gamma eerst uit

giulietta

Met een eerste behoorlijk grondige facelift in het verschiet, dunt Alfa Romeo het gamma van de Giulietta om economische en praktische redenen eerst uit. De vernieuwde Giulietta Quadrifoglio Verde bijvoorbeeld, is nog niet zo lang op de markt maar verdwijnt nu alweer van de lijst. Vanaf januari verdwijnen ook de 1.4 MultiAir met 150 en 170 pk van de lijst, naast de 1750 TurboBenzina van de hierboven genoemde QV, plus de 2.0 JTDm met 175 pk. Wel blijven de 1.4 turbo met 105 of 120 pk benzinemotor leverbaar en de 1.6 en 2.0 JTDm met respectievelijk 120 en 150 pk. Lees over deze laatste binnenkort onze review op AutoEdizione.nl. Qua uitrustingsniveau’s mogen na een korte carrière ook de Sprint (+ Sprint Speciale) en Exclusive met pensioen. Alfa Romeo grijpt voorlopig alleen terug op de Progression, Distinctive en de Business.

De facelift komt intussen komende zomer op de markt en zal aan meer geprononceerd frontaal in Giulia-stijl te herkennen zijn. Ook zal er in het interieur het een en ander veranderen voor een meer premium gevoel. Motorisch valt er eveneens wat nieuws te verwachten, wat mede verklaart waarom de optielijst nu eerst krimpt. Vanaf de introductie van het vernieuwde model zal het bestellijstje dus weer groeien. De presentatie van dit model zal tijdens de salon van Genève zijn in maart 2016.

33 gedachten over “Alfa Romeo dunt het Giulietta gamma eerst uit

  • 24 december 2015 om 16:08
    Permalink

    “Met een eerste behoorlijk grondige facelift in het verschiet, dunt Alfa Romeo het gamma van de Giulietta om economische en praktische redenen eerst uit.”
    Met andere woorden: het modellen programma wordt verder uitgekleed, want we hebben ons verkeken op de Amerikaanse en Chinese markt die ver achter blijft.
    Getuigt weer van een fantastische visie van AR 🙁

    Beantwoorden
  • 24 december 2015 om 16:43
    Permalink

    omwille van economische en praktische redenen, stel ik voor de verkoop en de productie stil te leggen. Kan de facelift versie waar eerder in productie.

    Beantwoorden
  • 24 december 2015 om 17:19
    Permalink

    @Dutchbird

    Tja dat blijft raar bij ze. Als het mee zit komt er dan een 2.0L in die van de Giulia als QV. Maar om dan nu al modellen te schrappen is wel raar ze hebben al z’n rijke hoeveelheid keuzes.

    Dus alle modellen met een lage CO2 uitstoot gaan ze schrappen en oude techniek blijft leverbaar rare jongens die Italianen. De laaste paar dealer in NL sterven nu ook uit voor er nieuwe modellen komen. Wie moet die straks gaan verkopen?

    Beantwoorden
  • 24 december 2015 om 17:24
    Permalink

    Als (afvallige) Alfist verbaas ik me elke keer weer over de reacties die ik hier lees.
    Het grote probleem is volgens mij dat gezien de EU regels (die voor alle fabrikanten gelden) Fiat met een behoorlijk probleem zit en wel de CO2 uitstoot. De wetgeving voor dit jaar en de komende jaren heb ik eens opgezocht en dan schrik je wel. Deze link spreekt denk ik boekdelen:
    http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm

    Gezien het feit dat Alfa geen motoren heeft die aan de lage normen voldoen zitten ze dus gewoon met een economisch probleem dat elke in de EU verkochte auto gewoon geld kost.

    Naar mijn idee zal er dus of moeten worden ingezet op zuinige en sterke motoren (drie cilinders?) in combinatie met een reeks sterke motoren. Om maar even de Duitse concurrentie er bij te halen: 1-serie en A3 zijn te leveren met motoren die weinig uitstoten (wel of geen sjoemelsoftware) en die dus zorgen voor evenwicht in het gamma.

    Groet,
    Rob

    Beantwoorden
  • 24 december 2015 om 19:09
    Permalink

    Ik vrees dat ik een Giulietta die er als Giulia uitziet geen vooruitgang zal gaan vinden t.o.v. de huidige Giulietta.

    Beantwoorden
  • 24 december 2015 om 19:22
    Permalink

    @rob75: Welke norm bedoel je precies? De 130g-limiet? Ik ben was namelijk in de veronderstelling dat Fiat ruim onder de 130g CO2 zit, is ook logisch want alle Panda’s en 500’jes trekken het gemiddelde flink omlaag. De beperkte aantallen die Alfa verkoopt kunnen het gemiddelde nooit ver uit balans brengen.

    De 95g-limiet van 2021 gaat een grotere uitdaging worden, omdat niet alleen de norm aangescherpt wordt, maar tegen die tijd ook volgens de WLTP-test gemeten wordt, wat het nog extra moeilijk maakt. Om die limiet te halen heb je feitelijk hybridetechniek nodig, en we weten dat ze daarop een klein beetje achterlopen…

    Beantwoorden
  • 24 december 2015 om 21:04
    Permalink

    Ik heb het nu wel stilaan gehad; Wat valt er nog uit te dunnen? Er is nu al niets meer. Kom zeg. Doek de boel dan gewoon op.

    Beantwoorden
  • 24 december 2015 om 21:34
    Permalink

    Komt waarschijnlijk doordat de huidige motoren te verouderd zijn om in de facelift te gebruiken. Kan me ook niet voorstellen dat er nog veel in de huidige Giulietta wordt geïnvesteerd. De opvolger op basis van het Giorgio platform staat al te trappelen.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 00:31
    Permalink

    De front van de Giulia zou ik tochwel jammer vinden. Hij is zo perfect en moet niet op de Giulia gaan lijken.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 00:52
    Permalink

    FCA heeft in Europa echt een serieus probleem met de emissie van hun motoren. Bijna alle concurrenten zetten volop in op elektrificatie, en hebben vanaf 2017 een volledig gamma elektrische voertuigen. FCA heeft niets, op een enkele Maserati na vanaf 2018. Daarnaast heeft men in het A/B/C segment gegokt op succes van de Twinair motoren, en dat blijkt alleen voor het A-segment een serieus alternatief. Voor het B/C segment leunt men op oude motoren die de auto’s hier onverkoopbaar maken en in de rest van Europa slechts geschikt maken als low budget cars. Het eeuwige probleem van te veel te lange levensduur van modellen en het te laat opleveren van facelifts en opvolgers gaat FCA de das omdoen als ze niet oppassen. Kijk naar de levenscycli van Franse en Duitse concurrenten, dat is 3x sneller en daardoor succesvoller. De Giuliietta had in 2014 een facelift moeten hebben en in 2017 volledig vervangen moeten zijn. De Giulia is een product uit 2015 en zal dus in 2018/2019 een facelift moeten krijgen. In de praktijk wordt het 2e 2016 voordat de Giulia volop leverbaar wordt. Binnen enkele maanden daarna heeft de helft van het D-segment modernere opvolgers klaar staan. Too litle too late Sergio!

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 09:38
    Permalink

    Logisch dat deze motoren eruit gaan eerst. De productie wordt aangepast en de genoemde versies gaan in dermate lage aantallen over de toonbank, dat het niet nodig is om de productiekraan ook op het oude niveau open te houden voor deze motoren. De aanpassing zal de Giulietta esthetisch goed doen gezien de mock-up die we al gezien hebben. Fellere look. En aanpassing van het interieur is heeeel verstandig wat mij betreft. Het front wordt assertiever qua uitstraling en zal Alfa’s gamma meer eenheid geven. Ook de MiTo wordt duidelijk mooier trouwens na de aanpassing dankzij de ronde mistlampen hoog in de bumper .

    @mareblu: ik ben bang dat je te lang in het ieniemieniekleine NL opgesloten zit. Europa zet maar op 1 ding in momenteel en dat is: DIESEL (zie de eisen voor 2020 die vervallen zijn om VAG en alle anderen tegemoet te komen). FCA’s motoren zijn voor de meeste markten daarom adequaat en nieuwe motoren liggen klaar voor uitbreiding van het gamma in andere segmenten. De verkoop groeit niet voor niets, vooral op die ene heel belangrijke markt; Italië. Hybridetechniek ligt bij FCA notabene allang in de schappen maar is nog niet interessant om nu al breed toe te passen gezien de markten waar de groep het van moet hebben.

    En wat die levenscyclus bij de concurrent betreft. Twee dingen: Alfa Romeo is te klein (en dus niet te vergelijken met een groot Duits volumemerk van VAG bv) en maakt zich op voor een herstart als premiummerk met een nieuwe line-up. Goddank hebben ze niet gekozen voor de geld verbrandende faceliftstrategie die PSA volgt. Renault telt niet mee want die gebruikt ook Samsung modellen en gaat een stuk degelijker/behoudender te werk. Beetje zoals FCA. Fiat doet het nu ook zo. Dat merk heeft nieuwe rendabel geproduceerde modellen bedacht en die zien we nu stuk voor stuk tot stand komen (dat kost tijd maar men er is er volop mee bezig). De stelling ‘sneller is succesvoller’ heeft dus twee kanten; A) lang niet altijd kijk maar naar de verkooppercentages B) er zijn maar een paar producenten die zich dat ook daadwerkelijk kunnen veroorloven. FCA hoort daar als nr.7 van de wereld niet bij.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 10:19
    Permalink

    Ik snap niets meer van die ‘Italianen’…
    Alle interessante motoren halen ze uit het assortiment… C02/Nox?
    De 1.4 Multiair is de modernste motor in de markt.. De enige motor met echt variabele kleppentiming. Multiair was aangekondigd op alle FCA motoren… en nu via de achterdeur weg?

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 11:26
    Permalink

    Ik geen argumenten op het gebied van emissies dat het wegnemen van deze motoren rechtvaardigt: Er zijn geen CO2-normen die op 1 januari van kracht worden. Euro6 is wel voor bestaande modellen in werking getreden op 1 september van dit jaar, maar dat zou betekenen dat er enkele maanden geleden modellen uit het aanbod zouden moeten zijn gehaald, wat niet gebeurd is. De MultiAir-motoren zijn dan ook Euro6-conform.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 11:31
    Permalink

    @Lancia4Ever: ik zit bepaald niet opgesloten in het ieniemieniekleine NL, ik kijk juist op Europees en wereldwijd niveau en constateer dat de lange levenscycli van FCA modellen er voor zorgt dat het niet goed gaat. Het merk Fiat is wereldwijd van alle grote merken dit jaar het slechtst resterende merk: -12%, en in oktober ging het nog eens versneld bergafwaarts. Geen enkel merk in de top50 ziet zijn verkopen zo hard teruglopen als Fiat. In somige belangrijke markten doet Fiat dit jaar -50%. Alfa en Lancia staan niet eens meer in de top 100. Merken die wel succesvol zijn hebben kortere levenscycli, zitten bovenop de trends (nu: crossover’s en SUV’s, hybrides), zoals Mercedes, BMW, Mazda. Het enige succevolle merk dat FCA heeft is, om die reden, Jeep. Als Brazilie niet aantrekt, en daar lijkt het niet op, wordt het een heel somber jaar voor FCA. Dat had voorkomen kunnen worden als er naast een Giulia ook een nieuwe Giulietta was geweest, een nieuwe Punto, een facelift Panda, hybride Maserati’s, en een hele reeks nieuwe Amerikaanse modellen die de terugval van Dodge en Chrysler hadden kunnen tegengaan. Je hebt gelijk dat FCA te weinig budget heeft om dat allemaal te doen en daarom zal men moeten snijden in het veel te grote merkenaanbod: je kunt geen 10 merken overeind houden als je de nummer 7 van de wereld bent. Logisch dus dat Lancia verdwijnt, en grote kans dat ook Alfa het niet gaat rijden als de volumes niet vervijfvoudigen. Een optische facelift van de Giulietta gaat daar niet aan helpen. Too little too late Sergio.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 12:47
    Permalink

    vreemd dat voor het Jeep Renegrade programma wel de Multi-air wordt gebruikt,
    Deze gang van zaken is gelijk aan wat ze met de Delta uithaalden, alleen kleine diesels en toen een LPG, in de Giuletta lossen ze dat met de 105/120 pk.benzine.
    Het eerste half jaar zal een zeer slecht jaar worden voor de dealers, en of het daarna beter gaat betwijfel ik. Het eerder gestelde van de productie opvoeren naar de 300000 eenheden mag naar het land der fabels.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 13:56
    Permalink

    @niccolo: De 105 en 120pk Fire-motoren hebben ook Multiair, dus als er al een betrouwbaarheidsprobleem is, dan is dat niet de reden. Het is de turbo die verwijderd wordt.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 14:00
    Permalink

    Laat maar, wat ik zeg klopt niet. De Giulietta gebruikt de oude Fires met Turbo, niet de atmosferische multi-air-versies.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 14:45
    Permalink

    Dit gebeurt toch al jaren in autoland om plaats te maken voor nieuwe pruductie. Wie wil er nog een oud model wanneer er een nieuw uitkomt. En zeker wanneer nieuwe techniek op komst is gaat de productie fors omlaag. Ieder merk doet dit en proberen de overproductie zo snel mogelijk te lozen. Alleen daar wordt geen berichtje aan gespendeerd.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 14:52
    Permalink

    Het gaat hier echt over de aantallen m.b.t. de Giulietta. De 150/170 pk MA is een prima motor voor zo ver ik weet, alleen is het percentage motoren van dit type van de circa 3000 Giulietta’s die er per maand verkocht worden te verwaarlozen.

    @mareblu: De daling van het merk Fiat komt door de krimp in Brazilië. Wat de modelpolitiek van FCA t.o,v, van anderen betreft doet de concurrentie het beter vanwege bepaalde factoren. Puur omdat ze meer slagkracht hebben bv en niet omdat ze modellen sneller op laten volgen of voor de juiste techniek kiezen (hybride techniek verkoopt alleen beter in de hogere segmenten waar FCA nog grote afwezige is voor het moment en op zeer specifieke markten, waar FCA ook nog geen speler is van formaat). Ik denk dus niet dat FCA daar niet goed mee bezig zou zijn en het anders zou moeten doen. Daarvoor is men de laatste jaren te proactief geweest. Misschien wel actiever dan menig andere bouwer die nu nog een groter gamma hebben. Men werkt er naartoe as we speak. De invloed van modelopvolging in rap tempo is overigens gering wat de wereldcijfers betreft en wordt vaak overschat door een lokale opinie. Volgens mij doen ze exact ALLES momenteel om zo efficiënt mogelijk de belangrijkste merken te vermarkten. Zie Jeep. Zelfs Lancia met die ene Ypsilon als je het heel sec wilt bekijken. Je kunt als fabrikant niet toveren dus smijt je niet met nieuw modelvarianten. Dat doen anderen ook niet. Men werkt binnen de mogelijkheden die er zijn. Alfa wordt aan gewerkt en andere merken binnen de groep (Lancia/Chrysler) kunnen op die ontwikkelingen straks meevaren. Chrysler en Lancia volgen pas als alle techniek en inkomsten voor handen zijn en als de marktcondities kloppen. Of het te laat is? Dat zal blijken. Of het bij mislukking aan onjuiste keuzes van Marchionne te wijten valt zoals je stelt? Dat valt erg te betwijfelen aangezien er volgens mij erg grondig van onderaf aan rendabele productie en producten gewerkt wordt door FCA. Op indrukwekkende wijze als je het mij vraagt. En zoals hij zelf vaak zegt…”Met de snelheid van het licht” Dat je als consument hier een lege showroom ervaart t.o.v. andere merken, heeft niet te maken met verkeerde keuzes. Fiat en Jeep zijn de merken waar het vandaag om gaat en die worden op een goed manier ontvouwen momenteel. Daarna een stapje verder met Alfa Romeo en wie weet Lancia en Chrysler. Daarmee volgen ook hybride Crossovers bv en dus marktuitbreiding.

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 15:48
    Permalink

    @lancia4Ever: de slechte resultaten van Fiat komen deels door de marktomstandigheden in Brazilië, maar zeker niet volledig. Om te beginnen verliest Fiat in Brazilië keihard marktaandeel, van 22 naar 18% binnen een jaar. De markt krimpt 24%, Fiat 36%. Fiat is na jaren sinds enkele maanden zelfs geen martkleider meer. Maar er is meer aan de hand. In andere belangrijke automarkten speelt Fiat ook niets klaar: USA, India, UK, Rusland, China, allemaal -50% of erger.

    Chrysler is overigens voor FCA een veel belangrijker merk dan Alfa, en kan op geen enkele manier vergeleken worden met Lancia. Tot en met oktober goed voor ruim 314.000 stuks, goed voor 8% van de groepsomzet. Lancia en Alfa blijven steken op 1,5%.

    Het zo efficient mogelijk vermarkten van de belangrijkste merken is niet wat Sergio doet en van plan is met Alfa. Een auto laten zien aan de wereld en er vervolgens nog bijna een jaar over doen voordat ie te koop is…..

    Beantwoorden
  • 25 december 2015 om 18:08
    Permalink

    Het motorenpalet verminderen vanwege lage verkopen kan logisch zijn, maar niet als het de bedoeling is de verkopen op te voeren, want dan werkt het contraproductief.

    Beantwoorden
  • 26 december 2015 om 11:39
    Permalink

    Uitfaseren van de motoren die vervangen/vernieuwd gaan worden en er is voorraad genoeg om het tot de “nieuwe” Juul uit te houden. Echt niks ernstigs dit. Je gaat geen volle productiecapaciteit aanhouden in de laatste fase. Verwacht bij de nieuwe ook wat minder keuze in motoren en uitrustingsniveaus. Net als bij de Mito, waar bv de TwinAir het veld gaat ruimen.

    Beantwoorden
  • 26 december 2015 om 11:49
    Permalink

    De naam QV zal pas bij rwd Giulietta terugkeren, wat overigens niet hoeft te betekenen dat de 1750motor nu verdwijnt. Wellicht blijvend onder een andere aanduiding net als bij de Mito overigens. Ook logisch, want de concurrenten overtreffen inmiddels op heel veel vlakken de beide QV’s.

    Beantwoorden
  • 26 december 2015 om 17:35
    Permalink

    Elke Lullo die hier lekker negatief gaat lopen doen over FCA WAT KOM JE HIER DAN DOEN?? dan zijn er nog heel veel andere site’s waar je lekker kan gaan zitten zeiken over knopjes en afwerking!!!!!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 27 december 2015 om 17:45
    Permalink

    @Squadra,

    Men is ben ik bang gewoon moe en gefrustreerd aan het raken van FCA’s uitstel gedrag en de inconsistentie van het modellen aanbod. Helemaal als er dan ook nog eens berichten komen dat de modernste benzine motoren worden geschrapt. Hoop doet leven maar dit soort berichten brengen geen hoop. De beloofde gouden bergen kommen hier mee weer verder weg dan daarvoor. Met dergelijk handelen lijkt het allemaal meer een fata morgana dan een business plan. Gebaseerd op wat voor ons de zichtbare feiten zijn (uitstel, schrappen van motoren en modellen). Dat er achter gesloten deuren wellicht koortsachtig word gewerkt aan van alles en nog wat kan misschien wel zijn maar fijt blijft de Gullia is een jaar na dato straks nog steeds niet leverbaar in fijte 5 jaar na de 159 uit productie is gegaan, de Punto nog steeds een mooi model maar wel wat te oud vergeleken met de concurrentie, De Tipo leuk maar oude motor techniek en veel te laat na de bravo en zo zijn er nog wel wat meer zaken die doen vrezen voor FCA’s toekomst. De toekomst zal het uitwijzen. Ik hoop stiekem nog steeds dat het goed komt maar de moed begint me ook aardig in de schoenen te zakken.

    Beantwoorden
  • 30 december 2015 om 18:27
    Permalink

    @dmantione (en anderen ook natuurlijk)
    Het gaat er meer om dat er kennelijk meer speelt bij FIAT waardoor er soms onlogische keuzes worden gemaakt. Ik snap het ook niet helemaal dat de Multi-air motoren uit het gamma gaan. Tot je iets verder kijkt naar wat fabricagekosten. Ik denk dat de 1.4 T-Jet motoren gewoon goedkoper zijn op dit moment om aan de grote vraag naar 1.4 Multi-air motoren in andere modellen.
    Om maar bij de concurrentie uit Europa te blijven: hier zie je veel motoren met lage emissie (<130 g) door toepassing van een 3 cilinder. FIAT kan dit door multi-air. Echter, een productietechnisch handige oplossing is er niet om een reeks modulaire (en dus kostenbewust te produceren) motoren is er niet. En laten ze daar nu net mee bezig zijn.
    De 1750 TBi is een hele mooie motor, maar ik denk niet dat die de concurrentie aan kan met merken als vooral Jaguar, die toch net iets eerder een geduchte concurrent voor de Giulia heeft gemaakt in de vorm van de XE. Overigens ben ik wel in de overtuiging dat Alfa nu weer modellen gaat maken die in de aard ontworpen zijn voor zeer hoge prestaties. Een Giulia QV die meer dan 300 km/h haalt, geeft aan dat ze op de lijn zitten van een 3-serie die ontworpen wordt met een M3 in gedachte. Het grote voordeel is dat er nu meer dan voldoende reserve zit in het onderstel, zodat mindere varianten ook aanvoelen als een supersporter.

    Kortom: ja soms doen ze in "La Belle Paese" rare dingen, maar die Marchionne heeft wel visie.

    Groet,
    Rob

    Beantwoorden
  • 30 december 2015 om 20:39
    Permalink

    Ik kan de logica van fabricagekosten volgen: Het is de enig mogelijke verklaring voor deze zet. Toch klopt het commercieel niet om een merk wat je hoger positioneert enkel te voorzien van motoren van 10 jaar oud. Voor de Tipo is het bijvoorbeeld een ander verhaal: Die wordt erg goedkoop aangeboden, dus dat daar goedkoper te produceren motoren in zitten is niet meer dan logisch. Een Giulietta is echter een heel stuk duurder dan een Tipo. Als koper die veel geld voor een Giulietta gaat uitgeven zijn verouderde motoren vooral wat je niet wilt kopen, regelrechte anti-reclame dus.

    Wellicht is het werkelijke probleem dat de niet-Multiair Fires überhaupt nog werden verkocht in de Giulietta, die hadden al veel eerder afgelost moeten worden.

    Beantwoorden
  • 31 december 2015 om 19:48
    Permalink

    Bij het artikel over de Mobi heeft men het over de nieuwe 3 cilinder en 4 cilinder. Dit zal vermoedelijk het zelfde blok zijn met 1 cilinder meer of minder. Met ongeveer 350cc per cilinder wat dus een blok van 1L (3C) en 1,4L (4C) oplevert. Blijft alleen gek om niet de 1.4MA er in te houden tot deze blokken ten tonele komen.

    Ik vermoet dat de nieuwe 2.0 en de V6 ook veel gelijkenissen hebben altans dat zou slim zijn. Doen ze al jaren bij VAG jak dat ik dat durf te zeggen. Maar het is gewoon slimmer om maar een paar basis componenten te hebben die je overal kunt toe passen Dus zelfde cylinder koppen veren bussen etc. En dan alleen voor de high performance modellen een iets ander kop en voor de diesels ook maar een zelfde basis blok. Zelf zou ik liever alles met 1 basis hebben en dan die 350cc.

    L3 1L
    L4 1,4L
    V6 2,1L
    V8 2,8L
    V12 4,2L

    En dan met 1,2 of 3 turbo’s of nog beter elektrische turbo’s ben je niet meer afhankelijk van de uitlaatgassen die de turbo druk bepalen maar de electronica precies die druk levert die nodig is.

    Tja punt is dan wel dat de F12 Berlinetta dan in bassis de zelfde motor heeft als een panda. Of je draait het om een panda met in bassis het celfde blok als een Ferrari 🙂

    Beantwoorden
  • 1 januari 2016 om 15:32
    Permalink

    Deze actie van Alfa duurt maar enkele maanden en zal met de introductie van de FL weer verdwijnen. De QV zal niet meer terug komen in deze vorm maar waarschijnlijk in een ander jasje. Dus pas weer in de nieuwe Giulietta. Volgens Italiaanse media omdat hij niet sportief genoeg is. Dus de auto blijft alleen met een andere batch.

    Beantwoorden
  • 2 januari 2016 om 08:20
    Permalink

    @alfaspeed

    Dat is op zich niet zo vreemd “niet sportief genoeg” hij is best leuk en rijd lekker maar kan zich niet meten met de hete hatchbacks als Focus, Megane, A AMG, S3, M1, Civic e.d. terwijl de Giulia de concurrerende modellen in zijn klasse wel passeert naar alle waarschijnlijkheid. iig wel op papier.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.