Alfa Romeo eind 2012 te koop bij 200 Amerikaanse dealers

Het wordt allemaal steeds concreter.

Sergio Marchionne maakte het als eerste man van FGA-Chrysler zelf bekend aan de pers. Vanaf eind 2012 zullen net als voor Fiat momenteel het geval is, 200 Amerikaanse dealers geselecteerd worden voor de verkoop van het mooie Milanese merk. Aangezien de verkoop aan de andere kant van de grote plas gecombineerd zal worden met die van Fiat, kunnen we aannemen dat het voor een groot deel dezelfde dealers zal betreffen in de diverse grote steden. Het is de bedoeling dat de Italiaanse merken in eerste instantie als geheel samen worden gepresenteerd. Zolang het nieuwe E segment model van Maserati er nog niet is, is er echter nog geen sprake van een toevoeging van Maserati in de ‘Italiaanse hoek’ van het bedrijf waar verder ook Chrysler, Dodge en Jeep verkocht wordt. Het gaat in eerste instantie om de aanstaande modellen Giulia in de versies Berlina en Sportwagon. Volgens ons uitgebreide archief zal de Giulietta niet lang daarna volgen.

Kijk, dat is een fijn soort helderheid. We weten dan in ieder geval dat de Europese introductie van de nieuwe Giulia als sedan en Sportwagon ongeveer in het voorjaar van 2012 moet zijn. Dat kan bijna niet anders.

3 gedachten over “Alfa Romeo eind 2012 te koop bij 200 Amerikaanse dealers

  • 27 augustus 2010 om 15:33
    Permalink

    Als Amerikaan zou ik maar niet m’n adem inhouden, want we horen al jaren dat Alfa “over een paar jaar” in de VS te koop zal zijn. Eerst zien, dan geloven.

    Beantwoorden
  • 28 augustus 2010 om 22:02
    Permalink

    Het is inderdaad te hopen dat de Guilia voor die tijd uitgebracht is want met de Mito en de Guilietta gaan ze het niet redden. Een uitgebreid assortiment is noodzaak om daar te slagen en ik betwijfel of de huidige designlijn de Amerikanen zal aanspreken.

    Overigens las ik pasgeleden dat ze de zaak weer gaan stopzetten totdat Alfa zich in Europa heeft bewezen. Typisch voor Alfa waar het beleid nog weleens kan veranderen. Helaas want Alfa heeft meer markten nodig dan alleen Europa.

    Beantwoorden
  • 29 augustus 2010 om 13:12
    Permalink

    Dat is een oude en niet correcte bewering. Het is sowieso niet logisch om een merk zich eerst in europa te laten bewijzen. Dat is net zoiets als wedden op datgene waar de minste kansen liggen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.