Alfa Romeo heeft naam Milano laten registreren

Alfa Romeo zou het typenaam Milano hebben laten registreren bij het Amerikaanse patentbureau. Dit is gisteren op het internet geroepen, verder is niet precies duidelijk waar het mee te maken zou hebben. Tijdens de ontwikkeling van de huidige Giulietta gedurende de tweede helft van het vorige decennium werd lang aangenomen, dat Milano ook de naam zou worden van de nieuwe C-segment Alfa Romeo. Vervolgens besloot het merk, dat tegen de lancering van de hatchback in 2010 een eeuw bestond, om juist klinkende namen van weleer te gebruiken zodat het juiste merk-DNA extra kon worden benadrukt.

Met de komst van de nieuwe Giulia zien we dezelfde beweegreden, maar nieuwe modelvarianten zoals een SUV, dwingen de ontwerpers om ook nieuwe roepnamen te bedenken. Iets wat sinds de komst van Alfa’s eerste ‘kleintje’ de MiTo, al een keer noodgedwongen plaatsvond. Noodgedwongen want het lijkt erop dat het bedenken van de juiste namen nogal een stressvolle bedoeling is voor de ontwikkelaars in Turijn. Pas vlak voor de lancering wordt er vaak een besluit genomen en de publieke opinie wordt er soms ook schoorvoetend bijgehaald.

Milano zou de naam voor de volgende generatie Giulietta kunnen zijn, maar dat lijkt niet heel logisch gezien Alfa’s drang om naam en faam uit het verleden opnieuw aan te blijven halen. Het zou dus zou bijvoorbeeld de bijnaam van een compacte SUV onder de Stelvio kunnen zijn, of een model in het hoogste segment. Hoewel nog niet officieel bekend, is de verwachting groot dat Alfa Romeo als eerste een SUV in het compacte segment zal ontwikkelen. Deze zal op termijn in Pomigliano d’Arco geproduceerd worden.

4 gedachten over “Alfa Romeo heeft naam Milano laten registreren

  • 30 augustus 2017 om 11:06
    Permalink

    Ik zou zeggen een auto uit het hogere segment gezien al het grootkapitaal dat in Milaan aanwezig is…

    Beantwoorden
  • 1 september 2017 om 18:09
    Permalink

    van de Giulia en de Stelvio hebben we veel spy shots gezien maar van de nog iets van 4 te lanceren modellen tot 2020 is het wel erg rustig met verbouwde types.

    Een 166 opvolger is altijd welkom maar een nieuwe giulietta word langzamerhand ook wel een beetje tijd want die is ook al weer van 2010 en a.u.b. niet z’n hoogpotig apparaat maar 1 laag bij de grond graag.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.