Alfa Romeo opgenomen in lijst Italiaanse luxeproducten

Altagamma is een stichting die in 1992 is opgericht om de Italiaanse maakindustrie van z’n beste kant te laten zien en en in het buitenland te promoten. Alfa Romeo staat nu ook officieel in die lijst van Altagamma (dat eigenlijk zoveel betekent als ‘hoog segment’). De beste merken en ondernemingen worden samengevoegd in deze stichting. Maserati is bijvoorbeeld al een tijdje onderdeel van de club. Aan het roer van Altagamma staat Andrea Illy (van het bekende koffiemerk). In het kader van de Milano Design Week die weer is begonnen, werd het ‘Emozioni Alfa Romeo’ event georganiseerd bij het Spazio Zegna, waar Paolo Zegna zelf gastheer was voor het Milanese merk. Zegna, die als bekend modehuis reeds nauw samenwerkt met Maserati, heette Alfredo Altavilla, Andrea Illy en vele anderen welkom, met in het centrum van de aandacht de nieuwe Alfa Romeo Stelvio.

Volgens Altavilla is er in de wereld grote behoefte aan meer schoonheid, dat gecombineerd met excellente techniek, onder de vlag van Alfa Romeo zo mooi kan worden uitgedragen als het beste dat Italië te bieden heeft. Alfa Romeo is voor producenten uit het buitenland ‘jaloersmakend’, aldus Illy. Illy was persoonlijk aanwezig bij de productiestart van de Stelvio in Cassino, afgelopen najaar. Tot en met dit weekeinde zullen in het Spazio Zegna de Giulia Quadrifoglio, de Stelvio en een elegante 6C 2500 Super Sport “Villa d’Este” staan blinken, om deze waardevolle toevoeging aan Altagamma te vieren.

2 gedachten over “Alfa Romeo opgenomen in lijst Italiaanse luxeproducten

  • 9 april 2017 om 09:08
    Permalink

    Alfa romeo , mischien wel het sportievste merk wat er is , ferrari is er uit ontstaan .
    Enzo is er begonnen .
    Nu eindelijk respect na al die jaren.
    Ik ben trots dat ik een alfist ben.

    Beantwoorden
  • 3 juni 2017 om 16:37
    Permalink

    Producten verheven tot kunst. Ze doen het telkens weer…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.