Autocar blijft speculeren over toekomstige Alfa modellen

En dat doen ze nu met behulp van een eigen plaatje.

Al eerder brachten we de nodige eerste speculaties rond de uitbreiding van Alfa Romeo vanaf de Giulietta. Ook toen kwamen deze uit Engeland. Op het ‘Compact Wide’ platform zal de nieuwe Giulia geboren worden in sedan en Sportwagon uitvoering. Bovendien komt er een Crossover model met de zelfde afmetingen. Een groot deel van deze plannen zal zoals je dat van ons al wist, in de Mirafiori fabriek te Turijn vorm gaan krijgen. Over 17 maanden vanaf vandaag moeten de eerste exemplaren de fabriek verlaten. Autocar zegt dat Alfa Romeo ingenieurs verzekeren dat de opvolger van de 159 een geheel eigen variant van het platform zal krijgen met unieke onderscheidende eigenschappen.

Dit geldt in ieder geval voor het veersysteem. In samenwerking met Koni zal een nieuwe variant op deze middelgrote model debuteren. Q2 en Q4 zal worden toegpast. Het DNA-systeem zal uiteraard ook z’n weg vinden naar de nieuwe modellenfamilie van Alfa Romeo. Motorisch zegt men dat qua benzine de lijst in ieder geval een 1.4 van 120 pk en een 170 pk MultiAir variant kent. Op Diesel gebied zijn dat een 1.6 JTDm met 105 pk en een 2.0 JTDm van 140 en 170 pk. Maar de grotere verrassing zal komen van een nieuwere generatie MultiAir2 en MultiJet2. Zo zal er een 1750 zijn met MultiAir2. Bovenin maken we kennis met een 3.3 V6 met dezelfde techniek en een 3.0 JTDm. Deze van oorsprong Amerikaanse motoren hebben dan voor het eerst een Italiaans injectiesysteem en zullen behalve vrij schoon en zuinig ook behoorlijk krachtig zijn met een hoeveelheid pk’s van tussen de 250 en 300. Met een dubbele turbo zelfs daarboven. Alle motoren hebben een 6 versnellingsbak of een DDCT met 7 traps semi-automaat en dubbele koppeling.

Na de Giulietta zal dus de Giulia de eerste stap zijn richting een groter Alfa Romeo met een aantal van 500.000 auto’s per jaar vanaf 2014. Daarbij zullen ook een totaal vernieuwde versie van de MiTo gaan helpen. De tweede generatie MiTo zal ook als vijfdeurs op de markt verschijnen. Verder versterken behalve de eerder genoemde Crossover/SUV in het C segment ook een Spider en een grote SUV de Alfa gelederen. Dit laatste model zal vooral voor de Amerikaanse markt bedoeld zijn, waarop Alfa Romeo vanaf 2013 definitief wil terugkeren. Dit jaar zal de GT uit productie gaan en volgend jaar volgen de Brera en de Spider.

5 gedachten over “Autocar blijft speculeren over toekomstige Alfa modellen

  • 27 mei 2010 om 12:24
    Permalink

    “Dit jaar zal de GT uit productie gaan en volgend jaar volgen de Brera en de Spider.”

    Dood zonde met wat moderne motoren (non GM) en de busso er in zijn deze prima te verkopen.

    Beantwoorden
  • 27 mei 2010 om 12:27
    Permalink

    O en deze 8c 159 in de blender vind ik persoonlijk wel wat beter kijken dan de fotos van de Gullieta maar ja die moeten we in het echt eerst maar eens bekijken.

    Maar als deze komt ben ik wel geintreseerd als opvolger van onze 159 en anders moet ik er maar nog 10 jaar mee door. Hoop alleen wel dat die 7 traps DDCT op alle motoren leverbaar gaat worden diesel en benzine.

    Beantwoorden
  • 27 mei 2010 om 18:05
    Permalink

    @ LaTiNo147 de mito ook zo en de Giulletta en dan ge heele gril zo als hierboven. Ok in B en C segment is nieuw niets beters/mooiers te krijgen maar ja.

    Beantwoorden
  • 28 mei 2010 om 11:40
    Permalink

    Goed nieuws! Ik heb de Giuletta gisteren in Antracite in het echie gezien en de koplampen vallen reuze mee! Het is geen aggressief front zoals de 147/159, maar het is zekers geen Mito/Tweety neusje 🙂

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.