De Quadrifoglio Verde bestaat 90 jaar

QV1

We hebben er uiteraard al vaker bij stilgestaan maar de Alfa Romeo Quadrifoglio Verde bestaat dit jaar 90 jaar. De badge is al sinds de introductie door Ugo Sivocci tijdens de Targa Florio van 1923 onlosmakelijk met de glorieuze geschiedenis van het merk verbonden. Het symbool dat Sivocci geluk moest brengen leek te werken, want de Alfa Romeo RL reed als eerste over de finish. Het ‘groene klavertjevier’ is misschien zelfs wel één van de eerste badges die specifiek aan een raceteam werd verbonden. Vandaag de dag zijn er helaas geen auto’s met dit symbool tijdens officiële kampioenschappen op het circuit te vinden. Maar gezien het statement van Marchionne is een tijdje geleden, is een comeback van Alfa Romeo op het circuit slechts een kwestie van tijd. Mogelijk met de prachtige en innovatieve 4C.

QV2

Ook wordt de badge naast de racerij sinds lange tijd op sportieve versies van de normale vloot toegepast. Momenteel zijn de Alfa Romeo Mito en Giulietta QV de meest krachtige varianten hiervan. Volgens geruchten wordt ook de nieuwe 4C uiteindelijk als een 270 pk sterke QV beschikbaar. Het mag dan ook duidelijk zijn dat dit embleem vandaag de dag nog springlevend is.

httpvh://youtu.be/1sN1mOObOxY

 

2 gedachten over “De Quadrifoglio Verde bestaat 90 jaar

  • 5 juni 2013 om 13:39
    Permalink

    Waar zouden we de 4C in terug kunnen zien? Ik ben niet zo heel bekend in de race wereld.

    F1 zie ik ze niet weer aan mee doen dat is Ferrari territorium nu ze in 1 concern zitten hoe graag ik Alfa graag weer op competitieve wijze met Ferrari zou zien wedijveren gaat dit niet meer gebeuren. Maarja het blijft toch eigenlijk stiekem ook een beetje Alfa’s race team.

    Maserati doet al Lemans.
    Lancia was van de WRC dat vind ik niks voor Alfa.
    Blijft toerwagen over waar ze voorheen met de 155 de DTM domineerde en later met de 156 het ETCC en WTCC. Maar de 4C is geen toerwagen dat waren de 155/6/9 en een Giulia zie ik nog niet komen en een op handen zijnde 6C van 1.8 ton (Gibli) is niet echt een goede basis om het WTCC te winnen een gestripte 156 woog maar iets van 1000kg met een opgeboorde en opgefokte 1.8 in het vooronder op de voorwielen.

    Beantwoorden
  • 5 juni 2013 om 13:53
    Permalink

    4C Trofeo om het merk op de kaart te zetten 😉 Giulia weer in toerwagen competitie over jaar of drie…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.