Deze modellen!

Een Alfa 8C GTA en een vernieuwde 159. Maar ook de Lancia met de eeuwige jeugd, de Ypsilon, krijgt nog een laatste update voordat deze vervangen zal worden door een nieuw model.

En dat is slechts een greep uit een toch wel indrukwekkende lijst die vandaag getoond werd in een PowerPoint. Dat de mouwen opgestroopd worden is wel duidelijk. Om Lancia hogerop te helpen bijvoorbeeld is er een ambitieus plan, dat al in 2011 dankzij de nodige Amerikaanse infrastructuur in werking kan worden gesteld. Een middelgrote sedan in het D segment (op basis van de nieuwe 200C) en ditto cabriolet. Er zal ook een grote sedan worden gelanceerd (op basis van de nieuwe 300C) en een nieuwe MPV als Phedra opvolger. We hopen van harte dat voor deze nieuwe modellen, vooral bovenhuids veel werk zal worden verricht in deze periode. ‘Badge engineering’ zou volgens ons namelijk in veel opzichten Lancia maar ook heel FGA weinig goeds doen. Ook de Delta zal uiteindelijk een kleine opfrisbeurt krijgen.

Voor Alfisten zal er langzaam het gevoel ontstaan dat het merk serieus genomen zal worden. De 159 krijgt een update en van de exotische 8C Competizione komt een beperkte oplage van een ultiem model in de vorm van de GTA. De MiTo zal in 2011 al een nieuw gezicht krijgen.

Fiat krijgt volgend jaar al een compacte SUV dat voorheen als Chrysler te herkennen was. In 2011 komt daar een grote MPV bij die de huidige Ulysse zal vervangen. De Croma zal in 2011 voorlopig weer de laatste grote Fiat personenauto zijn aangezien deze uit productie zal gaan in Cassino. Terwijl de komende tijd de nieuwe Doblò de leiding in het MPV segment zal nemen, zal eind 2011 een compleet nieuw offensief starten op dat gebied, in de vorm van twee nieuwe varianten. Een 5 en een 7 zitter. De eigenlijke opvolgers van de Idea en de Multipla.

Op Abarth gebied kan er echt gesmuld gaan worden de komende jaren. Er komt een nieuw supersnel topmodel in het 500 gamma in de vorm van de TC. En er zal open bommetje komen op basis van de 500c. Rn ‘love it or hate it’, er komt een PuntoEvo Abarth.

[nggallery id=140]

39 gedachten over “Deze modellen!

  • 22 december 2009 om 22:52
    Permalink

    Eindelijk zekerheid dat er een update komt van de 159. Als de opvolger van de 159 pas in 2012 verschijnt, kun je eigenlijk niks anders doen dan de 159 te updaten. GM troep eruit en Multiair/1750 en Multijet motoren erin. Ik hoop wel dat ze naar het verbruik gaan kijken.
    Waar ik ook benieuwd naar ben is of Alfa Romeo de buitenkant gaat aanpassen. Misschien hier en daar iets.
    We zullen het binnenkort wel te zien krijgen op deze prachtige site.

    Beantwoorden
  • 22 december 2009 om 23:01
    Permalink

    De 159 schijnt een hele goede en een hele degelijke auto te zijn. Ik spreek regelmatig een Alfa expert en hij ziet dat deze auto echt van een heel ander niveau is dan de 147/156/gt/166 reeks. Hij heeft zelfs beweert dat de 159 zo goed is gebouwd dat deze beter is dan een Audi.
    Daarom kan er best een grondige facelift tegenaan. De auto kan nog iets lichter, heeft betere motoren nodig (zuiniger) en heeft achterin meer been ruimte nodig. Dan is van deze auto zeker nog een grotere topper te maken.
    Ik ben zeer benieuwd hoe de auto eruit gaat komen te zien.

    Jammer dat de giulia pas na 2011 komt en dat Lancia als eerst een vlaggeschip ala 300C krijgt en niet Alfa met en opvolger van de 166..

    Beantwoorden
  • 22 december 2009 om 23:06
    Permalink

    Eens met Reginald, kan niet wachten. 1.4 MA 135cv in de 159 en de groene labels stromen weer binnen (plus een soepelere motor als winst) Dat de 159 uiterlijk verandert blijkt naar mijn mening niet uit het overzicht: het wordt een MY wijziging, maar geen FL (facelift)

    Een 8c GTA? is dat wel raadzaam, want meende dat de Spider nog niet eens uitverkocht was?

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 08:54
    Permalink

    snap die 8C gta ook niet… zowiezo onmogelijk om de 8c al te verbeteren… waarom stoppen ze daar energie en geld in?.. maak liever betaalbare GTA’s, of een 166 en GT opvolger

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 10:28
    Permalink

    Hmmm, als ze de 1.4 170pk nou in de 159 kunnen stoppen? En dan die DCC-nogwat semi-automaat erin. Plus wat lichter maken, wat materialen upgraden en de bouwkwaliteit wat verder aanscherpen.
    Dan wat nieuwe audio/navi-technieken erin.
    Tenslotte nog wat goedkope pakketten erop (TI-aanbiedingkje enzo) en dan kan ik er nog eentje op de kop tikken over 2 jaar 🙂

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 12:33
    Permalink

    @Hans75
    Een compressor en wat koolstof, maximale persbelangstelling voor minimale kosten. Maar goed, mooie posters zijn de onze.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 14:48
    Permalink

    De facelift van de Bravo ontbreekt op het overzicht…

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 16:12
    Permalink

    Alfisti komen er bekaaid vanaf! Knap hoor dat de auteur van bovenstaand toch iets positiefs heeft gevonden. Ik ben het helemaal niet eens met de auteur dat het merk AR eindelijk serieus wordt genoment. Sjeemig, de saneerder is goed bezig. Toch is de mito alsnog doorgehaald, en krijgen we wel de idiote en onbereikbare 100-jaar Alfa mascotte, 8c gta.

    Ik had toch echt gehoopt op een duetto en een snel kleintje in 2010/11. Gadverdamme. Het lijkt mij een verkeerde strategie. Waarom wel de 8c 7 jaar na dato gta-en (nieuw werkwoord?) en niet de mito danwel de giulietta danwel de giulia. What’s up met dat?

    Het lijkt wel een laatste poging om tegen weinig kosten (hoeveel 8c gta’s gaan ze bouwen? 100? 200?) een beetje publiciteit te krijgen. Het probleem is dat het niet ‘afstraalt’ op de B, C en D segment alfa’s. Het is vanuit een consumenten/liefhebber-perspectief een exoot, geen lekkere daily driver. Daar verkoop je dus geen extra auto’s mee.

    Gaan we weer naar de crisistijd dat er alleen maar standaard B, C en D segment Alfa’s komen?

    Boehoe,

    damster

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 16:41
    Permalink

    Die 8C GTA begrijp ik ook niet helemaal. Had liever de MiTo GTA in produktie zien gaan. Die kale MiTo concept van effe geleden die goed zou kunnen opboksen met die kale bommetjes van Renault-Sport.

    In mijn ogen zou de “Cabrio D-segment” voor Lancia beter een Alfa Duetto kunnen worden. Lancia krijgt zo te zien al genoeg nieuws.

    Ben eigenlijk wel heel benieuwd naar de Panda Van. Vind de huidige Panda best wel een guitig ding.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 17:02
    Permalink

    italiaspeed is minder enthousiast:
    The plan, which outlines new products for the next two years (2010-2011), reveals that there will only be two new Fiat Group Automobiles models during that period ..
    ..
    The sparseness of all-new product implies there is to be a drastic scaling-back of R&D during the period. Also not mentioned and now on the backburner are several important future new offerings, including the new sub-A segment city car, dubbed the Topolino, and the 500 Giardiniera, an estate version of the Fiat 500 in the style of the MINI Clubman.
    ..
    For Alfa Romeo the picture is at its bleakest: it will receive no new models during the 2010-2011 period once the new C-segment Giulietta arrives early next year, with Fiat CEO Sergio Marchionne apparently carrying through his threat to freeze all new model development. Gone is talk of a Giulia-tagged coupé in time for the anniversary year in 2010, or any thoughts of rear-wheel drive vehicles; instead the possibility is raised of a high-performance, GTA-branded version of the Alfa 8C Competizione to provide the company with a centenary year ‘halo’ model, although if realized this machine will come to the market almost seven years after the car was first shown as a concept at the Frankfurt IAA. As well as the Giulietta and the 8C GTA, there will be a Model Year update for the 159 sedan and the Sportwagon derivative next year, and a facelift for the Mito in 2011.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 17:39
    Permalink

    @Raaf: Het is toch niet vreemd om het ‘rustiger’ aan te doen tijdens deze crisis? Dit gaf Marchionne begin dit jaar al aan. Italiaspeed beseft ook niet dat momenteel de juiste techniek voor Alfa Romeo ontbreekt. Moet Alfa Romeo het huidige (oude) Chrysler LX platform gaan gebruiken? Voor Lancia zal dit platform uitermate geschikt zijn, maar voor Alfa Romeo is er toch iets anders nodig. Het LX platform laat het in zijn huidige vorm namelijk niet toe, om daar een sportieve en dynamische auto op te bouwen. Marchionne wacht geduldig dat het E-Evo platform klaar is, en ik denk dat we hem daar dankbaar voor moeten zijn.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 17:49
    Permalink

    @Il Quadrifoglio: is opvolging van de 166 ten dode opgeschreven? Wanneer denk jij dat er een opvolger komt teminste als die er nog komt?

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 19:14
    Permalink

    @Big Alfa Lover: Er komt zeker een opvolger, maar wanneer is onbekend. Ik denk dat wordt gewacht op het E-Evo platform, waar ook de baby Maserati gebruik van zal maken.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 20:20
    Permalink

    En die auto´s worden dan bij de ex Bertone fabriek gebouwd toch, Alfa Romeo komt met veel meer auto´s maar Machionne wil wel de juiste auto´s voor Alfa Romeo hebben. Ik zou op de Guilletta basis een coupe versie maken de Sprint met FWD en 4WD met leuke motoren eigenlijk zou Alfa dit gewoon moeten doen de Mito is niet echt een kleine coupe. En als vervanger voor de Alfa GT die al jaren loopt zou dit prima kunnen.

    Leuke auto als tegenhanger voor de VW Sirocco en Toyota werkt momenteel ook weer aan een kleine coupe, en BMW komt ook met een kleine auto op basis van de nieuwe 1 serie als sportieve coupe.

    Dus er is echt wel een markt voor!!!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 20:56
    Permalink

    Ik zie het de concurrentie niet rustiger aan doen. Al eens gekeken hoeveel nichemodellen BMW en Audi op de markt pompen?
    Gek hé, dat Alfa zijn verkooptargets niet haalt. Tjongejonge.

    Maar goed, die grote witte vlek bij de Alfa planning is geen toeval, maar strategie..

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 20:58
    Permalink

    Best veel voor een paar jaar en ik denk dat Alfa liefhebbers vooral eens moeten stoppen met azijnzeiken. Die 8C GTA zullen ze vast een goede reden voor hebben bv dat ie al lang bestaat heb je daar al eens aan gedacht? En dan is het alleen maar een prachtig gegeven dat je die kunt brengen in lastige tijden dat je aan een herstart werkt. Audi en BMW zijn geen merken die zich laten vergelijken met een relatief arme groep als FGA momenteel nog is.

    Wat we hier zien is de opstart van een hele hoop. Ik hoop vooral dat Lancia in heel Europa blijft bestaan. Dat is het enige…Het merk heeft echt niet minder potentie dan Chrysler.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 20:59
    Permalink

    @heidekonijn: Ik denk dat de situatie niets anders toelaat. De financiële positie is bij de Duitse concurrenten veel stabieler.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 21:50
    Permalink

    Ik zie weinig positiefs in de berichtgeving; waar gaan ze (wat ze toch als doel hebben) een uitbreiding van de verkoopcijfers vandaan halen?

    De verbouwde Chrysler Sebrings als Lancia brengen…….dan moet er denk ik een hoop geld in gestopt worden.

    159 verkoopcijfers zie ik tot de (indien deze nog komt)vervanger niet meer stijgen en deze waren dit jaar volgens mij niet om over naar huis te schrijven.

    Enige positivie bij Fiat is de nieuwe Panda; verder kan ik niks positiefs vinden! Hoe zit het met de “Uno” ? Hiervan zijn toch als de nodige beelden verschenen; of betreft dit gewoon de nieuwe Panda? Seicento is nooit echt vervangen en de Panda is niet echt een alternatief voor een 107/Aygo e.a. (500 overigens ook niet).

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 22:20
    Permalink

    FGA heeft een hele reorganisatie achter de rug. Dachten jullie nou echt dat er gelijk tientallen auto’s op de markt verschijnen. Het veranderen van een bedrijf kost geld en tijd. FGA heeft de technologie in huis om een grote producent te worden van auto’s. Als onderdeel van FGA profiteert AR hier ook van. FGA denkt eerst goed na en dan pas gaan ze handelen. Haastige spoed is zelden goed. Met de jeugd van tegenwoordig is het anders, eerst doen dan pas denken.:lol:
    Het nadeel van dit alles is dat het momenteel crisis is in de autowereld. FGA past zich daarop aan en doet een stapje terug. Maar het heeft ook voordeel als de economie weer goed draait is FGA erop voorbereid.

    Bij autoweek een paar weken hebben ze de 159 2.0 diesel getest en deze kwam heel goed uit de test. Persoonlijk vind ik de 159 de mooiste in zijn klasse. Vooral de voorkant met de koplampen ziet er gretig uit. Ik heb zelf een keer proef gereden in een 1.8. Wat een genot. Je voelt je zelf koning te rijk. 8)
    Over de Brera 1750 waren ze ook te spreken. Zo had de Brera vanaf het begin moeten zijn, was het devies.

    Beantwoorden
  • 23 december 2009 om 23:21
    Permalink

    159 is zo absurd duur in de lease dat je ze (te) weinig ziet! Daardoor rijdt mijn vader noodgedwongen een Insignia (na 3x 156).

    FGA is er weer bovenop gekomen omdat ze wat extra te bieden hadden; dit raken ze op deze manier kwijt. (denk aan Panda, 500 & GP) Echter de Panda is het volgens mij al een beetje kwijt….?

    En nu zijn ze Schumi ook al kwijt!

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 07:53
    Permalink

    Mag ik even duidelijk maken dat kritiek van Alfisti op FGA, *geen* kritiek op Alfa is, maar op de firma die Alfa gekocht heeft, en die op gezette tijden een andere strategie naar buiten brengt?

    De opzet was -en dit komt letterlijk van FGA- dat Alfa zou gaan concurreren met Audi. Om dat te doen had men de strategie van Audi kunnen kopiëren. Daar is men namelijk begonnen in de jaren 80 -toen het er voor VAG er slecht uitzag, vergeet niet dat zij ook uit een diep dal komen- met een twintig jaren strategie: eerst de 100, toen de 200, toen de US markt (op eigen kracht, met de 200 alleen, en een autosport programma in IMSA), toen de V8 -valt er iets op? een premium merkimago bouw je op langs boven- en toen pas met A4, A6 etc.. Modellen die met opzet allemaal op elkaar lijken (van grote naar kleine worstjes, volgens Bangle), die elk hun ‘super’model kregen, en die ondersteund worden door constante aanwezigheid met een autosportprogramma.

    Typischerwijze voor een Duitse aanpak is dat alle auto’s be-re-saai zijn, maar het merkimago is ijzersterk. En nu pas, 2010, komt het hele plan tot zijn volle uiting ; door in te zetten op niches, en een tapijtbombardement op de doelgroep van nieuwe modellen, wil men BMW en Mercedes de genadeslag toebrengen. Strategisch top.

    Bij FGA was dat allemaal niet nodig, voor Alfa werd er even een Duitser aan het roer gesteld, en kreeg Alfa een Punto, Bravo en een GM overblijvertje als basis, zonder plan (blijkt nu) of ‘oorlogs’budget.
    Het excuus dat FGA een ‘arme’ groep is, is geen excuus voor een gebrek aan groeistrategie, en houdt al helemaal geen steek als je ziet hoeveel geld er wordt besteed aan Ferrari, wat techniek betreft, wat F1 investering betreft.. voor welke return? Stel dat Ferrari slechts één model zou hebben ipv 5 (dat zijn er gvd meer dan Alfa!), zou het dan minder Ferrari zijn?
    Maar stel je nu eens voor dat de ontwikkelingskosten voor de enzo V12 werden gekanaliseerd in een opvolger voor de Busso V VOORDAT die weg moest, dat de kosten voor een transaxle (!) onderstel voor een California werden gebruikt voor dat van een Alfa/Lancia rwd onderstel, dat er een Lancia SP333 de Le Mans series jaren zou gewonnen hebben, en dat Alfa F1 6 wereldtitels had gehaald met M Schumacher en co, zouden de zaken er nu niet anders voorstaan denk je?

    Dat Alfa met het budget van een A2 een heel gamma prachtige autos heeft kunnen maken, strekt tot krediet van de mensen die er daar hun schouders onder gezet hebben, van de creativiteit en sterkte van Italië als auto ontwikkelings standplaats. Alfa is intrinsiek een beter merk en als het de budgetten en strategiën kreeg die het verdiende zou het in de lease markt worden aangeboden aan realistische prijzen, en zou het autokopende publiek meer openstaan voor Alfa dan voor BMW, en meer voor Lancia dan voor Mercedes, want wie wil nu een saaie auto?

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 10:46
    Permalink

    Het bizarre is dat velen momenteel niet inzien dat er juist veel op stapel staat. Alleen al motorisch. MultiAir,MultiJet2, 2cyl.motor, nieuwe transmissie, electrische 500, 500 in amerika wat je wil je nog meer? V6 komt er straks ook al. Andere bouwers hebben minder te bieden hoor…

    Een prachtige Giulietta met veel potentie voor meerdere modelvariaties vanaf 2012. Lancia krijgt de kans uit te breiden terwijl eerst de Delta het maximaal haalbare was. En daar komt een nieuwe Ypsilon nog bij ook. Fiat krijgt er in een klap 3 segmenten bij middels Suv,crossover,mpv’s waarvan meer dan de helft uit eigen huis komen…en dan gaat het alleen maar over 2010, 2011. En de Lowcost Fiat zal volgens mij de Panda als donor hebben.

    FGA strategieloos? Sorry hoor maar strategie heeft deze groep juist meer dan bijna elke andere bouwer op dit moment.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 11:10
    Permalink

    Het moge duidelijk zijn indien er interessante dingen aan zitten te komen, dan zijn maakt FGA hier marketing technisch in ieder geval geen gebruik van! Waarom wordt bijvoorbeeld de Low Cost Fiat nergens genoemd? Neem aan dat we deze in 2010/2011 mogen verwachten?

    Wanneer komt er bijvoorbeeld een tegenhanger (b.v. Punto Evo) van de Polo 1.4 TDI Blue Motion; FGA moet de techniek toch in huis hebben…

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 11:52
    Permalink

    De opmerkingen van Heidekonijn vind ik steekhoudend maar die van Mattia ook voor wat betreft de strategie van FGA onder Marchionne. Zijn strategie is natuurlijk niet zo oud als die van VAG uit de jaren 80 zodat we FGA tijd moeten gunnen om op te krabbelen.

    Alleen.. zoals bij alle bedrijven die gestuurd worden door een sterke leider, is mijn vrees dat die strategie wel heel afhankelijk is van een persoon. Stel je voor dat Marchionne een hartaanval krijgt (de here behoede hem)? Of dat Marchionne die nu, niet in het minst door Auto-edizione, de hemel wordt ingeprezen, volgend in ongenade valt bij de aandeelhouder etc? Rome kent talloze keizers die de ene dag bejubeld werden maar de dag erna net zo hard vielen ..

    Ik weet niet of het concurrentiewijs is maar zou FGA niet een concreter modellenplan, zoals opvolgers spider, gt, 166, aan de fans kunnen doorgeven?

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 11:53
    Permalink

    Zal de low cost Fiat niet als Zastava op de markt komen? Dit lijkt mij logischer, en is wellicht ook gelijk een reden waarom deze niet op het overzicht vermeld is.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 11:57
    Permalink

    Het enige wat ik echt jammer vind is dat die Guilleta Coupe dus verdwenen is van de lijst 🙁

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 11:58
    Permalink

    Nee Zastava is een naam die enkel in Servië verkocht wordt. Op de rest van de planeet zal het Fiat zijn en Italië misschien zelfs Innocenti.

    Ik dnek dat het een uitgeklede variant is van de Panda met andere uiterlijke kenmerken.

    Deze auto heeft veel potentie en is nog steeds geheim. Logisch dus dat deze nog niet op lijst staat van 2011. De auto zal namelijk pas in 2012 massaal de globale markt bestormen.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 12:02
    Permalink

    @Gusto: over die keizers heb je gelijk in. Maar ik denk dat Marchionne te veel daadkracht zal tonen de komende jaren om te vallen. Daarom zijn we nog altijd pro Marchionne.

    @Latino147
    De Giulietta coupé op EVO2 platform heeft nooit op een korte termijn lijst gestaan en zal dus vanaf 2012 binnen de mogelijkheden liggen. Dat geldt ook voor een Duetto en een niche Lancia model.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 12:16
    Permalink

    @Mattia: agreed. Ik denk ook dat er voldoende reden voor vertrouwen is in Marchionne; zijn handelen lijkt on-Italiaans gestructureerd; step by step duwt ie het FGA-kolos een glorieuze toekomst in. Alle reden tot steun dus: Forza Italia!

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 12:25
    Permalink

    Het is maar hoe je het bekijkt -en een ander zijn standpunt kan enkel maar verrijkend zijn- maar wat ik niet kan rijmen, zijn de tegenstellingen ‘FGA is superstrategisch’ vs ‘het is maar een arme groep’, en ‘Marchionne steekt boven de rest uit’ vs ‘Marchionne laat via de pers zijn managers EN klanten weten dat de R&D voor Alfa is stopgezet’. (Zelfs de ontwikkeling van nieuwe Saabs was niet eens stopgezet).

    Tenzij het effectief zo is dat FGA (min Ferrari) te koop staat. Enkel dan zie ik bovenstaande niet meer als tegenstelling, maar als logisch gevolg.

    @Ilquadrifoglio
    Mij zal je geen kwaad woord horen zeggen over de 8C.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 12:32
    Permalink

    Je kunt toch heel strategisch zijn als je nog niet veel geld hebt? FGA is daar een schoolvoorbeeld van. Marchionne’s grootste angst is zelfs de dag dat FGA rijk zal zijn. Dat maakt mensen namelijk lui (Makkelijk scoren).

    Zie VAG, zie GM…Dat je SAAB noemt is al een prachtig voorbeeld van tragisch mismanagement. De 9.5 ontwikkeling heeft het merk nu eerder genekt dan gerekt.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 14:05
    Permalink

    Je kunt inderdaad heel strategisch zijn als je nog niet veel geld hebt, zie mijn voorbeeld met VAG 25 jaar geleden. Maar je kunt niet strategisch al een tijd goed bezig zijn, én relatief ‘arm’ zijn. Dan zit er iets goed fout.

    Daarbij als je ziet hoe Audi, Mercedes en BMW vechten om de hogere middenklasse, kun je toch moeilijk stellen dat ze lui zijn of makkelijk scoren? Lelijk, saai, overdadige gadgets, tot daar toe, maar makkelijk maken die lui het zich echt niet.

    Saab is inderdaad slachtoffer van mismanagement : geen eigen motoren meer, geen eigen onderstellen meer, sommige saabs werden niet meer in Zweden gebouwd maar waren gerebadgede producten uit een ander continent, die-hard Saab eigenaars die al generaties lang het merk trouw waren haakten af, modellen hadden ellenlange carrieres …klinkt bekend?

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 14:14
    Permalink

    FGA zet dankzij die strategie nu juist veel om en werkt nu aan een schaalvergroting waar het veel in investeert. FGA is dus misschien niet arm maar kan momenteel ook nog niet bouwen wat het wil. Dat kan na de nieuwe uitgaven. Investeringen die anderen veel minder doen en minder strategisch.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 15:17
    Permalink

    Laten we hopen dat het iets oplevert. Genoeg van dit (wat mij betreft toch), bedankt om van mening te mogen verschillen Mattia en andere Alfisti op dit blog! Ik moet de eerste Alfist nog tegenkomen die geen prachtmens is, misschien is dat wel nog de sterkste waarde van het merk, wie er ook aan de touwtjes trekt.

    Buon natale e buon anno a tutti!

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 15:18
    Permalink

    Mattia raakt een terecht punt. De termijn bedraagt hier slechts 2 jaar (opvallend,omdat de fusiepartner Chrysler net een 4 jaren visiedocument heeft gepreenteerd. Dus wie weet wat voor moois AR staat te wachten in 2012. Het is het wachten en wachten dat me irriteert, ook al zijn zware investeringen in nieuwe modellen nu niet erg opportuun. Ik had ook erg gehoopt op een bereikbaar 100 jaarskado van Alfa in de vorm van een Duetto. De Giulietta is daarvoor – hoe mooi ook- te gewoon en de 8C GTA onbereikbaar en alleen voor 100 beleggers interessant. Laat dat over aan Maserati of Ferrari.
    Met nieuwsgierigheid naar de Giulietta en geduld het nieuwe jaar in.

    Beantwoorden
  • 24 december 2009 om 16:26
    Permalink

    Je hebt gelijk Raaf. Eigenlijk is AR net een jaar te vroeg 100 jaar oud. Maar wie weet..al zouden ze een smakelijke concrete blik in de toekomst gunnen tijdens het jubileum..wat dachten jullie daarvan?

    Heidekonijn fijne dagen en laat je niet schieten daar op de heide he! Kom snel terug hier op AE 😉

    Beantwoorden
  • 25 december 2009 om 13:50
    Permalink

    Voorlopig blijf ik dan maar rustig met mijn 166 rond rijden, één voordeel heeft het in ieder geval wel. Door de grote vertraging kan je meer kapitaal opbouwen tegen dat de nieuwe er is 😀

    Beantwoorden
  • 2 april 2010 om 15:37
    Permalink

    Als ze maar afblijven van het 159 gezicht en niet een mito of gullietta neus er op plakken dat past gewoon niet.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.