Eerste glimp nieuwe Fiat 500 op 4 juli?

Er worden de laatste tijd de nodige Fiat testmodellen gesignaleerd in de omgeving Turijn en Napels, die eruit zien als gecamoufleerde Panda’s. Vanwege dat laatste voor velen geen reden om een spionageplaatje te schieten. Dit kan echter duiden op uitvoerige tests van nieuwe techniek voor het toekomstige A-segment van Fiat. De opvolgers van de 500 en de Panda zijn inmiddels ook officieel aangekondigd. Compleet met nieuwe motoren en onder andere hybride-techniek.

Eind volgend jaar moet het debuut van de nieuwe 500 pas plaatsvinden, maar sommigen beweren dat de aankondiging dit jaar al begint, met mogelijk een ‘sneakpeak’ op 4 juli (in Turijn), de verjaardag van de Fiat 500. Precies zoals met de 500X ook ooit gebeurde. Er zijn er die zelfs beweren te weten wat er zoal aan gaat veranderen; Allereerst nemen de afmeting iets toe (het nieuwe FCA M1 platform van de Argo van circa 4 meter lengte) en blijft het hoge retrokarakter op vertrouwde wijze gehandhaafd. Men zegt dat de mistlampen aan de voorzijde bovenaan komen te zitten en dat de koplampen iets naar beneden zakken. Een diesel zal er niet snel meer ingelepeld worden, aangezien FCA dat juist wil uitfaseren de komende jaren. De milde 48 volt hybride zal daarentegen volop toegepast worden en een volledig elektrische versie ligt vrijwel zeker ook in het verschiet. De opvolger van de Californische 500E zal dit keer ook voor de Europese markten bestemd zijn.

11 gedachten over “Eerste glimp nieuwe Fiat 500 op 4 juli?

  • 21 mei 2018 om 12:33
    Permalink

    Prachtig om te lezen, dat er ruimte gemaakt wordt en flink ook tussen FIAT en Alfa Romeo dat kan maar op 1 ding duiden de meer mainstream modellen zullen dus waarschijnlijk een Lancia logo gaan krijgen! Ik denk aan een 5 deurs Ypsilon op basis van de FIAT Argo. Op Mazda MX5 basis kan dan die mooie Lancia Fulvia gaan komen en in het C-segment kan dan de Delta terug komen Ford laat zien hoe succesvol de Focus RS is maak een mooie tikje retro Lancia Delta 5 drs en begin met de HF Intergrale met een dikke 320PK en de wat normale modellen. En op 500X basis kun je een mooie Lancia SUV maken.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 13:38
    Permalink

    Ten eerste is dit een kleine pleister op een enorme wonde. Er worden verschillende modellen geschrapt die niet vervangen zullen worden (Mito, Punto, Tipo). Ten tweede toont dit ook de armoede aan, moet er nu al een model gepresenteerd worden dat pas volgend jaar gaat komen? Dat is schadelijk voor de verkopen van het huidige model en toont pijnlijk aan wat voor een miezerige modellenpolitiek er gaat komen met bitter weinig nieuws. En dan verbaast het mijnheertje slobbertrui dat de beoogde verkoopdoelstellingen niet worden gehaald.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 14:08
    Permalink

    Lusso

    De nieuwe 500 is net zo groot als straks de punto.
    Voor de mito komt wel een vervanger

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 19:27
    Permalink

    Hoekree , hoe kun je dat nu zeggen er komt een vervanger voor de mito, er zou toch ook een nieuwe punto komen.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 20:17
    Permalink

    Vervanger van punti word de 5 deurs 500
    Vervanger van mito word een crossover op 500x onderstel

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 20:43
    Permalink

    Dat is toch geen nieuwe punto, er zou een nieuwe punto komen, klaar.

    Beantwoorden
  • 21 mei 2018 om 23:26
    Permalink

    Het lijkt wel of sommigen het nieuws op deze site echt totaal niet lezen. Toch echt een paar onzin commentaren.

    Beantwoorden
  • 22 mei 2018 om 16:32
    Permalink

    ben benieuwd wat de design visie op langere termijn is vwb de 500. SM heeft aangekondigd dat FCA zich meer op het merk 500 wil gaan richten.

    Beantwoorden
  • 22 mei 2018 om 16:45
    Permalink

    De 500 5-deur (iets groter dan de 3-deur) als vervanger van de Punto lijkt me prima en een 500 SUV lijkt me ook uitstekend, en beide heel goed te verkopen in Europa.

    Beantwoorden
  • 22 mei 2018 om 20:02
    Permalink

    De FIAT 500 met 3 en 5 deuren wordt gewoon de Europese Fiat Argo, dus een kleine B-segmenter.
    De nieuwe Panda gaat een grote A-segmenter worden van bijna 4.00 meter lang.
    Alles tot 4 meterslang wordt op het FCA M1 platform gebouwd en die is geïntroduceerd bij de Argo als eerste op dit onderstel.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.