Eerste plaatjes Alfa Romeo topmodel binnenkort al?

166 opvolger

De geruchten dat we over niet al te lange tijd al kennis zullen maken met het nieuwe topmodel van Alfa Romeo worden steeds luider. Via de geruchtenmachine in Italië en zelfs in eigen land, horen we dat Alfa Romeo momenteel al geruime tijd volop aan het E-segment model met dezelfde basis als de Ghibli werkt. Er zouden al enkele testmodellen in het outfit van de Ghibli rondrijden, voorzien van een hoop tape en er wordt zelfs gezegd dat FGA de eerste persfoto’s dit najaar al het aan de wereld zal tonen.

De feitelijke opvolger van de 166, die misschien wel 6C zal gaan heten, zal namelijk in het kielzog van de 4C, de comeback van het Milanese merk in de VS moeten inluiden. De 4C zal daar dit najaar geïntroduceerd worden. Of het model ook in Grugliasco naast de Maserati Ghibli en Quattroporte geproduceerd zal worden blijft nog even gissen, maar is wel het meest waarschijnlijk. Mirafiori zal het D-segment dan voor z’n rekening nemen, evenals de productie van een Maserati SUV en de nieuwe generatie MiTo.

7 gedachten over “Eerste plaatjes Alfa Romeo topmodel binnenkort al?

  • 6 juni 2013 om 20:11
    Permalink

    Ziet er zéér veelbelovend uit! VAG eat your heart out!

    Beantwoorden
  • 7 juni 2013 om 15:42
    Permalink

    Dit is veelbelovend en ik ben blij dat er weer het nodige positieve nieuw rond Alfa Romeo te melden is. Ik hoop dat Alfa een eigen draai kan geven aan het plaform, de afstelling en motoren.

    Ik zit echter veel meer te wachten op de 159 opvolger, de Giulia.
    En ik vermoed dat deze auto als opvolger van de 166 wel een stap hoger qua prijs stelling zal worden dan de 166 voorheen had. Ik vermoed dat je snel richting de 55K-70K uit gaat komen. Recht in het segment van de BMW 5 serie.

    Beantwoorden
  • 7 juni 2013 om 22:56
    Permalink

    Ik hoop dat hij wat gedurfder vorm gegeven gaat worden. Zijn even knie is wel mooi maar toch wat behoudend als je kijkt naar de model lijn van Alfa en Ferrari. De meeste schetsen ogen wel goed.

    6c lijkt me wel een beetje onhandig dan kunnen ze hem alleen met een V6 leveren dat is wel uiterst karig.

    Voor de Alfa zou ik een instapper dan doen met iig een 1750 van 230, 270 en 300PK dan een V6 in twee smaken en een QV met V8. En als diesels met 2.0 biturbo en de V6 met biturbo.

    Een GTA met V8 kan niet met een gewicht van 1.9 ton als hij net zo zwaar word als een Gibli is niet bepaald een GT Alleggerita.

    Als hij het opgaat nemen tegen de 5 serie mag hij dus wel een beetje naar de sportschool om wat body vet te verliezen die weegt al snel een kilotje of 200 minder (ok hij heeft ook 5cm minder bumper voor en achter)en na alle negatieve reacties van o.a. S.M. op de 159 verwacht ik wel wat wonderen.

    Stiekem hoop ik ergens dat ze er een kilotje of 300 vanaf weten te pellen.

    Met veel trots presenteren ze een 4C met een laaggewicht en daarnaast gaan ze dan komen met een wagen die 90cm langer is maar wel even 2x zo zwaar als het tegen zit dat is wel heel erg tegenstrijdig.

    Beantwoorden
  • 9 juni 2013 om 11:25
    Permalink

    Die gaat het op alle fronten afleggen tegen ‘ze Germans’, bovendien wat heb je aan een merk dat de massa vergeet en voor een paar duizend auto’s per jaar gaat 🙄
    Al de ontwikkelingskosten voor dit soort fratsen gaat ten koste van de financiele armslag in de belangrijkste segmenten. Daar schaar ik overigens niet het E-segment onder, dat moge duidelijk zijn. Men is de weg duidelijk kwijt bij het Fiat concern.

    Beantwoorden
  • 10 juni 2013 om 20:16
    Permalink

    @Lampredi;

    Ik denk niet dat Fiat de weg kwijt is, maar geen weg meer ziet in het in crisis-overheersende Europa. Dan worden al hun stappen in een keer een stuk logischer en eerlijk; ik begrijp ze; waarom zou je in deze financiele dieptrieste uithoek van de wereld nog energie steken terwijl de pegels in amerika, china en brazilie wel te halen valt…

    Beantwoorden
  • 11 juni 2013 om 10:20
    Permalink

    @Di Segno
    Precies. Kijk naar PSA en Renault, die zijn grotendeels afhankelijk van Europa. Die hebben echt serieuze problemen.

    Wij Europeanen willen ook graag weer meedoen, maar dat duurt nog wel een paar jaar…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.