FCA toont Uconnect 4.0 op CES Las Vegas

Gadget freaks kunnen op het Consumer Electronics Show (CES) volgende week in Las Vegas, als eerste FCA’s Uconnect 4.0 van dichtbij bekijken. De vierde generatie alweer dus, die als eerste in de volledig hybride versie van de nieuwe Chrysler Pacifica MPV is geplaatst. Uconnect 4.0 is vooral een verbetering op het voorgaande systeem, met snellere opstarttijd en sterkere processor. Een nieuw 8.4 inch touchscreen is voorzien van multi-touch technologie, waardoor meer uit het scherm te halen valt wat betreft de aanrakingen. De afbeeldingen zijn verfijnder/levendiger en scherper geworden en Smartphone integratie is ook een feit.

Apple Car Play en Android Auto zijn dus inbegrepen, waardoor de telefoon volledig via de boordcomputer te gebruiken is. ‘Uconnect Theater’ is tevens het nieuwe schermsysteem voor passagiers op de achterbank die een film willen kijken. Voor gebruikers die de nieuwe hybride Chrysler bezitten, is er een uitgebreid registratiesysteem geïntegreerd dat informeert over verbruik, laadtijd en prestaties en dergelijke. Volgens onafhankelijke consumententests in de VS, is het Uconnect-systeem van Fiat Chyrsler Automobiles, dat voor het eerst in 2003 werd toegepast, een van de meest gebruiksvriendelijke systemen op de automarkt.

Overigens toont FCA in Las Vegas al de eerste autonoom rijdende Pacifica. Een experimenteel testmodel dat in samenwerking met Google tot stand is gekomen. Een vloot van 100 Chryslers zullen de komende tijd door de firma Waymo gebruikt worden voor de verder ontwikkeling. Volgende week dinsdag zal FCA mee bekendmaken over de vorderingen.

6 gedachten over “FCA toont Uconnect 4.0 op CES Las Vegas

  • 1 januari 2017 om 20:40
    Permalink

    De vraag is nu, komt dit nog binnenkort in de Giulia of zullen we moeten wachten op de facelift over 4 jaar ofzo?

    Beantwoorden
  • 2 januari 2017 om 17:11
    Permalink

    Hoezo een heel ander systeem? Ze gebruiken toch UConnect 3?

    Welk systeem het ook is, het is waardeloos voor zo’n gloednieuw model. Het ondersteunt geen Android Auto en Airplay, en het scherm is niet touch en low res.

    Beantwoorden
  • 3 januari 2017 om 11:31
    Permalink

    Wat een geneuzel. Android Auto wordt nog niet eens ondersteund in Nederland en is zwaar over-rated. Het scherm is niet touch omdat het met een draaiknop wordt bediend, dat wordt over het algemeen als veiliger en hoogwaardiger gezien dan een aanraakscherm. Low-res? Ga toch fietsen, beide schermen in de Giulia zijn prachtig (al wil je natuurlijk eigenlijk standaard het grote scherm).

    Beantwoorden
  • 3 januari 2017 om 11:45
    Permalink

    Hoe kom je erbij dat Android auto niet ondersteund zou worden? APK installeren en het werkt gewoon. En het systeem is misschien nog niet ideaal (Flitsmeister is nog niet geaccepteerd door Google, zucht), maar altijd nog beter dan dat je je telefoon weer in een houdertje moet steken.

    Draaiknop is fijn, maar je moet toch vaak meer handelingen uitvoeren dan wanneer je direct op een knop in beeld kunt drukken. Je kijkt nog steeds naar het scherm ipv op de weg, doe hoeveel veiliger kan dat nou zijn.

    Jij mag jouw mening hebben over wat prachtig is, maar ik kan de individuele pixels zien in het scherm, dat is in mijn ogen dus low-res.

    Beantwoorden
  • 4 januari 2017 om 12:32
    Permalink

    Android Auto voegt niks toe, draadloos muziek streamen en bellen (de belangrijkste functies) kun je ook zonder Android Auto.

    BMW en MB gebruiken al jaren zo’n draaiknop. Die in de Giulia werkt zelfs behoorlijk simpel als je het vergelijkt met die ingewikkelde menu’s in de modellen van die twee merken. Ik ben niet per se fan van een draaiknop t.o.v. touch, maar het is een keuze van Alfa. Heeft niks te maken met dat het systeem inferieur zou zijn.

    De schermen in Giulia zijn in vergelijking met die in de 3 Serie en C-Klasse van hetzelfde niveau. Het is geen S-Klasse hé?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.