FCA versterkt organisatie in China


De tijd dat FCA samen met GAC Fiat’s wilde bouwen in China ligt alweer een paar jaar achter ons en bleek weinig succesvol. Met een weer aantrekkende Chinese economie, is FCA echter niet van plan om het erbij te laten zitten. De samenwerking met GAC blijft erg belangrijk en het merk Jeep vormt vooralsnog de belangrijkste pijler in FCA’s zoektocht naar hogere Chinese verkoopcijfers.

Het Amerikaanse merk past goed op deze markt en heeft veel groeipotentie. Maserati is intussen van belang in het hogere segment en hoopt de komende jaren ook weer te kunnen groeien. Plannen om Alfa Romeo volop te introduceren in China, zijn een paar jaar geleden op de langere baan terechtgekomen, onder andere vanwege een stagnerende Chinese economie. Ook heeft Alfa Romeo voorlopig afgezien van de ontwikkeling van een grote SUV, die het op deze markt goed zou kunnen doen. Toch zal FCA ook het Milanese merk vroeg of laat onder Chinese aandacht gaan brengen en staat er bijvoorbeeld een verlengde Giulia op de planning.

Organisatorisch bundelen FCA en GAC de krachten meer dan voorheen. De Italiaan Massimiliano Trantini neemt nu de leiding in Guangzhou samen met zijn Chinese collega Zhang Zongsheng. De AustraliĆ«r Patrick Dougherty en zijn lokale collega Guo Baixun, nemen de zaken waar als het gaat om de verkoop. Een terrein waar de Italiaans-Chinese alliantie nog veel te winnen heeft. De reorganisatie heeft volgens FCA als doel, de ontwikkeling en het vermarkten van nieuwe producten, op de middellange termijn te versnellen.

Een gedachte over “FCA versterkt organisatie in China

  • 1 mei 2019 om 11:49
    Permalink

    Voor America auto wordt Jeep naar voren geschoven en Europese merken Alfa alsof Lancia nooit bestaan heeft

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.