Ferrari FF: Wat kost dat eigenlijk?

800 mensen bestelden ‘m al, de Ferrari Four. De meest ruime en praktische Ferrari ooit heeft een instapprijs van 260.000 euro, maar met de nodige opties kan het oplopen tot zo’n 330.000 euro. Eenmaal in Nederland is dat natuurlijk nog veel hoger. Het is trouwens niet bekend of en hoeveel FF’s straks aanschuiven in onze vaderlandse file’s. Verder hebben de vele opties uiteraard ook een echt Ferrari-prijskaartje. Zo kost de klimaatbeheersing in je stoelen (warm in de winter en koel in de zomer) maar liefst 5520 euro. De lak van je FF kan oplopen tot een prijskaartje van 8880 euro, bijvoorbeeld als je een klassieke Ferrari-kleur kiest uit de jaren ’50 en ’60.

Technisch gezien betaal je 1200 euro voor het HELE brandstofbesparingssysteem met Start&Stop, goed voor een gemiddeld verbruik van 15,4 liter per 100 km. De camera achter voor het inparkeren kost 2640 en een soortgelijk systeem voor kost 2400 euro. De projectie van snelheid en bochten op de binnenzijde van je voorruit (AFS) kost 2400 euro. Duur is ook de Semi-aniline lederen bekleding, voor 6120 euro. Een racestuur met LED lampjes en carbon fiber kost je 5544 euro. De HiFi Premium geluidsinstallatie met 16 boxjes kost 4440 euro. TV achterin (Rear Seat Entertainment) kost 3960 euro. Een uitgebreid anti-diefstal systeem, waarbij je auto ook direct wordt getraceerd (1 jaar) kost 3408 euro.

…en toch is de FF voorlopig uitverkocht.

3 gedachten over “Ferrari FF: Wat kost dat eigenlijk?

  • 24 maart 2011 om 21:06
    Permalink

    Ben benieuwd of er ook dakdragers voor de skibox leverbaar zijn….

    Beantwoorden
  • 25 maart 2011 om 11:46
    Permalink

    En een trekhaak voor de sleurhut te trekken dan? 😆

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.