Ferrari stevent weer af op succesjaar

Zo haperend als de productie in de meeste FCA fabrieken momenteel is, zo constant en zonder obstakels is die in Maranello. Ferrari draait overuren en 2019 lijkt één van de drukste jaren te worden. De fabriek wordt deze zomer zelfs grondig aangepast, om een hogere productiecapaciteit aan te kunnen. En alsof de lancering van de F8 Tributo en de SF90 Stradale nog niet genoeg is, kunnen we dit jaar nog twee extra marktintroducties verwachten. Een derde volgt vervolgens begin 2020 al.

Zoals bekend gaat het dak van de 812 Superfast en tegelijkertijd werkt Ferrari volgens bepaalde bronnen aan een nieuwe GT met vaste top op basis van de Portofino. Ferrari wil dus ook aan de onderkant van het gamma haar productie uitbreiden. Een van de twee nieuwe modellen zal alvast getoond worden tijdens het ‘Universo Ferrari’ event te Maranello dat in de weekenden van 21-22 en 28-29 september gehouden zal worden. Het aantal via Ferrari.com te verkrijgen tickets voor dit evenement is beperkt en kost 30 euro p.p..

Ferrari heeft het afgelopen kwartaal 984 miljoen omzet gedraaid (78 miljoen meer dan in Q2 2018) en 314 miljoen Ebitda (brutowinst minus aftrek van overheadkosten van een bedrijf). Er werden de afgelopen periode 2671 auto’s verkocht (2463 in Q2 2018/+12,3%). Vooral de V8 modellen zorgen voor hogere verkoopcijfers. In Europa nam de verkoop ook toe (+11,4%) en in China en omstreken was de toename het grootst (+63,3%). De financiële doelstellingen voor 2019 lijken reeds veilig te zijn gesteld (minimaal 3,5 miljard omzet en een Ebitda tussen de 1,2 en 1,25 miljard).

5 gedachten over “Ferrari stevent weer af op succesjaar

  • 4 augustus 2019 om 13:34
    Permalink

    Dat komt doordat Ferrari niet afhankelijk is van beleid van FCA

    Beantwoorden
  • 4 augustus 2019 om 14:00
    Permalink

    Goed om ook echt positieve berichten uit Italia te krijgen! Forza Ferrari!

    Beantwoorden
  • 4 augustus 2019 om 19:28
    Permalink

    Ferrari doet alles goed, is een echte autofabrikant. Goed voorbeeld doet goed volgen ook al zit het merk in een ander prijssegment.

    Beantwoorden
  • 6 augustus 2019 om 07:32
    Permalink

    Regelmatig nieuwe modellen uitbrengen loont dus. Bij FCA hebben ze dat nog niet begrepen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.