Fiat 500L 7-zits wegens succes al eind juli op de markt

Fiat 500XL

De Fiat-fabriek in Servië schroeft de komende maanden de productieaantallen omhoog, wegens een alsmaar groeiende vraag naar de 500L. De ruime vijfdeurs is het juiste model op de juiste plaats en is vooral op de Italiaanse thuismarkt niet aan te slepen. De fabriek in Kragujevac gaat daarom binnenkort een derde ploegendienst toevoegen aan het productieschema. Tegelijkertijd zullen de uren per dienst nu van 10 naar 8 gaan. Het gaat in totaal om de aanstelling van nog eens 800 werknemers tegen het einde van 2013, in aanvulling op de 2600 man die reeds werkzaam zijn.

Behalve de aanvang van de productie van de 500L Trekking en de versies voor de Amerikaanse markt, verwacht men ook de extra ruime 7-zits 500L (foto’s) eerder in productie te kunnen nemen dan oorspronkelijk was gepland. Nog voor september zou Fiat daardoor technisch gezien al klaar kunnen zijn om de ‘XL‘ de Europese markt op sturen.

500L 7

3 gedachten over “Fiat 500L 7-zits wegens succes al eind juli op de markt

  • 15 maart 2013 om 01:38
    Permalink

    Ik ben enorm gek van de 500, 500C en deze 500L en XL maar ik vind het bijzonder jammer dat ze hierdoor de 500(de kleinere) in een slechtere daglicht brengen. Je ziet zo de reclames dat alles groter wordt(weer ten nadeel van de kleine 500) en alles beter en handiger is met een 500L tov een 500

    Waarom hadden ze deze niet gewoon 600 ofzo kunnen heten? 🙁 🙁

    Beantwoorden
  • 15 maart 2013 om 08:46
    Permalink

    @JMB Ik verwacht omdat ze in Amerika met Fiat uiteindelijk iets willen doen in het grotere compacte segment wat ze waarschijnlijk wel 600 gaan noemen. Soort C-max tegenhanger denk ik. Bovendien is ‘500’ een sterk label a la ‘Mini’ wat ze op deze manier wat hebben weten uit te bouwen.

    Beantwoorden
  • 15 maart 2013 om 10:45
    Permalink

    Ik had het als volgt gedaan:
    Gerenomeerde Fiat namen e.g. Panda, Punto,… voor de ‘mainstream’ modellen …euh… Panda, Punto,…
    Gerenomeerde Fiat nummers e.g. 500, 600, 850, 1000,… voor de ‘niche’ modellen 500, 500L, 500 XL, 500 X,…
    Zo ontstaat er een duidelijk onderscheid tussen beiden (zoals Citroën met de DS reeks doet) en behoudt de 500 zijn exclusiviteit als model en verwatert het label niet tot modelreeks.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.